




Jag uppfattade ferraris beslut som att de skyddade frack position. Hade de tagit in bägge skulle en av ger hamna bakom ham. Kortsiktigt tänk som kunde funkat men ju uppenbarligen var fel beslut.
Är Russel helt omöjlig att kritisera? Lite som Ver 5 första år, opolerad och grotesk självbild. Inte att Ver blivit värst mkt bättre men pga snabbare bil hamnar han mer sällan i så mkt trafik i starten. Bra för överlevnadsstatistiken i f1… :/
Ferrari har en del att tänka på angående sina korkade beslut dom gör hela tiden !
Och dom måste fixa kopplingen så dom kommer iväg i starten har ju sådan problem varje gång tappar ju platser i varje start.
Jävla amatörer .
Ha det Brandon
Mycket väl sammanfattning! Blir ett hjärta på den. I övrigt har jag bara att säga He's a smooth operator
Smooth operator
Smooth operator
Smooth operator
Det är helt otroligt hur Ferrari kan vara så kassa strategiskt, det gör fan ont att se.
Jag gissar att Verstappen inte fick något straff för sin fula körning mot Mick på sista varvet?
händelserikt race men som skrivet ovan Russel vekar ta i lite för mycket hur många skickade han egentligen av denna gång.Ferrari är ferrari men jag undrar hur man kan ha fångst staketet en m bakom däckstravarna dom borde väl stå direkt bakom så bilen ramlar ner på rätt sida.Ingen halo hade kunnat rädda honom om en av stolparna hade kommit fel.Du sammanfattar racehelgerna kunnigt o roligt.Tack!
@ Anonym
Fångst staketet är ju till att fånga upp lösa delar, däck m.m. Inte bilar. Avståndet mellan däckbarriär och staket är där för att staketet inte ska bli skadat om en jul åker in i barriären. Lättare att byta däckbarriär än att sätta upp ett nytt stängsel. Bakom barriären är det också ett armco räcke för att hålla emot. Inte ofta bilar flyger i F1.
Det mest komiska var kommentatorerna på Viasat som först sa att det var helt rätt att försvara Leclercs track position och sedan efter att Sainz bytt däck föreslog att Ferrari borde låta Sainz åka förbi eftersom han hade bättre däck - det är en intelligent tanke angående track position…
Viasat gubbarna säger väldigt konstiga saker ibland som att de inte tittar på loppet i nutid....Ferrari agerar precis som under Vettel och Kimi tiden strategiskt helt galet som att de har ett eget magiskt tänkande som de tror skall slå in ....underhållande race bara egentligen p g a att det är en bra bana som ger förutsttningar för det...Zhou skulle förmodligen ha dött utan Halo...tack för den den bästa bloggen!
Ferraris ursäkt var att, dom var rädda för "tyre Dedgradition" på dom mjuka. Ferrari hoppades på det skulle bli några jobbiga varv för Le Clerc, sen skulle dom mjuka däcken ta slut. Men vfr sätta mjuka på Carlos bil. Medium däcken hade bara gått två varv, var dom rädda för att förlora position mot Mercedes? Ok men Mercedes hade två val, antingen stanna ute eller följa med Carlos in. Nu blev LeClerc en mumsbit för alla med mjuka däck, skulle situationen varit tvärtom att dom tagit nin Leclerc först, då skulle han vunnit enligt konsten alla regler
skriven