THE END OF AN ERA

 
 
LEAVE HIM ALONE, HE KNOWS WHAT HE IS DOING.
 
Amen,..apropå nästa år, jag har avsikt att vara på plats i Barcelona när testerna kör igång, gillar jag det jag ser angående materialet, det vill säga bilar som fungerar i trafik, och klarar av att hantera omkörningar utan köbildning så får bloggen leva vidare även nästa år, om inte, då får det vara.     
 
      
 
      

Kommentarer :

#1: Janne

Det är så att man får en tår i ögat när man ser de fina bilderna
från Kimis karriär, jag kommer sakna Kimi.
Då får vi verkligen hoppas att dom får till bilarna så dom
fungerar som Brandon vill ha dom, för vi vill att du fortsätter
med denna bloggen.
God Jul och Gott Nytt År

Svar: Kimi kommer att vara saknad av många inklusive mig, det kommer nog aldrig mer dyka upp en liknande personlighet i F1, Kimi var den sista mohikanen. Apropå nästa års bilar, visst vore det kul med bilar man kan verkligen köra om det överallt på hela banan, inte bara trycka på en knapp på en DRS raka. God Jul för dig med och Gott Nytt.
Brandon Lee

skriven
#2: Lari

Tack Kimi för 20 år å tack Brandon för bilderna . Ja hoppas verkligen att ditt besök i Barcelona till våren resulterar i ett fortsatt bloggande från dej !
Du å ditt kunnande vill vi inte åxå bli av med !
Hade gött !

Svar: Det hoppas jag med, det finns vissa grejer med nästa års bilkoncept som är lite oroande, som tex att FIA valde att ha kvar DRS, det blir intressant att se hur den fungerar ihop med deras aero lösning med högre diffuser och en bakvinge som sätter luftflödet i rotation. Ha det Lari.
Brandon Lee

skriven
#3: Anonym

ANONYMUS
Kan bara instämma i allt som Janne och Lari redan nämnt.
Sedan blev jag lite nyfiken på hur du tänker med kommentaren angående Verstappen, "kanske även den sista titeln för hans del". Kan du syfta på att han kan vara en av dem som kommer att få bekymmer med car control?

Svar: Tja, Verstappen har ju själv sagt att när man har tagit VM titeln då har man gjort sitt, han tycks inte alls vara intresserad av att hänga kvar i F1 tills han är 40 bast. Max är en typexempel av en idrottsman som har skapats av en galen, hänsynslös farsa som vill förverkliga sina egna drömmar via sin son till varje pris, Max har nog aldrig fått leva som han själv skulle ha velat, utan är en produkt av sin farsas kåthet efter pengar, VM titlar och kändisskap, Jos är en rubbad individ som borde buras in för Max bästa. Apropå car control, att köra med dåliga bilar utvecklar förarens förmåga att klara av kniviga situationer, en lättkört bil som ligger som klistrad på banan gör inte det, nästa års bilar har inte bara mindre downforce utan den produceras på ett annat sätt, något som kan ställa till det för förare som är vana med att ha en bil som alltid greppar oavsett hur mycket man provocerar den.
Brandon Lee

skriven
#4: Tomi

Kimi har verkligen varit skön att följa. Har helt klart sett till att F1 har varit roligare att följa än vad fallet varit annars. Men hans karriär har också varit frustrerande att följa för visst borde han tagit fler VM titlar. Både med Mclaren och Ferrari. Det kanske mest frustrerande var när Ferrari med Santanders villkor började anpassa bilen långt innan Alonso anlände till stallet och den uppenbara andrafiolen Kimi spelade tillsammans med Vettel. Han fick liksom aldrig köra om det på riktigt. Hade varit kul om det gick att se om Häkkinen eller Kimi var snabbast när de båda var som bäst.
Kommer ihåg när Kimi utklassade de andra i Monaco i kvalet med en halv sekund och mycket annat.....tack Kimi!
Hoppas att någon annan axlar hans mantel nästa år....

Svar: Ja, ärlig och alltid rakt på sak, inget PK-PR tugg, Kimi är Kimi, en som alltid har vågat vara bara sig själv utan några apkonster,. förutom gorilladräkten när han festade med sina polare..;-) Kimi hade kapacitet att ta flera VM titlar, men fick lida för opålitlig material och stallpolitisk fulspel, men kul att Ferraris trixande gick åt skogen när varken Alonso eller Vettel klarade av att kamma hem titeln, Ferrari satsade på fel förare som förstaförare.
Brandon Lee

skriven
#5: Spelwilly

Kimi kommer att bli saknad av mig också men allt har sin tid. Kommer ihåg på Monza 2009 när han kom körandes till racet i en Massetatti QP och före depånområdet stoppades han av Tifosi som slet honom ur bilen och bar honom till grinden. Har nog en bild på det. Samtidigt kom Vettel lunkande genom folkhavet och ingen brydde sig och han fick lunka vidare.

Svar: Kimi har alltid varit populär bland fansen, hans no bullshit grej går in i hjärtat hos folket. Apropå Vettel, han sa själv att när han slutar med F1, så blir han bortglömt snabbt, så är det med F1, en del faller i glömskan, andra minns man, Kimi är en sån.
Brandon Lee

skriven
#6: ThomasF

Fin sammanfattning av Kimis karriär!Har precis läst hans bok och det slår mig att med nästa års reglemente hade han kanske funkat perfekt för utsortering av bilen.Han var kanske den sista föraren på gridden som förstod sig på det tekniska o inte bara dataspel.Otroligt skönt att du inte lämnar oss Brandon så du iallafall kan förklara tekniken för oss.”Den andra sidan”kan ju bara se skillnad på däcken på bilarna samt vilka restauranger som är bra runt banorna,o då kan man nästan lika gärna titta på fotboll ell.skidåkning.Mr Masi laddade den ryska rouletterevolvern med två skott i sista loppet och det kändes nästan som Liberty media hade varit regissörer?Ha D gött BL.
Ps.Frölunda går ju riktigt bra nu men det kan lika gärna bli Peking som tar hem alltihop.

Svar: Ja, AR skulle ha haft nytta av Kimi med det tekniska, men jag antar att han hjälpte stallet en hel del i deras arbete med nästa års bil. Jag är mest intresserad just på det tekniska, hur aero funkar samt med vilka medel man klämmer ut mer effekt från motorer, men givetvis är även förarna en del av paketet där några är lite snabbare än andra, dock är F1 i första hand en materialsport. Masi gjorde en stor tjänst för LM och huvudsponsorn Heineken, stinker lite om det hela, men sånt är F1, mer business än sport. Ha det bra på alla sätt Thomas.
Brandon Lee

skriven
#7: Christer

Tack för fin sammanfattning om Kimi, kommer att bli så saknad men aldrig glömd. Då är det bara å hoppas att nästa års bilar funkar fint i trafik så att vi får ta del av dina utomordentligt intressanta tekniska analyser :) God Jul Brandon!

skriven
#8: Tomi

Ganska bra analys faktiskt....
https://thejudge13.com/2021/12/14/stuttgart-shut-down-mercedes-amg-f1-protests/

skriven
#9: peter

Där går en legend hoppas att han hittar något att göra .
Skälvkart så behöver vi dina skriverier även nästa säsong åxo
För det är en jävla massa brus där ute .
God Jul å Gott Nytt Brandon

skriven

Kommentera inlägget här :