A YEAR LATER

 
Efter ett års bloggande var det dags igår att ta ett beslut om bloggens framtid, ett klassisk "be or not to be" läge med fingret på avtryckaren, rysk roulett med ett surrealistisk blogg självmordsvapen, vapnet hölls av Amber, en tjej från Austin som jag träffade för första gången ett antal veckor sedan.
 
Ni läsare har uttryckt era önskemål angående bloggens framtid, jag har även tagit emot mängder av mail, där avsändarna, inklusive människor från racingkretsar, har vädjat för bloggens överlevnad. Sådant värmer inombords, men jag är en chanstagare som agerar efter en spontant krona eller klave filosofi, så jag lade beslutet om bloggens överlevnad i Ambers händer och hon gjorde patron ut, en tjej som inte kan svenska men älskar racing i alla former, och blev därmed den räddande ängeln för grandprixracing.
 
Visserligen hade jag lovat tidigare, att bloggen skulle bli kvar så länge Kimi finns kvar i F1, men under det gångna året drabbades jag alltför ofta av känslan, att jag inte riktigt nådde fram till mina läsare på ett sätt som jag hade önskat av mig. Responsen blev lite halvhjärtat från läsarnas sida bortsett från ett antal die hard F1 fans, något som skickade tydliga signaler om bristen av motorsportintresset i Sverige, nu fick bloggen ett års nådetid tack vare en tjej som inte ens kan svenska, men vars hjärta brinner för motorsport i alla skepnad, så det är henne ni ska tacka för att bloggen blev kvar, skulle beslutet har varit mitt, så skulle ni ha fått läsa bloggens dödsruna idag.
 
 
Renault har äntligen offentliggjort sitt övertagande av Lotus stallet, och dyker därmed upp som ett fullblods fabriksstall åter igen 2016. Fördröjningen har givetvis handlat om det sedvanliga i F1, nämligen pengar, stallets representanter förhandlade in i det sista med Ecclestone om Renaults rätt till en viss ersättning på historikrelaterade grunder. Resultatet blev en summa mellan 700-800 miljoner kronor som lär täcka kostnaden för övertagandet av Lotus stallet, så med andra ord kostade själva övertagandet Renault inte ett öre, eftersom Lotus fodringsägare fick nöja sig med att få in ungefär hälften av stallets sammanlagda skulder. Det andra alternativet skulle ha varit att driva Lotus i konkurs, något som skulle ha inneburit betydligt mindre pengar från utförsäljningen av stallets tillgångar för fodringsägarna att dela mellan sig.
 
 
Renault sägs satsa på en årsbudget i samma storleksordning som Mercedes, det vill säga mellan 2 till 2,5 miljarder kronor, och kan även räkna med en inkomst på ca 300 miljoner kronor från RBR i form av ersättning från motorleveranser, dock är det enligt min mening på personalsidan Renault bör satsa mest, designer-ingenjörs gruppen imponerar föga, och förarduon ännu mindre, god ekonomi är ingen garanti för framgångar om de rätta människor saknas, något som Toyotas F1 satsning med all önskvärt tydlighet bevisade.
 
RBR döper om sina Renault motorer efter sin nya sponsor TAG Heuer, att Renault skulle leverera PU med de senaste uppdateringar till RBR under 2016 är uteslutet, det handlar med all sannolikhet en upphottad version av 2015 års motor, eftersom Renault knappast vill skjuta sig själv i foten genom att leverera det allra vassaste inom PU sidan till en konkurrent.   RBR förlorar sin huvudsponsor i form av Infiniti som lär dyka upp hos Renault istället, jag personligen tycker, att RBR val av PU leverantör är lite märklig, eftersom Toro Rosso kommer att köra med en Ferrari PU som är betydlig kraftfullare än Renaults dito, något som bör innebära att RBR blir ett lätt byte för TR på DRS rakorna.
 
Ron Dennis agerande hos McLaren blir alltmer märklig för varje dag som går, bråket med TAG Heuer chefen Jean Claude Biver om företagets enligt Dennis alltför moderna tillvägs metoder inom deras PR-marknadsförings strategi blev för mycket för Biver, som tog med sig sitt varumärke till RBR, och avslutade därmed ett 30 årig samarbete.   Ron Dennis har alltid varit en ultrakonservativ stallchef, något som hans uttalanden om Hamiltons nuvarande livstill  lyfter fram, enligt Dennis skulle han aldrig tillåta något liknande hos McLaren. Den gode Ron gräver sin egen grav med sitt halsstarriga uppförande i sina kontakter med sponsorintressen och stallpersonal, det var Dennis som satte stopp för Kimis återtåg till McLaren, de två kom aldrig överens eftersom Dennis försökte även bestämma över Kimis privatliv, något som Iceman inte alls gillade. 
 
Att den ena sponsorn efter det andra har lämnat McLaren kan i första hand ses som ett resultat av Dennis gammalmodiga sätt att leda ett F1 stall på ett diktatorisk sätt, han må vara en storägare i stallet, men med all hans mångåriga rutin i F1 borde ha lärt honom för länge sedan, att F1 handlar om teamarbete inklusive det mellan stallet och sponsorer, det är fåfängt av Ron att inbilla sig, att det är enbart han själv som bestämmer McLarens PR-marknadsvärde, speciellt med tanke på stallets nuvarande låga resultats nivå.
 
Pirellis nysatsning under 2016 blir något av ett slag i luften trotts det, att det blir möjligt för förarna att "fritt" välja två gummiblandningar ur tre möjliga, eftersom Pirelli garderar sig med rätten att det tredje däcket som Pirelli själv väljer, och föraren måste köra med  kan ha en gummiblandning som helt avviker från de som föraren har valt, det vill säga, att Pirelli därmed utesluter möjligheten för alltför extrema val genom sitt "kontroldäck", märklig taktik i mina ögon när man ger med det ena handen och tar tillbaka med den andra.
 
Visst öppnar det förarbaserade valet av gummiblandningar vissa taktiska möjligheter både i kval och i race, och det skulle även vara ett tänkbart alternativ att  utveckla bilarna efter en viss däckstrategi på årsbasis, men Pirellis garderingspel tar udden av det hela, liksom kravet, att man även nästa år måste starta racet med däck som man använde i kval 2.
 
Hos Mercedes fortsätter Hamilton med mer eller mindre ogenomtänkta utlåtanden både om Nico och stallet, på något sätt är han fortfarande den lilla grabben med svag självkänsla från kommunens hyreshus, vars föräldrar skilje sig när han var små, något som lämnade sina spår hos Lewis. 
Visst kan man ha åsikter om det mesta i kraft om  som regerande världsmästare, men Lewis bör hålla i minnet, att ingen är oersättlig, det är ett antal världsmästare som har fått sparken när egot har blivit alltför stor. Mercedes har så bra bil, att det finns ett antal tänkbara ersättare som även de kan knipa titeln med den inklusive Nico, kanske borde Lewis satsa på ett eget stall med en egen bil som är stor nog både för hans ego och hans partyliv.
 
Apropå de röda som även figurerar på bilden här ovan, Ferrari ska separeras från FIAT-Chrysler och hamnar i börsen som ett självständig företag, något som Ferrari tydligen vill lyfta fram genom att ge samtliga sina anställda ett julbonus på 50000 kr, kanske är det något som saknas hos Ferrari fortfarande, men pengar är det tydligen inte.
 
Amen,..må grandprixracing vara med er även nästa år.
 
 

Kommentarer :

#1: Cox

God Jul på dig BL samt hälsa Amber att hon gör dig och bloggen gott :-) må Kimi stanna i F1 ett bra tag till, F1 skulle vara så mycket tråkigare utan räkan han är orsaken att jag fortfarande följer denna tragiska parodi som det blivit. Må trädgårdstomten få översta bilden som julklapp samt att han använder den :-)

skriven
#2: Kari Pakkanem

Så härligt att din blogg blir kvar minst ett år till. Måste erkänna att jag inte skriver så mycket här men det beror nog på min okunskap. Älskar din blogg och läser allt du skriver. Kollar flera gånger om dagen ifall du skrivit något nytt. Tack så mycket för Sverige bästa blogg. Kari Pakkanen

skriven
#3: Mayol

Tack Amber! Tack Brandon! Julen är räddad😃 Om man bortser från sedvanlig bullshit från alla håll o kanter, typisht så hör års, så ör ju en sak ganska säkert och det är att det mesta är oklart ang framtida reglemente. Till och med Bernie skjuter från höften och träffar lille Todt rakt i cojones. Man kantycka vad man vill om denna soppa men underhållande är det ändå till viss mån😜

skriven
#4: Kim(i)

Tycker pirelli kan dra något gammalt över sig. Så sjukt kasst att däcktillverkaren ska diktera vilka däck som ska användas, borde ju rimligtvis vara helt fritt val för föraren vad man känner sig bekväm med. Vissa gillar väl dom hårda men mjuka ger ju den bra racing och är väl det de flesta föredrar. Och jag hoppas innerligt på att ferrari byter Rod på biljäveln så den kan gynna båda vilket i slutändan gynnar alla.

skriven
#5: ThomasF

Somvanligt bra blandning i bloggen!Undrar vilka förare Lotus vill ha nu?Maldonados pengapåse är nog frestande för många stall så det kan kanske röra om i stallen igen?//Thomas

skriven
#6: Svenn

Heja Amber!

skriven
#7: Anonym

Jätte gött att höra.

/värmland

skriven
#8: ThomasF

Inte Lotus,Renault menade jag förstås.

skriven
#9: Jepperi

Härligt att bloggen blir kvar! Älskar din sköna stil och kvalitén på ditt kunnande inom F1 och annan motorsport.
// Jesper

skriven
#10: Anonym

Woohhhhoooo F1 säsongen 2016 är räddad, tack Amber.

Denna blogg ger F1 flera dimensioner av kunskap.

STORT TACK för fortsättandet av bloggen.

skriven
#11: kenneth

Hej BL tack för en fortsättning det skall bli intressant, en fråga: varför måste det finnas en uppsjö av olika gummiblandningar på däcken som körs med? Jag skulle kunna tänka mig att det skulle finnas ett torrdäck och säg två olika våt däck att tillgå thats it det skulle dom få rätta sig efter och bygga sina bilar efter det.

skriven
#12: Patrik

Är det verkligen Pirelli som bestämmer hur regler kring däck ska se ut. De är väl en leverantör utan ägande i F1. Hade inte bernie/fia/stallen velat ha drt så kan de väl be en annan däckleverantör ta fram däck?

skriven
#13: Ghostface

God bless Amber

skriven
#14: Anders And

Grattis på 1:årsdagen.
Amber verkar ha en bra övertalningsförmåga.
Nyårslöftet blir att skriva och inte bara läsa bloggen

skriven
#15: Anonym

Detta var bästa F1 nyheten på länge!!
Ser fram emot ytterligare ett år av intressant läsning.
/Patrik

skriven
#16: Jonatan

Yiippppiii:)

Fy fan vad skönt o läsa!! Bra donna den där Amber:)

Får försöka kommentera lite mer kommande år. Känner sig lite som en okunnig nybörjare dock... men fuck it!! Du har öppnat upp ögonen på många av oss läsare kan jag tänka mig. Har kollat på F1 sedan 93 typ. Men det är när man läst det du skrivit som ridån gått upp typ...
Ingen är gladare än jag:)

Inget nytt ang push/pullrod hos Ferrari än va?

Ha det grymt sålänge:)

Nu kan man njuta av dig o Kimi åtminstone 1 år till:)

skriven
#17: Lilja

Fan vad skönt, nu ser jag verkligen fram emot säsong 2016. Hoppas verkligen att det blir Kimis år. Den där Amber verkar vara en bra donna, she is a keeper.

skriven
#18: Jim

Tack för one more year som Selänne kallade sina sista år eller kanske snarare fansen. Dålig på att kommentera din blogg (har oftast inget slugt att säga) men läser alltid :) Så följare finns här även i Finland, hoppas på ännu flera säsonger med Kimi & dig

skriven
#19: MaWa

Kul med fortsatt bloggande. Martin Whitmarsh kanske skulle vara ett namn som ersättare till RD. Han känns väldigt korrekt/stabil i jämförelse med RD. Kanske en sådan chef som behövs för att öka intresset för McLaren igen?

skriven
#20: Plyma

Gott att Amber fick ett ord med i leken.
Din blogg är ju nått vi ser framemot att läsa, både om dina äventyr o tekniska förklaringar.

Att skriva inlägg, funkar dåligt när jag är på jobb. mitt Danska rederi vill liksom inte uppgradera vår Sattmottagning samt att när man får tillfälle så ligger man liksom 2, 3, 4 bloggläsningar efter o man kanske vill ha svar på nån fråga ibland även om jag vet att vi ställer mkt liknande frågor rätt ofta.

Det såg ju ut att bli lite bättre ang Däcksvalet,
MEN VIPS så blev den nyheten snöpt!!
Push/Pull är ju något som många funderat på också, har Ferrari fått "forskat" nått med det o Hur har Hass valt?
Inga nyheter om detta där med "Bränslelagringen"?

Det blev några frågor nu, men får passa på när en ny fräsch bloggskrivelse dök upp ;))
Hade gott o tack o bock

skriven
#21: antonio

Underbart att den här bloggen fortsätter ett år till, bättre underhållning här än F1-loppen iår vilket säger en del om F1 status. Ser att Max fortsätts hyllas av olika tyckare, nu senast sa man att han är den nya Michael Schumacher.

Svar: Man tackar, jag ska försöka leverera underhållande texter även nästa år,.apropå Max, nästa år kommer ingen flytta på sig frivilligt när han försöker trycka sig förbi, kan bli rätt så underhållande det med;-)
Brandon Lee

skriven
#22: Plyma

Hej igen!
1:a bilden var ju rätt brutal, själv har man ju fantiserat om hur ett vapen ser ut som många tydligen har,
fast då skjuter man ju sig i foten.
Inget vapen som jag behöver dock,
det går åt helvete ändå, i t ex garaget, men man ger inte upp ändå
HaDe igen

Svar: Vi människor är utrustade med brutala självmordsvapen av olika typer, sågar av grenen som vi sitter på med ett leende på läpparna, och blir sedan mäkta förvånade över att det gör så ont när man trillar ner;-)
Brandon Lee

skriven
#23: Johan

Ett år till underbart! Läser ofta och älskar dina inlägg. Håll hårt i Amber.

Svar: Vi kör på så att det ryker, alla vi F1 fans tillsammans!
Brandon Lee

skriven
#24: JoyBoy

Thank you Amber!
Där ser man kvinnans påverkan på mannen. :)
Ett stort tack till dig med Brandon. Håller med många av medföljarna, svårt att komma med något klokt och vettigt att kommentera när du presenterar knepiga och tekniska saker på ett föredömligt enkelt sätt så att en soffpotatis begriper det.
Vi är många som följer dig i det tysta och håller käft.
Ta dig en välbehövlig ledighet innan testerna börjar igen och kom med nödvändiga uppdateringar om det händer något intressant dess för innan.

För alla tvåhjulsentusiaster, vintern är till för motorcyklar.
https://youtu.be/Nm08zioMOdI

Svar: Så kan det bli när man stöter på rätt kvinna;-)Alla har alltid något att säga, man behöver inte vara en F1 ingenjör för att lämna en kommentar, alla åsikter är välkomna och uppskattade.
Brandon Lee

skriven
#25: Speedfreak

Tack o lov att bloggen blir kvar - Tacka Amber från mig med!!
Enda stället jag hittat med riktiga analyser och nyheter - skvalmedia är ju enbart irriterande.

Tack för detta året BL, jag ser fram mot nästa!

Svar: Jag ska göra det, hon är alla racingfansens skyddshelgon, tack själv för din kommentar och välkommen åter.
Brandon Lee

skriven
#26: Lubbe

Bra att du delegera beslutet ... alltid bra läsning inför och efter loppen..

Svar: Ibland är ägget klokare än hönan, även om jag kanske mer räknas som en tupp och Amber kan mycket väl vara räven som håller ett öga på hela hönshuset inklusive tuppen;-)
Brandon Lee

skriven
#27: Kåre

Tack, Amber och tack Brandon!!!
F1-säsongen får lite extra guldkant med bloggen, och det kan ju behövas...
Ser fram emot nästa säsong och hoppas att även se en del lägesuppdateringar här på bloggen.
Ska bli kul att se RBR bli slagna av lillebror, Nico vara bättre än Lewis och att se Kimi som slutlig segrare 2016!
Väl mött på Spa till sommaren!

Svar: Vem vet, 2016 kanske slutar precis på det sättet som du skriver här ovan, jag skulle inte ha något alls emot det.
Brandon Lee

skriven
#28: Freddan

Grymt skönt BL! Jag har läst varenda blogginlägg du skrivit under ett års tid nu. Alla andras (blomkvist m.m.) bokmärken har försvunnit under året. Jag landar här varje gång. DN, FB, BL, det är de tre sidorna jag besöker varje dag. O sen banken en gång i månaden.
Mitt nyårslöfte till Amber blir att kommentera duktigt nästa år samt att sända henne och BL några kära tankar över jul. Må julsnapsen vara med er!

Svar: Kul om du hittar något värt att läsa hos mig, jag ska påminna Amber om ditt nyårslöfte,.må julsnapsen vara även med dig;-)
Brandon Lee

skriven
#29: Marcus

Vilken trevlig nyhet!! Då kommer jag även att kolla på F1 även nästa år och jag hoppas verkligen att det blir en roligare säsong en den gångna.

Tack igen för en grym blogg och tacka Amber!

Svar: Ju fler vi är som hänger kvar desto bättre,.eller hur?
Brandon Lee

skriven
#30: DaNKaN

Underbara nyheter! Tack för att du fortsätter leverera en härlig fritänkande och teknisk blogg till skillnad från alla mediaägda apinhängnader!

All heder till dig!

Svar: Tack själv för din kommentar, jag ska försöka leverera någorlunda vettiga saker även fortsättningsvist,.dock blandat med viss galenskap med glimten i ögat.
Brandon Lee

skriven
#31: Tomi

Det var ett slantsinglande lyckokast som tur var, tycker inte att det var riktigt likt dig att lägga beslutet helt på någon annan:)
Varför tar man inte något så enkelt som att ta bort bränslebegränsningen?
Vips så skulle vi ha förare som kan trycka på om de vill, oavsett däck så skulle vi få en dimension från förr som gör det hela mer spännande och oberäknerligt...
Skönt för F1 intressets skull att du fortsätter!

Svar: Är man en spelare så är man det, Amber i sin tur tycks vara fröken Fortuna;-)Apropå att ta bort bränslebegränsningen, ingenting är enkelt i F1, utan allt ska alltid göras så krångligt som möjligt bara för att man kan göra det, ologisk tänkande är lika med F1 och agerandet blir därefter.
Brandon Lee

skriven
#32: Captain Hindsight

Bra beslut av Amber! Återigen så är det ett fruktansvärt bra skrivet och otroligt lärorikt inlägg du levererar.

Kul att Renault kommer med och satsar stenhårt. Bara bra för sporten att det kommer in några fler stora stall som verkligen kan satsa på sporten även om det kan dröja ett tag innan resultaten speglar satsningen.

Jag vet att jag tjatat om det är säkert 15 gånger men jag kan verkligen inte förstå vad RB håller på med. Kan bara inbilla mig vilka diskussioner som förs innanför stängda dörrar när det här är det som filtreras och spottas ut till media etc. Bara byta ut hela ledningen och se till att deras satsning inte rinner ut i sanden för håller de på så här så har de snart ingenting att komma med överhuvudtaget.

Beundra ju nyligen McLaren-Hondas sätt att hålla käften och låta säsongen lida mot sitt slut utan desto större drama. Alonso har ju såklart yttrat sig, men han är ju som han är. Har ingen bra koll på McLaren och Dennis och gängets affärer innan du tog upp det, men jag kan ändå tänka mig att om inte Dennis sköter sitt så tappar även Honda momentum och tar sitt pick och pack och drar till nästa bäst bjudande.

Pirelli kan bara dra åt helvete, har inget förtroende för dem. Fattar inte varför deras däck ska styra sporten. Bisarrt att F1 bilar skall byggas för flera hundra miljoner kronor och sen har man däck som ger bilen diarréer och förstoppning på samma gång.

Hamilton seglar nu bland molnen. Här kan man också tacka den mycket objektiva brittiska journalistkåren för att lyfta hans ego till nya höjder. Fattar inte hur den brittiska journalistkåren kan ranka hans säsong som 9.5 av en 10 gradig skala, det är ju bilen som skall ha 9,5 i vitsord. Hamilton och Rosberg har ju uppenbarligen tid att sitta och leka i sandlådan så allt för mycket kan de lirarna inte ha bidragit med. Säger inte att Hamilton är kass, men i ärlighetens namn så skulle även Maldonado vunnit med Mercan.

Bottas har även han fått lite blodsmak och har släppt lite av sin charmiga och oskyldiga framtoning, iaf om man läser hans intervjuer i finsk press. Rätt uppenbart att han nu i fortsättningen inte vill vara i Kimis skugga.

Ha det gott!

Svar: Amber är en tvättäkta racingchick, så även om bloggen stjäl lite tid från våra gemensamma stunder, så tyckte hon att den måste få leva vidare.
Brandon Lee

skriven
#33: Captain Hindsight

Kimi har även han börjat planera för framtiden. Hans senaste satsning är att göra musik. Han är såklart ingen nybörjare så han gör bara duetter med redan etablerade artister för att få fart på karriären. Här är hans första singel med Adele, bara att lyssna och njuta!

https://www.youtube.com/watch?v=L7k_-wqzuJc

Svar: Jag blir stum av beundran och njuter;-)
Brandon Lee

skriven
#34: HASSE

Tackar AMBER O BRANDON och hoppas på samma fortsättning av värdens bästa F1 blogg.

Svar: Bloggen och den förhållandevist dynamiska duon tackar Hasse, och hoppas på att han även fortsättningsvist kommer på besök hos GPR.
Brandon Lee

skriven
#35: kuggkrans

god jul och god fortsättning tack för ett fantastiskt bloggår

Svar: Tack det samma.
Brandon Lee

skriven
#36: Classe/Salem

Du BL!
Bra att du blir kvar, synd att det står så djävligt till med racing idag, bara pengar. I sig inget fel men det får inte gå ut över tävlandet!
Jag tycker att det är en välsignelse att du blir kvar.
Ska tänka på att skriva mer men det är inte lätt när du är så kunnig i detta ämne! Svårt att slå dig på de berömda fingrarna! ;-) Jag gillar ditt resonemang. //C

Svar: En del tycker att min närvaro i bloggvärlden är en förbannelse, kul att det finns även de som tycker att det är en välsignelse;-) Åsikter är alltid välkomna, man lär så länge man lever, gäller oss alla, jag lär av de som är klokare, och de är rätt så många.
Brandon Lee

skriven
#37: zenkert

Du kan ju alltid göra en Pudel BL . . .
Fast då blir väl Amber sur. . .

Jag trodde faktiskt mest på dödsruna, men det fanns inga spelbolag där jag kunde satsa på, det på din bloggs vara eller icke vara.

Tur var väl det, för då hade jag loosat dineros ;-)

Ciao





skriven
#38: Rick

Thx Amber. Cheers from a rainy Sweden :) BL trodde inte att du tog direktiv från hondjur, men är glad att du gjorde det! Skål!

Svar: Tar inga direktiv, men jag tyckte att det var en kul grej att lägga bloggens öde i hennes händer;-)
Brandon Lee

skriven
#39: David

YEEESSS Härligt att bloggen blir kvar BL!!!!

Tack Captain Hindsight för länken som visar Kimi´s karriär efter racingen. Kommer bli pangsucce

Jag hoppas verkligen på en tightare säsong nästa år med fighter mellan Merca, Ferrari, McHonda och RB. MEN detta är väl troligtvis helt orealistiska drömmar och det enda man kan hoppas på är att Ferrari kan komma ikapp Mercedes. Skulle inte det hända så är sista hoppet att Nico slår Hamilton alternativt att Merca sparkar Lewis från teamet. Jag klarar inte av den självgode värdsmästaren längre...

Svar: Det lär bli en tajtare säsong när andra kopierar Mercedes koncept för att komma ikapp,.men tänk om Merca kommer med något helt nytt och utvidgar avståndet istället ytterligare, man vet aldrig i förväg hur det kommer att bli.
Brandon Lee

skriven
#40: OK

Glädjande besked i mörkret! För egen del tror jag inte så mycket på fria däckval - med eller utan Pirellis val av ett däck. Känslan är att det ganska enkelt går att välja en "optimal" uppsättning, vilket huvudfavoriten/huvudfavoriterna väljer. De som ligger bakom chansar med alternativa val och tappar ännu mer. Hoppas jag har fel.

Svar: Pirellis sätt att agera är rätt märklig, man ger med högerhanden och tar tillbaks med vänstern, resultatet blir plus minus noll.
Brandon Lee

skriven
#41: Reijo Turunen

Perkele bra beslut av dig att fortsätta blogga och bra gjort första året. Detta med Ron Dennis han kommer ta över efter Bernie var så säkra på det ;) Ena skitstöveln slutar och den andra tar över. Den dagen Kimi slutar den dagen slutar jag glo på skiten enda underhållningen är Kimi just nu det ska mycket till att Bottas ska ta den platsen tycker han saknar karisma och är lite konstgjort pk typ.

skriven
#42: ricky

ÅÅÅÅÅhh AMBER AMBER AMBER G B Y ! Jag var så spänd innan jag gick in på sidan men nu har det släppt och det känns så skönt att veta 2016 kunna åtnjuta denna blogg , Tack för att du fortsätter BL.
//Ricky

Svar: Amber är en riktig racingchick med allt vad det innebär, hon klarade till och med av, att övertala mig att fortsätta med bloggandet. Tack själv för din kommentar.
Brandon Lee

skriven
#43: BomanP

vet inte om vi diskuterat Niko Kari här på denna blogg, men tidigare på ABs blogg förre denna föddes, nu har den 16 årige Niko skrivit kontrakt för RBR junior program, hoppas det blir en bra och konstruktiv satsning!

Svar: Det har hänt, och nu ska vi följa hur det går för Niko i F3, personligen tror jag på den här pojken, han har mycket Mika Häkkinen över sig.
Brandon Lee

skriven
#44: Flying finn

Brandon for (FIA) President...
Skål för den bästa F1 bloggen ever.
Nu ska jag ut i garaget och trimma gokarten till grabben.

Svar: Det skulle vara kul att sätta alla stallägare på plats som FIA president, och ta fram en regelbok som skulle innebära comeback för riktig racing i riktiga bilar på banor värda namnet.
Trimma gärna, men provkör innan du börjar skåla;-)
Brandon Lee

skriven
#45: Nikke

Underbara nyheter att bloggen blir kvar😀. Ser fram emot att se Kimi avsluta sin karriär med en VM titel.

Svar: Det vore inte helt fel med en VM titel som avslutning. Kul om du uppskattar min blogg, tack för din kommentar.
Brandon Lee

skriven
#46: David

Stort tack för den tid som du lägger ned på din blogg. Den gör onekligen F1 lite roligare att följa och vettig mediabevakning av motorsport, njae det är vi inte direkt bortskämda med i Sverige.

skriven

Kommentera inlägget här :