Ibland kan man "vara ute och segla", bokstavligen, och så var det för min del idag. Hur jag hamnade där?
Jo, tog ett nattdopp på en mina ögon öde strand, badbrallor är bara i vägen så jag lämnade dem på torra land. Så, där flyter man och njuter av svalkan och tystnaden, studerar den annorlunda stjärnhimmeln i lugn och ro, när det dyker upp två brudar ur det tomma intet.
Jag är ju inte direkt blyg av mig, så jag nonchalerar damerna och låter saker och t(h)ing flyta helt synliga.
Tjejerna verkade mer eller mindre roade av min situation, och den ena frågar om jag kan tänka mig att dela havet med några badgäster. Jag replikerar med, att jag har absolut ingenting emot några trevliga badgäster, men påpekar, att just den här strandavsnittet är reserverat för nakenbadare,..det blev ett mycket trevlig nattdopp ,som varade något längre än jag hade tänkt mig.
Det visade sig, att tjejerna var en del av manskapet i en deep sea katamaran, en charterbåt på väg till Singapore, som gjorde ett stopp vid ön, och testade lite ny utrustning med korta turer runt ön.
Jag fick inbjudan att följa med, tackade givetvis ja, jävlar vilken välutrustad och snabb båt, var en riktig rolig dag ute på havs,.ikväll blir det en liten tillställning ombord där jag förväntas dyka upp, och det kommer jag att göra, tjejerna och båten ska segla vidare redan i morgon.
Ja ja, det om turistandet, pratade i går kväll med en brittisk motorsport journalist som stannade på Tioman Island för några semesterdagar efter Malaysias GP. Vi snackade lite kring F1, om racet, och Alonsos nya jobb hos McLaren.
Allt tycks inte vara lugn och ro hos Macken, det tycks redan nu skära sig mellan Matadoren och stallet. Alla konstiga utlåtanden från stallets sida efter Alonsos avåkning i Barcelona framstår än mer konstiga efter Alonsos utlåtande om en trög styrning, när man från Mackens sida har systematisk förnekat förekomsten av tekniska fel, och pratat om vindpustar.
Det är uppenbart ,att någon av de inblandade, möjligen båda två, håller sig inte till sanningen, vilken den nu må vara. Sådant är aldrig nyttigt med tanke på, hur viktigt det är med en positiv och konstruktiv samarbetsanda inom verksamheten i stallet, kan hända, att det här andra äktenskapet mellan Alonso och McLaren även det slutar med en skilsmässa redan under smekmånaden.
På sina håll inom media börjar man redan diskutera om förarnas "pecking order" , så även i fallet Ferrari. Lite onödigt tidigt för det enligt min åsikt, man ska inte stirra sig blind på resultat efter två ynka race, utan även ta hänsyn till förarnas racepace, dvs, vad kan man förvänta sig av Sebastian och Kimi framöver, den förstnämndas podiumplatser är inte direkt ett resultat av omkörningsorgier, utan snarare av behaglig cruising med en tom bana framför sig.
Apropå fajten mellan Mercedes och Ferrari, det blir intressant att se vilket koncept blir vinnaren i slutändan, Mercedes råstyrka som tillåter körning med mycket vinge som alstrar mycket down force, men även orsakar däckslitage under vissa förhållanden, eller Ferraris förträffliga balans som ger en bil som är varsam med däcken ,och klarar sig med mindre down force som ger en högre toppfart, och för att inte förglömma, valet av utväxling.
Till sist, jag skulle vilja se en mer synlig svensk sponsor hos Sauber, man pratar ju jämt så mycket om "den svenska synden", så varför inte ta RFSU som sponsor med slogan, "onani, att ta saken i egna händer", dvs att ta the thing i egna händer, sex på egen hand.
Vi avslutar med lite musik, pampigt, filmisk opera metal av en vacker sångerska med röstresurser utöver det vanliga, någon spelade den i går kväll efter Stones låten Humping,.ursäkta Jumping Jack Flash.
Amen,.må den svenska synden vara med er, på egen hand eller i sällskap.