THE THING

 Ibland kan man "vara ute och segla", bokstavligen, och så var det för min del idag.  Hur jag hamnade där?
Jo, tog ett nattdopp på en mina ögon öde strand, badbrallor är bara i vägen så jag lämnade dem på torra land.  Så, där flyter man och njuter av svalkan och tystnaden, studerar den annorlunda stjärnhimmeln i lugn och ro, när det dyker upp två brudar ur det tomma intet.
 
Jag är ju inte direkt blyg av mig, så jag nonchalerar damerna och låter saker och t(h)ing flyta helt synliga.
Tjejerna verkade mer eller mindre roade av min situation, och den ena frågar om jag kan tänka mig att dela havet med några badgäster.   Jag replikerar med, att jag har absolut ingenting emot några trevliga badgäster, men påpekar, att just den här strandavsnittet är reserverat för nakenbadare,..det blev ett mycket trevlig nattdopp ,som varade något längre än jag hade tänkt mig.
 
Det visade sig, att tjejerna var en del av manskapet i en deep sea  katamaran, en charterbåt på väg till Singapore, som gjorde ett stopp vid ön, och testade lite ny utrustning med korta turer runt ön. 
Jag fick inbjudan att följa med, tackade givetvis ja, jävlar vilken välutrustad och snabb båt, var en riktig rolig dag ute på havs,.ikväll blir det en liten tillställning ombord där jag förväntas dyka upp, och det kommer jag att göra, tjejerna och båten ska segla vidare redan i morgon.
 
Ja ja, det om turistandet, pratade i går kväll med en brittisk motorsport journalist som stannade på Tioman Island för några semesterdagar efter Malaysias GP.  Vi snackade lite kring F1, om racet, och Alonsos nya jobb hos McLaren. 
 
Allt tycks inte vara lugn och ro hos Macken, det tycks redan nu skära sig mellan Matadoren och stallet.  Alla konstiga utlåtanden från stallets sida efter Alonsos avåkning i Barcelona framstår än mer konstiga efter Alonsos utlåtande om en trög styrning, när man från Mackens sida har systematisk förnekat förekomsten av tekniska fel, och pratat om vindpustar. 
Det är uppenbart ,att någon av de inblandade, möjligen båda två, håller sig inte till sanningen, vilken den nu må vara. Sådant är aldrig nyttigt med tanke på, hur viktigt det är med en positiv och konstruktiv samarbetsanda inom verksamheten i stallet, kan hända, att det här andra äktenskapet mellan Alonso och McLaren även det slutar med en skilsmässa redan under smekmånaden.
 
På sina håll inom media börjar man redan diskutera om förarnas "pecking order" , så även i fallet Ferrari. Lite onödigt tidigt för det enligt min åsikt, man ska inte stirra sig blind på resultat efter två ynka race, utan även ta hänsyn till förarnas racepace, dvs, vad kan man förvänta sig av Sebastian och Kimi framöver, den förstnämndas podiumplatser är inte direkt ett resultat av omkörningsorgier, utan snarare av behaglig cruising med en tom bana framför sig.
 
Apropå fajten mellan Mercedes och Ferrari, det blir intressant att se vilket koncept blir vinnaren i slutändan, Mercedes råstyrka som tillåter körning med mycket vinge som alstrar mycket down force, men även orsakar däckslitage under vissa förhållanden, eller Ferraris förträffliga balans som ger en bil som är varsam med däcken ,och klarar sig med mindre down force som ger en högre toppfart, och för att inte förglömma, valet av utväxling.
 
Till sist, jag skulle vilja se en mer synlig svensk sponsor hos Sauber, man pratar ju jämt så mycket om "den svenska synden", så varför inte ta RFSU som sponsor med slogan, "onani, att ta saken i egna händer", dvs att ta the thing i egna händer, sex på egen hand.
 
Vi avslutar med lite musik, pampigt, filmisk opera metal av en vacker sångerska med röstresurser utöver det vanliga, någon spelade den i går kväll efter Stones låten Humping,.ursäkta Jumping Jack Flash.
 
Amen,.må den svenska synden vara med er, på egen hand eller i sällskap.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: ThomasF

Det enda vågornas kluckande här just nu är när regnvattnet rinner i takrännorna.//Thomas

Svar: Det är väl bättre än inget alls,.solarium nästa?
Brandon Lee

skriven
#2: Andy

Ja jäklar du har det bra du ha ha! Var det brudarna på bilden du snackade med, inga dåliga pjäser i såna fall. Tycker också att det är jätte konstigt med Alonso han verkar hel nöjd med att ha en bil som just nu är ljusår efter dem bästa, ja ja vi får väl se vad som händer med den saken!

Svar: Som man bäddar får man ligga,.och om man bäddar riktigt taskigt får man inte ligga alls;-) Yes, de är da Girls. Alonso har kanske hamnat i pensionärsläge, och är nöjd med att det inte går för fort, så att man inte tuppar av och hamnar i muren.
Brandon Lee

skriven
#3: David

Brandon vad tror du om Red Bull vs Toro Rosso? Att juniorteamet slår seniorteamet? Du skrev att en del gick att skylla på bromsmaterial problem men finns chansen att Renault fått nog av RBs gnäll på PU och därför ger TR uppdateringar snabbare? Speciellt kanske för att bädda inför en ev. uppköpningen av TR till nästkommande säsong?

Svar: Nja, RBR är ju trots allt Renaults "fabriksteam", så det skulle vara som att skjuta sig själv i foten för Renault, just nu fungerar TR paketet lite bättre än det hos RBR, mest pga att det är enklare att hitta en skaplig balans med.
Brandon Lee

skriven
#4: Magnus Lundahl

Fan Brandon du har det för jäkla gött.Jag tar mig friheten länkar en låt och med en kvinna som verkligen har en röst. Du har säkert hört den från gamla Clintan filmerna. Det är för övrigt han som står och vifftar som gjorde dessa klassiska filmlåtarna.Ennio Morricone heter han då ja.Hon har förövrigt en Svensk mamma vet jag.

https://www.youtube.com/watch?v=1-rHdSWZLpQ&spfreload=10

Sedan måste jag säga att den där Alonso gör bort sig mer och mer. Jag har så jäkla svårt för han.
Jag gissar på Alonso faktiskt gjorde ett löjligt misstag. Eller möjligen tuppa helt enkelt av.

Svar: Jag klagar inte, bra flyt för tillfället;-) Ja, läcker musik från gamla Clinta rullar, lätt att känna igen.Du är inte direkt en Alonso fan? Det kommer nog aldrig avslöjas vad som hände med Alonso, att mörka om saker och ting är en del av F1 cirkusen.
Brandon Lee

skriven
#5: skumberg666

WTF! Nog för att man varit med om mycket i olika sammanhang, (gammal turnerande rockmusiker) men att träffa två brallisar på detta sätt slår ju det mesta.. Jag skulle nog replikerat damerna "Do you kiss on the first date?"

Svar: Så, vi har varit på samma bransch? Det händer ju en hel del "on the road",.jag kysser utan att fråga först, det är ju sånt man lär sig i rocksvängen, bad boys går hem hos good girls;-)
Brandon Lee

skriven
#6: Poncho

Orättvist!! Brandon har bikini brudar o gött väder. Vad fan har vi? Kulstötar kärringar med mer hår än en mammut och en öppen kran ovanför:)
Hoppas att det blir en väldigt varm och torr säsong för då kan iallafall Ferrari ställa till det för Mercedes.
Regn är inte Kimis väder, fast han säger att vädret inte spelar någon roll. Kommer inte ihåg ett enda race där han övertygat på blött underlag. Jävligt konstigt egentligen med tanke på hur mycket det regnar här i norden, så det borde han kunna bemästra bättre. Har du Brandon nån teori om varför Kimi inte lyckas så bra i regn?
Själv tror jag att det handlar om att bilen blir väldigt understyrd vid regn. Salut!

Svar: Ingen har sagt att livet skulle vara rättvist, kulstötar kärringar kan vara bra att ha om man,.eh,.vill lära sig om kulstötning.Hur bilen går i regn har en hel del att göra med bilens grundkaraktär och set up, man brukade kalla Schumi för en regnspecialist under hans tid hos Ferrari, men hos Mercedes kom han ingenstans i regn.
Kimi är inte dålig alls på halt underlag, men hans set up är inte det bästa under regniga förhållanden, dock är årets bil enligt Kimi själv rätt så bra i regn.
Brandon Lee

skriven
#7: La Garonne

Är verkligen så avunds... En fråga angående bild två. Ser att det är fina aerodynamiska former. Men vad är det för diffuser i bakpartierna ?. Enkel eller dubbeldiffuser ?
Du skriver "valet av slutväxeln". Där är jag inte helt med om jag ska vara ärlig. Kan du förklara för okunniga mig :-)

Svar: Dubbeldiffuser eftersom de är två, jag bildade krockzonen mellan deras chassier, man måste tänka på säkerheten.Äh, tänkte på engelska och på något helt annat,.utväxlingen var det fråga om givetvis.
Brandon Lee

skriven
#8: Mayol

Intrigen Renault-Red Bull tätnar, nu medger Marko att de visst har chassi problem :-) Om man nu är lite påpasslig så har de senaste racens debakel kunnat tillskrivas 1. Trasig växellåda 2. dassigt bromsmaterial eller dålig bromskylning. Tror fan att det inte bara är Renault som bär ansvaret för stallets problem, lägg där till en skakig bakända så hamnar Newy's gloria allt lite på sned. Nu är det dock ingen som helst ursäkt för Renault som ju redan genomlidit ett PUras samt ett PU byte och endast lyckats få till stånd någon körbarhet genom att återgå till förra årets mjukvara.
Känner lite gamla Ferrari vibbar när alla kastar skit på alla i stället för att kavla upp ärmarna och ge sig ner i oljesumpen. Är det något som Mateschitz förstår sig på så är det marknadsföring och just nu så tror jag att han kallat in herrarna för kvartssamtal eftersom soppan just nu definitivt inte gagnar varumärket. Skulle inte förvåna mig om både Marko & Horner sitter löst efter en stor mängd ogenomtänkta uttalanden.

skriven

Kommentera inlägget här :