Kommentarer :
"sedan tog Hamilton en rövare i 300+ och dök på insidan"
Frågan är om det är OK att ta en rövare i just den kurvan ... finns väl bättre ställen att dyka in på insidan.
En rövare som medför så enorma konsekvenser är ingen racing incident, det är jävligt dåligt omdöme från Hami. När hans framhjul tar i Verstappens bakhjul är det väl solklart att han överkört, han ägde inte insidan för en enda hundradel, han var hela tiden bakom och skulle givetvis backat av och väntat på bättre och säkrare tillfälle.
Har man kört i samma kurva typ minst 1000 gånger ja då Vet man vad som skall hända så jag säger medvetet ...
och det viste diskopojken eftersom han nu har satt sig i simulatorn för att göra allt !
Och pengarna styr vem som skall vinna nr 1 eller 2 men tvåan blir alltid tvåa
#44 gjorde vad han skulle, Verstappen behövde sättas på plats, för att skapa en harmoni.
#44 hade gjort om detta alla dagar i veckan, nu vet Verstappen att det inte bara är att överköra och att alla andra släpper fram honom.
Dock skönt att ingen verkar fått allvarliga skador,
Väl skrivet Brandon! Det är naturligtvis inget annat än en race incident. Dessutom en som bara väntade på att hända. Först och främst är det oerhört skönt att se Verstappen gå ifrån vraket på egna ben. Ingen ska behöva genomlida stora skaror. Men han har även sig själv att skylla för huvudvärken. Verstappen har kört såhär under väldigt väldigt lång tid. 99 gånger av 109 backar bakom varande förare av då en andra eller tredje plats är bättre än att hamna i gruset. Men inför 140000 hemmafans och i desperat behov av att faktiskt komma före i mål hade Lewis bestämt sig för att sätta hårt mot hårt. Många glömmer av att i grund och botten är Lewis en racer. Han har inte alltid fått sina segrar på ett silverfat. Ser han en lucka kommer han att gå för den om behovet behövs. Han har under lång tid inte haft det behovet. I kraft av överlägset material har han antingen kunnat vänta tills ett bättre läge dykt upp eller helt enkelt tagit sig förbi via DRS. Nu har han inte längre de förutsättningarna vilket väckt den gamla sovandes tigern därinne. Nu måste han helt enkelt förbi om så luckan finns eller inte. Jag tyckte mig se en helt ny Lewis igår. En envis och tjurig jävel har han alltid varit men att nu ligga över trettio poäng bakom har väckt upp den där kämpa eller dö mentalitet vi sett hos gamla stora mästare. F1 var på väg att dö som tv underhållning men på bara ett dygn vände det igen. It's on. It's really on.
ANONYMUS
Kanske det med en hel del tveksamhet kan klassas som en racing-incident,men jag tycker ändå att det från Hamiltons sida sett var helt huvudlöst att tro att det skulle gå vägen.Det kan väl inte kommit som någon överraskning för honom att Verstappen inte skulle vika ner sig.Han var ju dessutom en hel billängd före Ham då de gick in i kurvan.Det var ju bara hans smala lycka att inte racet tog slut även för honom där.Är det frustration som börjat smyga sig in i skallen på honom,då bortskämd som han blivit nog hade räknat med att enkelt surfa hem sin åttonde titel denna säsongen och bli den största genom tiderna?
Domarna inkonsekventa igen Ham kör Vet av banan i farlig a hastigheter Ver förlorar 25 eller 18 poäng rimligtvis borde Ham få ett race s avstängning men regelboken är märklig i F1 det är ok att köra av nån i 300 på ett farligt sätt ibland....
Jag är långt ifrån en expert på att bedöma den hör typen av situationer men lutar åt att domarna var rätt ute som gav HAM skulden. Vad jag dock inte förstår är att F1 inte har regler som sätter bestraffningar i relation till den sportsliga fördelen. Nu blir effelten att den här typen av fel indirekt uppmuntras - kör av din huvudkonkurrent och tjäna 25 p insammandraget. Samma med Leclerc i Monaco - pajja kavlet för alla andea och belönas med pole. Tycker man kan ha bestraffning som gör att fel inte lönar sig, snarare än att belöna misstagen.
När man tittar på det ingen så skulle Ham kunnat hålla sig till apex han har ju innern och bra marginal att styra in till apex men istället håller han ett vidare spår som bara kan leda till att knuffa ut Ver...men men det är domarnas bedömning som är Ham vänlig som så många gånger förr,,,,får se om Ver kan skrapa ihop sin bil till Ungern......
"sedan tog Hamilton en rövare i 300+ och dök på insidan"
skrivenFrågan är om det är OK att ta en rövare i just den kurvan ... finns väl bättre ställen att dyka in på insidan.
En rövare som medför så enorma konsekvenser är ingen racing incident, det är jävligt dåligt omdöme från Hami. När hans framhjul tar i Verstappens bakhjul är det väl solklart att han överkört, han ägde inte insidan för en enda hundradel, han var hela tiden bakom och skulle givetvis backat av och väntat på bättre och säkrare tillfälle.