Kommentarer :
enligt parkeringsvakten Blomqvist så är alla svenskar som lyckas parkera en bil,på en ikeaparkering bättre förare än alla finska racerförare kombinerat,Jarno saarinen totalt värdelös enligt blomman,Keke Rosberg,svensk då han är född i sthlm..mika häkkinen en lipsill,som inte klarat ett varv på gokartbanan blomqvist och matgeek körde runt på..och blomman vann,konstigt nog..enda svenska föraren med någon klass var Gunnar nilsson,som föll offer för cancern,tyvärr..marcus är ju totalt värdelös..harvar runt i bra bil i usa,kommer knappt i mål..utklassad av leclerc..osv..
Underbart blogginlägg, mer sådant! F1:ans ökenvandring med Merca i täten tycks aldrig vara över. Blir väl några år till av samma vara tyvärr. Bra grid girl som vanligt!
För egen del är jag lika övertygad om att både Ronny som Bottas är och var akterseglade av stallpolitik. Att Ronny var snabb likaså Bottas om han fått den stjärnstatus som Hamilton har i stallet med stor säkerhet presterat i samma nivå. Förstår inte hur vissa hyllar allt och alla som bättre alternativ i Mercedes. Sedan blir du inte en superhungrig med bästa självförtroende med att vara akterseglad allt ifrån veckovisa behandling som längden på kontrakt. F1 idag är så lite sport och så mycket PR och Politik.
Hej Brandon! Intressant inlägg som vanligt! Ja Bottas kan ju inte vara helt värdelös som förare med tanke på hur bra han oftast kvalar, han utmanar ju verkligen divan Hamilton som trots allt är jävligt vass i kval. Bottas är väl oftast inte lika tuff som Hamilton om man nu ska klaga på något.
Ha det gött och keep up the god work
Faktiskt intressant att tänka på att enligt statistiken var förarna mer aggressiva förr visst materialet var inte lika tillförlitligt, man låg mycket närmare gränsen för motorras hela tiden p g a reglementet och kostnaderna. Fast visst kostade väl F1 relativt sett förr också. Men om man antar att förarna var generellt aggressivare förr trots att bilarna de satt i var livsfarliga och i princip garanterade nån form av skada vid krasch så måste väl något ha hänt med förarnas attityd? Eller är det så hårt styrt från stallen så att de helt enkelt inte får köra aggressivt idag? För med dagens bilar kan man ju krascha precis hur mycket som helst utan att det är någon fara. För underhållningsvärdets skull skulle det väl snarare vara inskrivet i kontraktet att varje förare måste krascha säg 3 ggr per säsong i valfritt race bara för att bjuda publiken på något ....bra inlägg som vanligt Brandon!
Jämförelsen med Ronnie är ju bara töntig. Hur många race låg inte Ronnie precis i arslet på Mario? Och att sen jämföra statistik haltar ju också eftersom det är fler race och annat poängsystem idag.
Ronnie verkar att ha varit, inte bara en utmärkt förare utan också en mycket sympatisk kille. Lyssna på P3 Dokumentär om Ronnie. Finns på SR:s hemsida och Spotify.
ANONYMUS
B.L.Ditt senaste inlägg verkar ha rört om i grytan.Jag blev bara nyfiken på hur verkligheten såg ut på den tiden.Undrar bara om aggressiviteten hos förarna på den tiden kom sig av att bilarna på den tiden använde sig av Ground effect systemet som gav utrymme för en mycket tightare racing.Efter vad jag har förstått så är det väl mycket svårare att utmana idag då bilarna är nästan löjligt känsliga när de kommer i närheten av bilen framför.Kan tänka mig att detta medför att förarna knappt har något utrymme för att ta fram sin äkta Fighting Spirit.
Nu när Honda har kastat in handduken så undrar man vilken motor Redbull kommer att ha.
Volkswagen kanske ser en öppning?
ANONYMUS
skrivenNog är det konstigt att det ska vara så jäkla svårt att sätta ett bra kvalvarv för Marcus.Är det"safty first"som gäller?
Ja,högerpopulismen skördar väljare i hela Europa.Tyvärr är de väl alldeles för ointelligenta för att inse att om denna varböld får rota sig tillräckligt,så blir det väl de själva som skickas till "utrotningslägren"först.Förståndshandikappade lär det väl inte finnas någon plats för i deras samhällsstruktur.
Om statistik ljuger eller inte låter jag vara osagt,men jag tycker vi talar om 2 olika tidsepoker.Läste en intervju med Niki Lauda där han påtalade hur mycket säkrare bilarna är i dag.Han menade också att förarna generellt på den tiden var mycket aggressivare än vad dagens förare är.
Blev lite nyfiken och gick in och tittade på statistiken för ett antal av de förare som var verksamma då.
Antal lopp-Brutna lopp:Andretti 131-65,Lauda 177-80,
Hunt 91-44,Regazzoni 140-49,Fittipaldi 149-50,Watson
154-60,Scheckter 113-35.
När man ser resultatet så tycker jag inte det finns något som talar för att Ronnie var värre än någon annan.Sanningen lär vi nog aldrig få veta.Tystnadskulturen är väl helig inom F1.
Förarna är nog hårt uppbundna och skulle någon yttra sig
så får de nog börja tänka på att skola om sig.Tror inte något stall skulle vara intresserade av en förare som bryter ingågna avtal.