HAPPY HOOKERS

 
Jag har ont om tid för tillfället, så bloggen blir lidande liksom att hinna med att svara på era kommentarer, jag har fullt upp med att "återinställa" mig i det amerikanska systemet, eller om det är systemet som försöker återinställa sig i mig, omarbetar min data  med en "crispy outside, juicy inside" omprogrammering av  mjukvaran.
 
Malaysias GP nästa, och även sista, eftersom den inte finns med i nästa års kalender, så det är nu eller aldrig om man vill vinna i Malaysia för första gången.  Banan som sådan är ingen större upplevelse ur racing synpunkt med sina långa rakor, och intetsägande kurvkombinationer, dock kan det bli lite kalabalik genom första kurvan efter starten, speciellt då om det regnar när rödljuset slocknar,..
 
...och visst kommer det att regna, det är den årstiden i Malaysia, så det lär regna varje dag under racehelgen, frågan är bara hur mycket och när, liksom vem som kommer att dra mest nytta av blötan.
 
 
Däcksvalet här ovan blir av akademisk intresse om racet genomförs på en blöt bana, och antalet av hästkrafter får en mindre betydelse, det är mer körbarheten i PU som fäller avgörandet, liksom vilken bil som hanterar bäst Pirellis tämligen värdelösa regndäck, något som gör set up arbetet extra utmanande både för förare och för depåpersonalen.
 
Det om Malaysias GP, "CRACK A FAT" nosen på bilden sitter i en 2014 års Williams, i bilen sitter den lilla "solstrollen" Lance, och nöter på varje bana som pappa Stroll lyckas hyra mellan F1 helger på diverse destinationer. Efter Singapores GP har Lance tränat på Suzuka, nästa blir COTA, det saknas inte komiska inslag i det hela, när alla tidernas meste paydriver försöker bli en aktad nanm i F1 kretsar. Jag tycker synd om den stackars förare som blir kanadickens team kompis nästa år, pappa Strolls plånbok regerar hos Williams på ett fullständigt löjeväckande sätt, den enda ambitionen som numera finns kvar hos Williams ledningen tycks vara att samla in pengar från fullständiga medelmåttor som vill leka F1 förare.
 
Pappa Stroll blev bestört när Williams ville låta Kubica testa med en 2014 års bil, pappsen har ju köpt två stycken av dem, och ingen annan än Stroll jr får röra dem, så för Kubicas del återstår att försöka samla in pengar för att kunna testa med den tredje 2014 års bilen som finns kvar hos Williams, det kan hända, att Stroll klanen inte ville att junioren skulle ställas mot en riktigt snabb förare på samma bana i  likvärdig material, patetisk värre kan man tycka, när happy hookers lever köpt high life i F1. 
 
Nog om patetiska betalförare, Gasly får äntligen sin chans i F1 när han ersätter Kvyat i Malaysia, och även racet efter det, ryssen lär ändå bli kvar hos TR även nästa år pga marknads relaterade skäl, det är inte billigt att driva ett F1 stall för att inte snacka om två,  stortjurens plånbok är inte lika stor numera som hans uppblåsta person.
 
På grund av den sinande efterfrågan av läskeblask tvingas stortjuren inleda ett finansiell samarbete med Aston Martin, som nästa år kliver in som en ny huvudsponsor hos RBR, dock är det enbart fråga om just ett ekonomi baserad samarbete, som jag skrev tidigare så lär RBR ha siktet inställt på en Honda PU till 2019.
 
Det om F1 och happy hookers, jag för min del fortsätter med min testverksamhet, och försöker hitta ett lämpligt turbotryck efter 10000 rpm och 200 mph, liket måste ju leva även efter nämnda siffror, men ju fortare det går desto mer kraft det behövs för att knäcka luftmotståndet, så frågan är hur mycket kan man skruva på innan spisen sprängs i småbitar, och BL blir luftburen?
 
Dagens grid girls rockar som aldrig förr, så även mitt liv just nu, hur det blir imorgon bryr jag mig inte om, jag lever i stunden eftersom det är det enda man kan och bör göra.
 
Amen,..må stunden vara med er.        
 
       
                   
 
     
 
         

Kommentarer :

#1: Magnus Blomqvist

Läste nånstans att Lewis vunnit de fem senaste racen när det regnat. Stabilt jobbat får jag säga. Tror också tyvär att Kvyat håller sig kvar iTR. Och Marcus i Sauber. Och Palmer i Williams. Och Brandon i sadeln. Så allting blir nästan som i år. Förutom att radiobilssebbe blir degraderad till backup åt Kimi. Ha det gott. Magnus

skriven
#2: Jonatan

Äntligen att Kvyat försvinner!! Åtminstone ett litet tag:)
Hade varit skoj om Gasly lyckas bra på söndag!

skriven
#3: ilkka luukas

Verkar som marcus kan få det svårt att stanna i sauber.
måste vara bättre att försöka vinna i en annan serie en att komma sist i formel 1 varje lopp.

skriven
#4: Jonatan

Finns det nån mer än Kimi som haft mer otur...

skriven
#5: Anonym

Tror kimi skulle tagit racet om inte bil helvete strulat.

skriven

Kommentera inlägget här :