







Tjena BL,
Håller med dig om att Yas Marina är ett riktigt sömnpiller! Vilket gjorde att jag genast började dagdrömma bara jag funderade på kommande racehelg. Kom då av någon anledning att tänka på senaste loppet på Interlagos som då går i motvarv.
Vilka banor tror du skulle bli mest intressanta att köra på, om man vände bansträckningen och körde loppet baklänges så att säga? Tänk Kemmel rakan i 350knyck ner mot Eau Rouge, skulle vart skoj att se vem som vågade hålla fullt ut över krönet!
Tack för en jävligt bra blogg!
John
Tjena BL! Man undrar hur Red Bulls juniorsatsning mår i nuläget. De hade antagligen den bästa förarsatsningen i många år,men nu ser det glesare ut. Ticktum vann visserligen Macau men har inget annat nämnvärt på sitt CV. Känns som Ferrari och Merca har gjort ett betydligt bättre arbete med sina juniorsatsningar. Tack för bloggen!
Tjenixen,
Williams - jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Men visst är det skoj att dom så seriöst överväger Kubica. Vidare så är det kul också att dom övervägde Di Resta. När han körde så tyckte jag trots allt att han körde klokt och sällan eller aldrig tabbade sig. Läste något lösryckt på någon Tysk eller Fransk motorsite att man väntar på med Kubica skulle vara att hans försäkringspengar (ersättningen för den då F1-karriärsavslutande skadan) skulle betalas tillbaka innan han fick signa kontrakt. Låter lika rimligt som skumt att det skulle bromsa. In med degen och gå vidare.
Kommer han att ha någon backning från Lotos eller dylikt tro? Skulle matcha det gräsliga Martini-liveryt. Men kanske krocka med befintlig olje-partner?
Men - oavsett... att Williams väljer att ta in Kubica som har stått utanför så länge istället för Massa säger en hel del tycker jag :-)
Macau är ett jävla skämt - såg en snutt av GT racet och även formel-racet. Vilket jävla skräp. Dock var Mullers snygga livery (GT) nice att titta på.
Alltså Liberty... säga vad man vill om dom men det verkar hända lite saker här och där. Det måste man ändå uppskatta. Men att ta steget ner till 3 PU's per år kommer bli en disaster. Då måste dom sluta att straffa förarna utan istället köra någon variant. T ex låt föraren starta där han kvalar in och dra av 5-15 platser på KONSTRUKTÖRS-RESULTATET men låt föraren plocka sina välförtjänta poäng till förar-VM.
Kan väl också hålla med om att dom kan köra upp Halon på bredden i r_ven. Men precis som med de fula framvingarna och nosarna så vänjer vi väl oss. Han den där Sean Bull som sitter och designar ganska snygga liverys hade en idé om att stallen borde lacka halon i samma stil som förarens hjälm.
Snyggt boxenluder, men bruttan i förra inlägget var top-notch.
Ha d BL!
// Nico
Nu när säsongen är snart över, vill jag passa på att tacka dig för en väl genomförd och givande övervakning. Ser framemot att läsa dina inlägg under försäsongen!
Zzzzzzzzzzzz i 55 varv....Och sen säger Kimi fuelsaving the whole race.
Som tur var spelade jag in loppet och skulle titta på det ikväll.
Kunde snabbspola efter varv 20 till varv 54. Behållningen
denna gången var att man fick se förarna "leka" lite med
bilarna efter målgång. Förslag till styrande inom F1 är
att införa tankning igen och att förarna får använda hur mycket dom vill under ett lopp, göra så att däcken håller sämre,
ta bort hybridskiten och öka antalet motorer väsentligt.
Tackar ödmjukast för denna säsong
Säsongen slutade med pyspunka och en gäspning.
Stort Tack Brandon för att du har givet mycket mervärde för säsongen med din blog innehållande teknikförklaringar, racegenomgångar, reflektioner map racing i allmänhet och underhållande texter.
Grymt imponerande!
Hoppas att du hänger i ytterligare en säsong.
//Hailwood
Tackar ödmjukast för denna säsong! Intressant och rolig läsning.
Hej Brandon,
Tackar för alla fina och roliga inlägg denna säsong och ser fram emot nya intressanta inlägg under mellansäsongen om nästa års bilar och tekniska lösningar :)! oppet i Abu Dabi ja det kunde man ju varit utan tråkigt sömnpiller !! Hoppas nästa års bilar blir litet bättr i fråga om omkörning mmmen det är väl föga troligt?! Ha nu en skön vinter hoppas på återhörande här :D!
Patrik
Tack för en fantastisk blogg, hög kvalitet rakt genom hela säsongen! Vilket man inte kan säga om vissa team i F1 cirkusen.
I detta, det sista racet, kan jag bara att hoppas på att Kimi kan ta sig förbi Ricciardo, i övrigt är väl det mesta avgjort. Nu kanske Ferrari "låter" Kimi få full uppbackning. Fast det är klart, Bottas kan ju passera Vettel så det lär väl bli som vanligt då.