CATCH 22

 
F1 är något av en suddig moment 22 numera, ett olöslig problem, som är nära besläktad med den svenska sexköpslagen, du får sälja sex men inte köpa, på F1 språk, du får en PU med jävla massa hästar, men du får inte använda dem eftersom du måste spara soppa, du får ett set supermjuka däck med mycket grepp, men du får inte använda dem eftersom du måste ta hand om däcken, på säng kammar språk, du får köra in den men inte dra ut den, men om du inte drar ut den, så blir du anklagad för våldtäkt,.på BL språk, F1 sätter på sig själv bakifrån, när den inte onanerar med ett regelverk som leder till självkastrering och hårig handflata.
 
Trägårdstomten har tappat det lilla sista av sitt förstånd, och skäller ut folk till vänster och höger, Rosberg och Vettel bär skulden för att intresset för F1 dalar i Tyskland, Arrivabene är bra bara för sig själv, inte för F1 osv. Lilla positivspelaren tycks ha tappat alla sina cirkusapor som samlar in slantar i hans tiggarmugg, bara vattenkammade, PR medvetna  småpojkar finns kvar som högläser ur PR bibeln, ingen ny James Hunt i sikte som festar, super och sätter på sköna damer i ett rasande tempo, och tänder en cigg efter ett race.
 
De förenade hycklarna jagar sponsorer med ljus och lykta, cigarett reklamen blev bannlyst, men är ändå kvar hos Ferrari, en variant av den svenska sexköpslagen, nu har de förenade hycklarna spänt det onda ögat på spritreklam, skadliga saker, folk dör av sprit precis som av cigaretter, vi förbjuder reklam men fortsätter att sälja, eftersom vi inte vill avstå från inkomsterna av försäljningen, slutet gott allting gott.
 
Cigaretter dödar, sprit dödar, finns det något annat som dödar i F1 bortsett från tråkiga F1 race?
Självklart finns det, vapen, Sauber har Oerlikon som sponsor, en vapentillverkare som är ett dotterbolag till tyska Rheinmetal De Tec  AG, en av de största vapentillverkarna i Tyskland, bort med sådant från F1.
 
Vad kan man ha istället då för all ondska?  Tja, varför inte något nästan överjordisk i sin godhet, som tex den katolska kyrkan, Pope and The Pedofiles feat The Choir Boys, efter racehelgen blir det pyjamasparty i Vatikanen med fria preventivmedel och glidsalva, alla världens katoliker är en outnyttjad resurs som kapitalstark F1 publik, Vatikanens GP nästa med Putin som hedersgäst i egenskap som en representant för den Ryska ortodoxa kyrkan och Lukoil.
 
Det om F1 och reklaminkomster, Arrivabene blåser rök i ögonen hos Merca folket, och säger, att det inte kommer några PU uppdateringar till Kanada, utan man sparar alla sina 10 återstående tokens till ett senare tillfälle, sant eller falskt?  Tja, lite taktikspel av Arrivabene, nu måste Merca gissa rätt som har bara 7 tokens kvar, pratar Arrivabene sanning eller ljuger han, gissar man fel så kan det kosta Mercedes titeln.
 
På sina håll fortsätter man tjafsa om Monacos GP, och varför Merca missade som man gjorde, jag vill påpeka följande,.virtuell säkerhetsbil och ingen GPS i Monaco, fundera på det. 
Till slut vill jag ge en pluspoäng till Vettel, som var förbryllad över grid boys nymodigheten, och sa att han inte riktig begriper varför man helt plötsligt måste vila ögonen på George och Dave som nummerskylt bärare,.där ser man, det kanske finns lite stake i den pojken i alla fall.
 
Amen, må cigaretter, sprit , syndigt leverne och den heliga anden vara med er.     

Kommentarer :

#1: Magnus Lundahl

Fy fan vilket härligt underbart inlägg du gör återigen Brandon. Jag önskar sådana som dig hade makt i F1.
Alla regeländringar du skulle vilja ha fått till hade gjort F1 igen till en sport för dom bästa av d0m bästa.
Jag är helt säker många av förarna idag skulle inte klarat av dom bilarna.
Snabba och svårkörda bilar med tok mycket ljud och hp.Det man önskar ,och mycket mekaniskt grepp före mycket downforce. Så bör det kunna gå köra om också.
Jag tror på att det kommer bli stora ändringar.Men kommer ta tid. Först när vi har mest tråkiga El bilar på våra gator.Då kommer suget efter old time motorer bli stort igen. Då borde ju vi slippa hybrid skit tex.

Har du haft njursten någon gång Brandon? fick för 4 gången igår.Helvete vad ont det gör.

MVH

Svar: Om man skulle byta till 2004 års specs nu, så skulle småkillarna skita på sig av rädsla på snabba banor, och springa hem till morsan för att räkna ut hur mycket ett förlängd barnbidrag ger per månad.
Stora förändringar kommer det att bli,.eller måste det bli om F1 vill överleva, lite bättre ljud kan det bli redan till nästa säsong med dubbel avgas utblås, förhoppningsvist ihop med dubbla turboaggregat.

Jag är lyckligt lottad på så sätt, att jag inte ens blir förkyld, kan bero på att jag inte bryr mig så mycket, utan lever alltid på gränsen eller helst lite över.

Krya på dig Magnus.
Brandon Lee

skriven
#2: Captain Hindsight

Ett av dina roligaste inlägg Brandon! Har man lite fantasi så kan man se att du även kan bocka av majoriteten av de berömda tio budorden hehe :)

Roligt att tomten söker folk bland crew som gör sig bra i media. Finns absolut ingen stallchef som har någon karismatisk utstrålning. Toto framstår som en mattelärare och Arrivabene är en byggmästare. Dennis är Dennis. Horner är en modern metrosexuell pappa. Resten av folket är så anonyma så jag orkar inte dra någon liknelse, men den senaste stallchefen som på riktigt rörde om i grytan var väl Briatore.

Att Vettel och Rosberg är anonyma kan jag väl hålla med om, men det är inte dem två som är problemet. Rosberg och Vettel är normalbegåvade individer och att de inte är sugna på att blotta sig media är bara ett sundhetstecken i mina ögon. Om bernie söker någon "big brother" förare kan han sluta söka. Dagens förare är skarpa och har såna omfattande sponsoravtal att de inte ens kan supa offentligt utan att få reprimander. Så det är väl helt naturligt att de inte skiter i sitt eget bo.

En annan anledning är väl det att de flesta unga vuxna i storstäderna tar sitt körkort när de är 25, eller när ungen är på väg ut och man märker att det är omständigt att släpa matkassar och barnvagn på metron. För 20 år sedan börja de flesta drömma om sin första egna bil när de var tio år gamla och pengarna från sommarjobbet hamna på sparkontot för just bilen.

F1 är helt enkelt inte intressant för tillfället och Bernie är ca 70 år för gammal för att styra upp sporten. Om han vill rädda sporten borde han inse att han är problemet och lösningen är att han avgår.

Svar: Jag är en syndare av rang, kommer garanterad inte in i himmeln, men det gör inget, jag föredrar att umgås med folk från helvetet, lite black metal istället för plingande med en jävla harpa.
Ja, det är ont om karismatiska stallchefer, samtidigt som F1 har blivit mer en sport för ingenjörer än för förare, men det blir inte kul när alla lite elaka, annorlunda förare som Kimi, Fernando och Lewis försvinner, och blir ersatta med PR robotar som pratar mycket utan att säga något alls, publiken älskar att hata bad boys, blir svårt med det med förare som Bottas, hur duktig han än är.

Så sant om unga vuxna, de sitter heller i en buss och pillar sin I Phone än skaffar sig körkort, jag köpte och körde bilar långt innan körkortsåldern,.tom med till trafikskolan, lämnade bilen bara några kvarter därifrån;-)

Bernie är född gammal, och borde aldrig ha ploppat ut ur sin morsa,.men shit happens,.synd att de inte valde Ari Vatanen som FIA chef istället för Jean Todt, det är alltid bättre med en ex förare än en kartläsare.
Brandon Lee

skriven
#3: Y2K

Hehe, det var ord och inga visor Brandon :)

Tack för att du bringade klarhet ang VSC i din blogg efter Monaco.

Har ju inte stått ett jota fakta om det någon annanstans, bara massa trams från Hamiltonfans om att det var medveten strategi att ta bort hamilton från översta pallplatsen.

Du borde göra ett gästspel då och då på Annas F1 blogg i AB, så att det blir lite mera livat där :-)

Svar: Det finns många olika aspekter i det hela, Lewis själv var inte alls säkert på, om han skulle klara av att behålla sin ledning med gamla, slitna hårda däck som tappade temperaturen och greppet helt när man körde efter VSC regler.
Apropå Annas blogg, det är ett jävla jobb bara att ta sig dit med all reklamskräp,.och det är väl ganska dött där numera,.eller?

Tack själv för din kommentar.
Brandon Lee

skriven
#4: ThomasF

HaHa,ingenjörisk skönlitteratur !Tack Brandon.

Svar: Ibland måste man pyssla med prosa som inte är på vers, bara lite småelakt på ett skönt sätt;-) Tack själv Thomas.
Brandon Lee

skriven
#5: Marcus

Kul och bra skrivet :)

Du lyckas att få en galet intresserad av F1 och samtidigt vilja få en att ge upp sporten pga av alla tomtarna i sporten :)

skriven
#6: Tomi

Roligt Brandon!
Problemet kvarstår minst till 2017, får se om publiken orkar hålla ut....!

Svar: Ja, de får rappa på innan publiken tröttnar på helt och hållet,.det sägs att det kanske blir bättre ljud redan till nästa år med dubbel utblås,.alltid något.
Brandon Lee

skriven
#7: Mortimer Max

Underhållande läsning, tack! :)
Man ska inte ta ifrån Bernie att han gjort F1 stort utav bara helvete. MEN det var länge sedan han nådde sin inkompetensnivå.
FIA, FIFA, IOC... Korrupta gamla gubbar som styr. Och käpprätt åt helvete!

Svar: Bernie gjorde bra saker innan det hela spårade ur när pengajakten blev en tvångstanke, gubbisar inom idrottsrörelsen är samma jävla skitpack oavsett sportgren, genomkorrupta giriga muppar gör mig illamående.
Brandon Lee

skriven
#8: Magnus Lundahl

Tack Brandon.Kan du länka vart man kan följa dig nu när du snart ska tävla snart?
Hur är det armen?
Många friska tror dom inte blir sjuka för dom inte bryr sig eller är starka. Men jag var inne redan som 2 åring till läkare. över 30 år senare har jag kämpat och 'ändast en person har vetat jag är sjuk.
Jag har aldrig mått helt bra en dag i hela mitt liv. Jag är stark och en jävel på kämpa.
Trotts svår testosteronbrist som borde hittats för 25 år sedan redan. Och att jag blir så svårt dålig efter träning ,så träna jag till mig 17 kg muskler på drygt 2 år. Jag tror det säger en del.Men det får tyvärr folk tro att man inte är sjuk.Så att inte vara en jävla fitta är ett problem.Till och med när jag har njursten får man höra du ser inte smärt påverkad ut.Så klart en snygg jävla bitch fitta sköterska som vanligt. Jag svara jag är ingen jävla fitta.
Men när jag legat 6 månader i svåra smärtor och spytt av smärtor. klass med njursten. Bröt ihop och grät hos läkaren som kom med provsvar att han inget hittat. Inte ens morfin hjälpte. Då bröt jag ihop ta mig fan. Då satte han sig skrev 2.5 sidor om att jag var frisk och psykisk sjuk.Samtidigt gjorde jag ett test som visade chock höga värden mjölksyra vid minsta lilla ansträning. Alla vet hur brutal mjölksyra känns. Ett par snäpp mindre värk haft sedan 2 års ålder då. Men sista åren mycket värre.

Så där har du förklaringen till att jag delvis inte tål mesiga klagade fjoller och F1 tönt förare av idag. Kimi har jag respekt för och par till.
Men har fan så mycket mer respekt för dig Brandon.Fasten du är en äkligt frisk jävel hahah

MVH
Magnus

Svar: Du är en tuff jävel som har haft ett tuff liv, inte många som skulle palla för all skit du har gott genom,.kämpa på mannen, livet är sånt, det gör ont att leva, även bokstavligen.
Brandon Lee

skriven

Kommentera inlägget här :