Kommentarer :
En som är glad idag är Bernie, när Iran berättade om sina planer om att bygga en F1 bana i landet, ett land med motorsporttraditioner och grundmurad demokratisk filosofi, kanske är Bernie redan i Teheran och säger: You`re in, just show me the money.
BANG ON Brandon !!!
Iran? Du måste skämta?Putin och nu Iran.Vad blir nästa isåfall? Nord Korea?
Hörde att olje priset håller på sjuka i pris en mer snart. Något du hört om? Orsaken skulle vara man hittat mycket mer och att efterfrågan faktiskt sjunker också.
Kanske därför USA inget gör åt IS heller då.
Jag undrar om du tror det kan bli riktiga motorer i F1 2017 eller så? Vad är det senaste du har hört? När kan dom byta tidigast? Någon gång tänkte jag se ett lopp live. Men då i Spa och inte med dessa mes motorer och lilla downforce som är nu.
Sedan kommer ju F1 tappa en mer när förare som Alonso och Kimi snart slutar. Kan snart kolla på Formula E lika väl. Sätt ett lopp och det räckte för mig.
På tal om ljud.Tyvärr är ju säkerhetsbilen inte ut så ofta. Så man kan få höra på gött ljud. Nog det som retar mig mest av allt att en standard bil låter goare en högsta klassen inom racing. Inte konstigt dom inte vill ha ut den längre. Utan fixat detta med teknik.Visst har väl med den hemska olyckan förra året. Men den orsakades ju av en lastare på plats.Kommer en bil där under regn i stora massor kan man räkna med det mycket väl kan komma en till.
Har funderat en del tekniskt, och Mclaren framförallt. Kommer att tänka på MP4-18, som skrotades utan att ha kört ett race, att dom hade kraftiga problem att få grejerna att hålla, etc etc etc. Sen kom ju MP4-19 så småningom, som var allt annat än driftsäker(Kimi bröt 8 av 18 lopp bl a).
DOCK, till den riktiga gemensamma nämnaren. Det tighta paketet. Du Brandon har nämnt flera ggr hur tight packad årets Mclaren är(har även läst det flera ggr utomlands). Och det var väl Mp4-19 oxå. Kimi klagade flera ggr t o m, att det var riktigt trångt i "hytten".
Slutsats: Varför gör man detta igen? Man hade för tight paket förut, vilket gjorde att bilen inte höll, varken chassi eller motor. Bristande kylning, brustna upphängningar, dom failade krashtesterna flera ggr med mp4-18 (en gång fail är ganska normalt, gäller att tänja gränser, men flera ggr.... nja). Och framförallt. Varför börja labba med detta samtidigt som man plockar in en helt ny motor? Inga referenser alls att gå på, så verkar ju onekligen att dom famlar i mörkret just nu, när man får vrida ner effekten på en redan underpresterande PU på grund av att skiten inte håller.
Du har varit inne och nosat på ämnet ett par ggr tidigare, men vore superintressant har höra dig utveckla denna tankegång.
Tusen tack för denna blogg Brandon.
https://www.youtube.com/watch?v=vIuiR-hhuaE
Intervju med Mark Arnall, personlig tränare till Kimi, och tidigare Mika, pratar om skillnader på dagens F1 med tidigare, gällande G-krafter, varvtider osv, som Brandon nämner. Hela videon är intressant, men just detta ämne börjar diskuteras runt 11-12 minuter in i videon.
Enjoy =)
Tack för svar Brandon. Ska bli kul och se vilken färgsättning dom kommer till Barcelona med. Den klassiska röd/vita är det väl inga skrällodds på antagligen.
Läste lite Mclaren nostalgia, och Ron verkar verkligen ha ett svagt öga för finska chafförer(som vi visste sen tidigare), men min nya kunskap är, att efter Mikas crash -95, så visste ju inte folk om han skulle kunna komma tillbaka till samma speed. Jan Magnussen stod som första reserv, men "The Ron"(som Mika säger) ville hellre ha Mika Salo =) Han lever vill visst upp till det han sa "if you want to win, hire a finn". Mika H, sen nära på Salo, Kimi, och senast Kovalainen. Undrar om han skickat rosor och choklad till Bottas också,hehe. Hade ju varit en naturlig väg med Häkkinen som manager, men antar dom siktar på WDC inom några år, och så fort tror jag inte Mclaren kommer dit.
Tja Brandon
lite off topic....
men läste en artikel om Susie Wolff och hennes sits i Williams
Helt ärligt vad gör hon där?
Hon rosade ju inte marknaden i DTM direkt och var väl ett antal år sen hon satt i en singelseater
Är det som så att någon i mersa har ett finger i henne . .jag menar i spelet.....
tex...om ni låter Susie köra lite får jag det lugnare hemma och ni får rabatt på motorn
https://www.youtube.com/watch?v=SpcD70b1RrM
Freddie//
Sussie Wolf är ju gift med Toto Wolf som är delägare i Williams
Toto Wolff är ju även stallchef för mercedes, så antar att williams får en del rabatt på motorerna iom att dom har henne som testförare.
Jo det visste jag. Tänkte om Brandon hade mer info.
Mclarens nya färgsättning var väl ingen höjdare. Nån daskig mörkgrå metallic, blandat med sina typiska neonskrikande stripes. Ser ut som en riktig budgetbil i mina ögon. Lite besviken faktiskt.
Japp, rött & vitt skulle varit mycket snyggare..
MIKA-FAN: Jag håller med dig, har i princip alltid tyckt att Mclarens bilar har varit snyggast. Men detta var ingen hitt tyvärr. Själva färgerna säger jag inte så mycket om, jaaaa, jag tycker om Neon. Utan jag tycker helt enkelt inte dom har fått till det.
Så Brandon, nu börjar adrenalinet pumpas upp här hemma igen, racehelgen närmar sig. Är så nyfiken på om du har ngr mera nyheter eller goa rykten,har du hört ngt mera om Ferraris uppdateringar: Jag hoppas verkligen att dom passar Kimmi, så det inte blir att Vettel får mera glädje av dom. Ska bli spännande med PU uppdateringarna, mer POWER :-), på BBC sida så skrev dom (kanske du också ha skrivit? ,kommer inte ihåg) att Mercedes inte har fått ur dom 50 hk som dom förra året trodde att dom skulle kunna öka med i år, hört ngt om det ?
Så, det blir tv-soffan för dig också detta race antar jag, men det kan väl funka det också, ngr kalla och lite tapas och så kan du ju låtsas att du är där nere :-)
Kimis tränare sade att tidigare så var de tvungna att bygga nackmuskler för att kunna köra bilen medans nu så är det viktigare att hålla koll på vikten. Det är som du säger en utveckling åt fel håll.