SIT TIGHT

 
Hungaroring nästa, en Musse Pigg bana av rang för tröttsamma Följa John repriser, same procedure every year by FIA, varför Hungaroring hänger kvar år efter år samtidigt som man pratar om att dumpa Spa är rätt så svårt att förstå med tanke på, att det finns ett antal fina banor i Europa som mer än gärna skulle vilja ha ett F1 race. Liberty Media och FIA blundar gärna för det mesta om pengarna är de rätta, och då inte minst i mellanöstern, men några stora pengar lär man inte hitta i Ungern, så kanske är det landets utpräglade extremhöger profil på regeringsnivå som faller LM och FIA i smaken, de har alltid haft varma känslor för diverse nazist armhålor runt om i världen.  Så, hur ska man beskriva vad Hungaroring handlar om ur set up aspekt? Det är rätt så enkelt, downforce och traction och inte så mycket mer, ett antal långsamma kurvor på en bana där man inte når över 300 km/h någonstans, och där ett lyckat kval betyder allt och lite till, positionsbyten sker i bästa fall i samband med depåstoppen.  Kikar man banprofilen lite närmare så kommer man till följande slutsats, det här är en RBR bana i år, punkt slut. Att någon annan än en RBR förare skulle ta pole finns inte, så följsam och välbalanserad är deras bil på en bana med långsamma kurvor där man kör med max downforce, och där traction spelar en avgörande roll. Nu vill säkert många av er höja rösten, och förklara att RBR har inte lyckats speciellt bra på Hungaroring under de senaste åren, och att Hamilton har vunnit där hela åtta gånger, så sant,  men i år har inte Hamilton en vinnarbil och RBR har varit starka på alla typer av banor liksom Ferrari, så någon nionde vinst för Hamilton lär det inte bli i år. Men givetvis är det så, att även i F1 kan det oväntade hända, Ocon vann 2021 på Hungaroring i en Alpine före Hamilton i en Mercedes och Verstappen blev bara nia, vädret kan ställa till det liksom misslyckade depåstopp och lika misslyckade strategier, men flyter allt mer eller mindre normalt lär Verstappen utöka sin VM ledning på söndag. Väderprognoser just nu siar om sol och värme på fredag, och något svalare på lördag-söndag med risk för regnskurar, dock kan väderförhållanden förändras snabbt så här års i Ungern, så det återstår att se hur vädret blir under racehelgen. 
 
På bilden här ovan hittar ni allt som man behöver veta inför racehelgen, max downforce, saknar man traction är man illa ute, broms och däckslitaget är relativt lågt och greppnivån från asfalten hygglig när mer gummi läggs på banan under racehelgen. 
 
Det om Hungaroring, ni kanske undrar varför jag inte skrev något från Frankrikes GP, svaret hittar ni på bilden här ovan, Blogg.se amatörtekniker lyckades med konststycket att under fyra dagar blockera ut mig från min blogg, kunde inte ens logga in. Dessa glada amatörer har en märklig inställning gentemot bloggare som genererar pengar åt Blogg.se, så fort det är en helg slutar allt att fungera, för det mesta redan under fredag eftermiddag, tar man kontakt med deras kundtjänst för att få hjälp händer absolut ingenting. Jag personligen tycker att det är rätt så märkligt att sådan personal får behålla sina jobb, maken till arrogant inställning gentemot bloggare som genererar  pengar åt Blogg.se får man leta efter, om man inte kan blogga blir det inga klickar som genererar pengar.  Nog om idioter hos Blogg.se, Frankrikes GP blev en bedrövligt tråkig tillställning, nya bilar och nya däck förändrade ingenting och samma visa lär upprepas på Hungaroring. Hur nära varandra bilarna än kan ligga förändrar ingenting på vissa typer av banor, det är bandesignen som är boven i dramat, inte bil dito. Det som man minns från Paul Ricard är köbildningen och Leclercs tabbe, hans franska nerver håller inte när det verkligen gäller, Iceman kommer behålla sin position som Ferraris senaste världsmästare när årets säsong är över. Så, kommer jag blogga under den kommande helgen? Det får ni fråga av Blogg.se, det går bra att skicka mail till [email protected] , ställa frågor och ösa beröm över deras otroliga arbetsinsats, jag för min del befarar att "något gick snett" eller "du har inte rätt att visa den här sidan" meddelande åter igen kommer sabotera ännu en GP helg,.tack för ingenting Blogg.se.
 
 
Dagens grid girls vill även de skicka en hälsning till Blogg.se...
 
...tack tack, tusen tack.
 
Amen,..må Blogg.se glada amatörtekniker vara med er.  
 
 
      

Kommentarer :

#1: Mats

Apropå strulet med blog.se, här är en läsvärd webbsida om vilka alternativ som finns :-)
https://skapawebbkraft.se/starta-blogg/basta-gratis-blogg/

Svar: Jag har bloggat på annat håll tidigare, mest på jänkar portaler, har bara varit för lat att dumpa blogg.se, kan vara dags att göra det snart.
Brandon Lee

skriven
#2: Magnus Blomqvist

Jag använder sedan över två år Oderland som leverantör. Tillsammans med Wordpress fungerar det riktigt bra. Har nu även integrerat Twitter och Facebook så att allting länkas automatiskt. Dessutom kan jag låsa det material jag vill till Patreon direkt i Wordpress. Så att den som vill läsa mer är tvungen att betala. Förstår att du inte bloggar för kronorna men jag hade lätt sponsrat med en hundring i månaden för att läsa exklusiva inlägg från dig. Apropå LeClerc var det ju inte första gången. Nog för att jag inte gillar Verstappen men killen har nu iallafall lärt sig att undvika dessa fällor. Jag ska inte gå så långt att jag kommer hylla gossen men titeln verkar ju iallafall vara spikad och klar. Desto hårdare verkar det bli i Indy Car. Mitt tips är fortfarande att Dixon eller Newgarden tar det till slut men det är kul att se Marcus just nu som tar för sig mer och mer och inte är en chicken swede längre. Kul att se att teamorder verkar vara fjärran iallafall hos Chip som låter Johnson ta två poäng från Marcus helt omotiverat. Åttonde och sjätte plats kommer vinner dock inga titlar och nu måste plattan verkligen ner i mattan. Det kommer bli väldigt spännande att följa de sista racet!

skriven

Kommentera inlägget här :