MERRY CHRISTMAS & HAPPY NEW YEAR

 
Så, nu är vi där igen, insnöade mer eller mindre var och en på sitt sätt, en bild säger mer än tusen ord, men berättar bilden alltid sanningen?
 
Den här fanns på riktig...
 
...den här är en fake...
 
...den här fanns på riktig även om den aldrig kördes i ett race...
 
...den här är en fake...
...eller fanns den på riktig för länge sedan?
 
Julsagan om golvet rullar vidare i FIAs regi, nästa år mäter man flex med hjälp av sex sensorer på var sida av golvet, mätningen görs på en stillastående bil och det tillåtna maxflexet är 8 millimeter. FIA är på rätt spår men missar ändå poängen, visst varierar flexandet på olika delar av golvet, och med sammanlagt tolv mätpunkter har man bättre chans att spåra fusket, men den stora grejen är inte hur flexet varierar på olika delar av golvet utan hur golvet "skjuter rygg" när bilen är i rörelse, det vill säga när fram och bakkanten av golvet åker neråt eller uppåt för att stänga eller öppna för luftflödet under bilen i olika hastigheter för att kunna "stalla" vingarna. Så, hur många mätpunkter man än använder sig av spelar ingen roll så länge mätningarna görs på en stillastående bil, aeropaketet inklusive golvet lever sitt liv i rörelse när en stillastående FIA skjuter sig själv i foten med sina mätmetoder av en stillastående bil.
 
Arbetet med nästa års bil är i slutfasen hos de allra flesta stallen, aeromappar från vindtunneln har körts i simulatorn sedan slutet av sommaren, och den delen av manskapet som under 2022 har enbart  jobbat med nästa års bil förtjänar några veckors semester...
 
...om nu inte den något senila farbror Brawn hittar något nytt för dem att jobba med, som till exempel bakskärmar för regnrace eller ett sätt att bromsa ner framfarten för ledarbilen för att underlätta för omkörningar. Ett sätt att åstadkomma det är att montera bromsskärmar i alla bilar, skärmar som aktiveras med ett knapptryck av de som vill köra om, bilen vars bromsskärm har vecklats ut ska sedan köra in i depån för en ompackning av bromsskärmen, allt detta för att göra Netflix fansen och penningkåta Liberty Media nöjda.
 
Nu är det en bit kvar till tester...
 
...om nu inte Pirelli vill testa vinterdäck för F1, chansen finns att man hittar enorma mängder av olja i Grönland som därmed blir kvalificerad som en race arrangör..
 
 
...klarar inte Pirelli av att ta fram lämpliga däck så kan det vara dags för Nokia att bli en ny däckleverantör för F1.
 
Nästa års kalender med ett antal stora motorsport länder som till exempel Bahrain, Saudiarabien  och  Qatar, den sistnämnda satsade 3000 miljarder kronor i sportwashing i samband med den just nu pågående fotbolls VM. Hur mycket Qatar har betalt för att få arrangera ett F1 race är inte känd, men med tanke på att FIAs och Liberty Medias girighet känner inga gränser, så kommer man säkert inom kort att köra samtliga deltävlingar i oljeproducerande länder och i USA. FIA i sin tur ser att det finns ännu mer pengar att tjäna om man på något sätt kan få in kvinnor som förare i F1, första steget blir att göra F2 bilarna mer lättkörda för kvinnor genom att göra dem mindre fysisk krävande, jag för min del undrar om de tänker göra samma sak med F ettor, AC, farthållare, autobroms, automatlåda och en sminkspegel ? Sedan ARAMCOs nickedocka Ben Sulayem blev FIA chef har girigheten nått nya höjder, allt är till salu och alla har sitt pris när det sportsliga går i graven,.pop the fuckin ARAMCO pimp and ditch the fuckin FIA bitch, Mr Ben and Dr Sulayem.
 
Jultomten Iceman bryr sig inte längre om vad som händer i F1, han ägnar sin tid åt att göra snöänglar...
 
...för dagens christmas girls...
 
...och Mr Lee som fryser häcken av sig.
 
Amen,..må jultomten vara med er.     
 
   
 
       
 
 
     

Kommentarer :

#1: Flying finns

Det ända raka är väl att återgå till 30-40 tals design på bilar och köra enbart med mekaniskt grepp...
God hjul och gött nytt år på`re Brandon.

skriven

Kommentera inlägget här :