Kommentarer :
Det är väldigt bra bilder ni tagit, har ni tagit dem själv?
Om ni är intresserade av att blogga mot betalning kan vi rekommendera vår ekonomiblogg. Vi behöver en lifestyle person som skriver om det lite godare i livet!
Här är lista på saker som jag skulle vilja ha, eller förändra om jag fick bestämma i F1
1: Tagit tillbaks 2004 års reglemente fast med aeroscreenen istället för halon
2: Tagit bort intervjuerna på pallen, så väl som efter att förarna har klivit ut ur bilen i
Parc Fermé. Utan endast presskonferenser efter pallen, efter varje kval eller race session. Precis som under år 2003 bland annat.
3: Gjort att alla sessioner hade sänts på vanliga gratis kanaler, och inte på privat kanaler. Eller på YouTube.
4: Gjort att man inte hade kört i t ex Mellanöstern och i Kina bland annat. Utan i Tjeckien och i Finland t ex.
5: Likadana bilar för alla som i Indycar och
i Formel 2. Tillverkad av Dallara om de hade kunnat.
6: Troféer med de tidigare pallplatsernas ansikten i, som man får när man har slutat på pallen i Monacos GP. Precis som i Indy 500.
7: Haft ett icke mästerskapslopp i Indianapolis, i dess GP format som de använde mellan åren 2000-2007. Där 6 av de bästa Indycar förarna, får vara med och kvala in till denna tävling. Där bara 4 av dem får vara med i racet dagen efter. Så väl som att 28 förare får vara med i kvalet till Monacos GP, där bara 26 av dem får vara med och tävla också. Precis som i
Indy 500 och Questors GP under år 1971.
8: Tagit tillbaka grid girlsen
9: Tagit tillbaks det gamla poäng systemet. som man använde mellan åren 1991-2002
10: Tagit bort sprint racen, och även poäng för snabbaste varv.
11: Varit jämnlikt för alla när det gäller reglerna, där alla får bestraffning för minsta fel. Inte bara att en viss typ får det för sin nationalitet t ex.
12: Bara tagit de bästa förarna i världen. Spelar ingen roll vart chauffören kommer ifrån, kön, hudfärg, religion. Etniskbakgrund eller sexuell läggning.
13: Ökat mer testkörning med bland annat mer tesdagar. Inklusive ett Youngdrivers test när säsongen är slut i Barcelona.
14: Tagit bort juniorprogrammet ifrån alla team
15: Låtit chaufförerna vara sig själva, och säga pga. det vad de vill till journalisterna under varje intervju.
16: Ett internationellt race för Formel 4 kategorin i Malaysia varje år, precis som för Formel 3 kategorin i Macau.
17: Att alla nummer på bilarna ska vara baserad på, efter året innans resultat av
konstruktörs VM. Inte att man får bestämma vilket nummer man själv vill ha, precis som senast under år 2013.
18: Tagit bort den mixade zonen, utan förarna ska få istället bestämma själva om de vill stå kvar i garaget och titta på. Eller gå tillbaks till paddocken till deras egna förarhytt. Där journalisterna själva ska jaga efter de, och försöka få tag på dem. Om dom kan vara med på en intervju eller inte. Precis som på 90 talet bland annat.
19: Min förarkalender igen fast uppdaterat
1: Australiens GP i Melbourne
2: Nya Zeelands GP i Highlands Cromwell
3: Malaysias GP
4: San Marinos GP
5: Portugals GP i Portimao
6: Spaniens GP i Barcelona
7: Monacos GP
8: Kanadas GP i Montréal
9: USAs GP i Road America
10: Finlands GP på Kylmi Ring
11: Frankrikes GP i Magny-Course
12: Storbritanniens GP i Silverstone
13: Tysklands GP i Hockenheim
14: Tjeckiens GP i Brno
15: Belgiens GP på Spa
16: Italiens GP på Monza
17: Singapores GP
18: Japans GP på Suzuka
19: Brasiliens GP på Interlagos
(Icke mästerskaps lopp i Indianapolis i September varje år, innan Singapores GP)
Alternativa race som jag skulle kunna tänka mig att ta, om jag kan byta ut någon av de nämnda.
Greklands GP i Aten, Norges GP i Mo i-rana, Danmarks GP i Jyllands-Ringen. Irlands GP i Mondello Park.
Sveriges GP på Mantorp, Österrikes GP på Red Bull Ring och Hollands/Nederländernas GP på Assen.
Så vad tycker ni? Skriv gärna era egna tankar och idéer om ni fick bestämma i F1 också. Skriver detta igen så ni vet ;)
Genc- många vettiga punkter och synpunkter bara punkt 1 skulle räcka för en stor förbättring!
Gillar Imola ändå just för att det är smalt. Ungtupparna lär ställa till det när det går fort och blir lite trångt. Man såg även i Australien att tappar man kontrollen på dagens paddor ja då är det nästan omöjligt att reda ut situationen, det var iaf möjligt förr med car control och lite tur. Vad tycker du om att Albon körde hela racet på hårda vad säger det om årets däck ur race synpunkt? Ferrari borde väl kunna föra hem det rätt lätt om inte däcksslitaget ställer till det...Jag håller med om att formatet är konstigt vem vill gå all in i sprintracet och riskera att kvadda eller köra sönder bilen inför söndagen?
skrivenHa det gott !