Kommentarer :
Det var stor skillnad på bilarna. Större är inte alltid bättre. Enligt logiken så borde det bli svårare att köra om med bredare bilar och framvingar. De kanske har diskuterat med trafikplanerare som förespråkar enkelfiliga vägar, farthinder, sänkta hastigheter och trafikljus för kortare körtider. Resultatet blir att vissa tar andra vägar för att komma fram snabbare men det funkar inte riktigt i F1. Kanske ska de införa jokervarv som i rallycross 😀 Kul om det blir som Kimi tror om framtiden i Sauber och det såg ut som han hade kul på Fia galan 😀
Smått chockerande att se 2007 jämte 2019. Trodde inte de hade växt så förbaskat mycket. Det är bara att instämma i ditt recept för bättre racing.
Tack för lektionen, jag visste att de har blivit tyngre, men inte så mycket större. Du har så rätt i vad som behöver göras, frågan är hur man ska få FIA och fatta detta också.
Hade inte Kimi stannat kvar hade mitt intresse svalnat.
Men nu är jag spänd hur de får till bilen till Kimi.
Hur går det med reparationen av Ferrari spisarna?
Ha de bra Brandon.
ANONYMUS
Ja,nog känns det som att det var bättre förr.Man undrar ju om det inte kommer att bli rena slakten i startmomentet med den framvingen.Ser ut att lämpa sig bättre för snöröjning på vintervägar.Angående"Flowerns"teorier så är det väl inte någon revoltionerande nyhet precis.Det har väl varit vardag inom F1 sen urminnes tider.Ibland undrar man faktiskt var man får inspiratonen att följa spektaklet ifrån.Ändå sitter man där och följer det lopp efter lopp och tänker att,denna gången så!Kimis seger var häftig och välförtjänt,men ändå så sitter det i bakhuvudet att hade inte VM varit avgjort så hade säkert "högre makter"sett till att detta inte blivit fallet.Nu är det bara förhoppningarna att Kimi ska få en riktigt fin bil som håller förväntningarna på topp.
Oj,det här lät kanske inte som nåt positivt tänkande precis.
Tack för en bra blogg.Outstanding.
Nice med lite teknik igen, nä svårare än ditt stycke om vad som behöver göras är det inte, då skulle det säkert bli ok racing med dagens grisar också. Tycker faktiskt inte att årets säsong var speciellt spännande, för uppgjort och mappat från depån i förväg..God Jul o Gott Nytt Brandon tack för det här året!!!!!!
"Kortare hjulbas, enklare vingar, bort med DRS, in med ground effect, bort med hybridskräpet, in med dubbelturbo, bort med följa John snigelkörning att spara på däck, in med flera depåstopp för däcksbyte och återinföra tankstopp osv, svårare än så är det inte att skapa racing värt namnet."
Det bästa jag hört på länge, att det skall vara så svårt att förstå för dessa insnöade gubbarna som styr över F1. Det med vingarna har jag länge önskat mig, tillbaka till enkla "singel" vingar.
Ang, Sauber, är det bara pengarna med nya ägare som skapat denna positiva anda i stallet, eller är det som jag hävdat länge att Monica var cancer för Sauber och att då hon äntligen är borta kan stallet leva igen?
GOD JUL! BRANDON🎄🎅
Gott Nytt År med fortsättning på bloggen.
Läste att verstappen önskade att han också hade en lika långsam förare som bottas i sitt stall.om det är sant det dom skrivit så är han jävligt stöddig. Tre av racen i år skulle bottas ha vunnit om inte oturen varit framme.
Gott Nytt År och tack för ett fint och intressant bloggande om F1 2018. Ser fram emot 2019
Gott Nytt År Brandon!
Intressant mycket intressant, bra skrivet som vanligt👍 jäklar hur bilarna svällt upp, nog va dom mindre och smidigare förr nog när man ser dom sådär bröve varandra. Hoppas det går som Kimi säger, att det blir som i lotus, då kan det nog bli nån pallplats, rentav nån skräll, man får ju alltid hoppas. Ha det bra!
skriven