



Selektiv perception. Jag läser bara denna blogg av denna anledning, bra kvalité och tekniskt kunnande! Söker jag nyheter i övrigt läser jag gp247.
Han hade några bra lopp i gp2, Marcus, men jämnheten att alltid ligga på topp saknar han lite. Mötte han på ett dansgolv på en nattklubb i Örebro för ett antal år sedan och önskade honom all lycka till. Trodde inte han skulle komma till f1 då, men där fick man se! Det rådde ingen nöd på honom den kvällen med en brud i vardera arm.
Kimi hade väl liknande problem vid sin comeback 2012 med Lotus. Var ju några race i början som Grosjean körde ifrån honom vill jag minnas?
Idag var det svårt att välja, det var hög kvalité på hela gänget.
hej Brandon
Allt du sa om Blomman att man får tycka skit om alla förare utom Marcus, exakt så har du tyvärr utstrålat din blogg som, man får tycka skit om alla förare utom Kimi och Bottas. Men du skriver ju det själv, man ser det man vill se. Jag funderade lite på det du skrev med rak in och utgång ur kurvorna och minns att jag sett något liknande på youtube med Shumacher VS Herbert genom Brigde, datan börjar ca 1:50 in.
https://www.youtube.com/watch?v=Uk2p2nRK-p4
Du behöver inte publicera detta tänkte du kanske ville se att inte enbart setup är avgörande, den är nog så viktig men den är inte avgörande pga att bilens förmågor ändras under racet, det kan skilja natt som dag mellan däcksbyte
ha de
Tjena igen,
Jag driver företag åt ägare (bra sådana), sen är man själv väldigt hängiven så det blir gärna det där lilla extra.
Beträffande Eriksson's tillkortakommanden i motorsportens finrum kan jag bara hålla med dig. Och när man påtalar att Ericsson fick köra GP2 för det teamet som Grosjean körde under sitt otroliga mästerskapsår så är det... not valid. Det var inte samma sak som året innan osv. Att folk orkar leta ursäkter. Sometimes you just suck.
Det var också ganska rolig stämning kring Nasr förra året. Därför var det extra kul att Nasr för andra året i rad slog Marcus över en hel säsong i mästerskapstabellen.
Och när man skriver sådant tror folk att man hatar ME och bara önskar honom illa... men egentligen är man mest trött på infantila människor som man får ett tydligt intryck av att dom knappt vet vad dom kollar på - än mindre vad de pratar om.
Kul för Bottas att han fick lite luft under vingarna i sandlådan. Hoppas verkligen att han kan klå Hamilton 2-3 ggr på egen merit i år. Fan... lyckas han en gång är han duktig med tanke på hur väl Hamilton har "satt sig" i teamet.
Jag har sökt lite information kring potentiella nya team - då jag tillhör de som hävdar att F1 är döende. Men jag hittar liksom inget som verkar vara tendenser till ett nytt team någonstans. Förbannat synd att Toyota kastade in handduken förut. Men man förstår ju att fabriksteam är inte här för att komma 2'a eller 3'a ibland.
Lika fattigt är det med tillkommande sponsorer. När man tänker efter så är faktiskt Force India's BWT-deal något enormt inom F1. Typ det största sedan Williams hookade med Martini (och fick fula bilar).
Jag dyker rakt på Marcus.
Kom ihåg vad jag skrev om Nasr tidigt hösten 2016
Att han inte skulle köra F1 2017.
Jag dryftar mig till att komma med ett liknande
påstående redan nu om Marcus Ericsson.
Om han inte har presterat något av värde
när vi är halvvägs in i 2017 blir till inget mer F1.
Marcus har inte "DET" som krävs.
Att sponsorerna fortfarande är på
hans sida är för mig helt obegripligt.
Dom skulle lämnat över penga-påsen
till Felix Rosenqvist i år.
Det finns ett om och men-scenario dock.
Om Kimi slutar och Bottas flyttar till
Ferrari och Wehrlein till Mercedes.
Då är Marcus troligtvis kvar i F1 2018.
Jag partajar helst med den stående
rödhåriga daman längst till vänster.
Ciao
Får förtydliga mig lite angående Felix.
Han har "ALLT".
Utom en pengapåse och en bra manager.
Ciao
Intressant som vanligt och det mest intressanta med Marcus är hans namn som är av toppklass ;) :) Det är kul att vi har en svensk i F1 men tyvärr är det fel svensk då jag håller med zenkert om att Felix Rosenqvist borde vara där istället. Om vi bortser från racingen så är Felix även mer lämpad än Ericsson ur ett PR perspektiv då han är populär samt gör klart bättre intervjuer. Ericsson har en så monoton röst att man somnar efter ett tag :) Kimi har väl inte den mest ljuvliga rösten heller men han kan iaf ha roliga kommentarer.
Ha-ha-ha Marcus ;-) Ett namn av Toppklass :-)
Kikade för vilken gång i ordningen vet jag inte,
på filmen om Ayrton Senna igår - SENNA.
Det finns ett avsnitt i den när Ron Dennis
uttalar sig om vilken typ av förare han
ville ha i sitt stall.
Snabb, var naturligtvis en viktig egenskap.
Men enligt Ron Dennis så var det han
sökte primärt efter hos i människan bakom föraren.
ETT INTELLEKT!
Och det har Felix också, som du påpekade, Marcus.
Så som jag skrev innan.
Felix Rosenqvist har "ALLT".
Utom . . . . .
Därför tror jag att Felix, valt den mest intelligenta
vägen att gå, just nu i sin racing-karriär.
Ciao
Ja han är för rolig den där Jan banan Blomqvist, minns när du Brandon var inne på hans blogg och kritiserade honom han blev ju skogstokig ha ha ganska kul läsning faktiskt. En sak som jag undrar över varför var inte kimi med på testerna efter Bahrains GP? Han om någon hade väl behövt det med tanke på hans problem med att hitta rätt inställningar!.. och sen en kanske dum fråga men varför ändrar inte kimi sin körstil istället för att vänta på att pizzabagarna ska ge han en bil han vill ha...
Zenkert och Marcus, om vi nu ändå är inne på det kritiska spåret så måste man ju ifrågasätta, angående brandons resonemang om att i toppstallen hamnar man bara om man har det dom krävs osv, om nu Felix har sen talang ni påstår, borde han inte lyfts till F1 med eller utan pengar då? Brandon vad skulle du säg är skillnaden mellan dagens bilar och kimis maccen 03-05 där han var helt jävla grym? Med tanke på understyrningen, vad hade maccen som dagens bilar inte har? Har det kanske att göra med att dagens bilar är tyngre med tyngdpunkten på fel ställe så att säg? Din blogg är bäst Brandon, orkar inte med blomman. Ha det!
Kort replik.
1. Talang
2. Intellekt
3. Pengapåse
4. Kommersiellt värde.
(Pengapåsen kan m.a.o. vara det kommersiella värdet).
Och så lite flyt förstås, rätt timing.
Annars blir det inget toppstall i dagens F1.
Felix har 1 och 2.
Det räcker inte.
Marcus har enligt min bedömning 3 och för lite av 1.
Det räcker inte heller.
Ciao
Mycket intressant video Andre.
Det ska jag tänka på nästa gång jag kör hyr-kart.
Bromsa lite tidigare och kontrollera karten med
gasen och styrningen genom kurvan.
Jag har alltid kört late braking innan.
Ciao
Grymt inlägg! Det är så bra att du kan se på de sakkunniga från ett utifrån-perspektiv (det politiska är på spiken också). Om Marcus slutar köra kanske han kan bli en bra team- eller förarpromotor för nästa svenska förargeneration. Han har ju trots allt bra kontakter. Tack än en gång!
Jag håller med dig ang blomman, men det lyser igenom rätt duktigt vem du har som favvo! Har du någonsin givit kimi kritik?
Med vänlig hälsning ett kimi fan sen 15 år tillbaka!!
Jag var inne i blommans blogg föra veckan och på pekade varför är bottas i ett topp stall och inte Marcus.jag skrev att det måste finnas en orsak till det.
Intressant som vanligt:)
Vad tycker du om James Allen som F1journalist samt Peter Windsor? Han brukar ha med en äldre herre ( Rob Wilson tror jag han heter) som haft Kimi som elev tror jag när han var yngre. Han tycker jag är intressant l lyssna på:)
En härlig skara damer:)
1014johansson man tycker att det borde vara talang som styr helt och hållet men som Brandon skriver så behöver man pengar och en bra manager med kontakter. Även de flesta toppförarna har startat i ett mindre stall och för att komma dit behöver du sponsorer och eller en manager som har kontakter. Har man Häkkinen och Toto Wold som managers så börjar man i Williams och har man Lövis som manager så blir det Formel E och Super Formula i Japan.
I vilket fall som helst så ska vi vara glada att det finns en Svensk i F1.
Grym läsning som vanligt :) tack för det. Och en av höjdpunkterna under racet sist måste vara Blommans kommentarer när han höjer Hamilton till skyarna för den gryma omkörningen av Botas :) och först när han får se bilder inifrån Botas bil och hör motor ljudet fattar att det var stallorder när botas bil går på tomgång :D jag vill åsså va en rockstar :p
Tack igen för läsvärd info :)! Ja man får hoppas att Kimi får ordning på Setupen så att han kan vara med på "riktigt" och slåss i toppen! Kul att även Bottas hittar fart och ja han blir nog bättre med litet mer tid i bilen. Klantigt att dom missade med däckstrycket i första stinten men tydligen gör ju fler stall det ;)?! Är iaf kul att det inte är en total Mercedes dominans i år utan att det finns fart i fler bilar blir ännu intressantare om även Red Bull får ordning på sin bil framöver. Vad det gäller Blomman och Eje "Fälgs" komenterande så finns det nog endel mer att önska men ibland får man ju sig ett gott skratt också :D!! Vad det gäller Marcus så förstår jag ju att dessa komentatorer vill lyfta honom då han är Svensk ( Ser på F1 via Viasat SWE) men kan väl tycka att det blir litet patetiskt ibland (Är väl färgad av att jag är Finne). Tyvärr är det ju så idag att det kommer förare som inte har DET gällande talang och körning men väl pengar så vi får väl bara leva med det ?! Lev väl Brandon ser fram emot fler inägg :).
Nu när Vettel smickrar med italienska så kanske Hamilton borde börja prata tyska, Hulkenberg franska och Alonso japanska för att försöka bli mest omtyckta i sitt team,,,
Tomi
Ber om ursäkt. Fick inte mina inlägg publicerade. Trodde man var utfryst.lite snabb på hanen jag ibland. Ursäkta.
Mitt emellan Grand Prix måste ju ha sysselsättning.
Så jag pushar för tävlingen jag nyss lagt upp på min blogg.
The F1 Eye Quizz.
Knalla bara in på bloggen och kika.
Tävla med en kommentar.
Priset är äran att vinna.
Möjligtvis kan jag göra en Ricciardo
med en öl i en gammal gummistövel
om någon har alla rätt.
Ciao
Gu vad jag gillar alla bilder som läggs ut på denna blogg. Har inte varit så insatt i denna typ av sport tidigare men verkar vara hur coolt och häftigt som helst.
Älskar din blogg! Ska följa alla tips här http://www.speedersmag.com/sv/10-rad-till-att-bli-en-professional-racerforare/ för att bli racing förare
En elev vid namn hälsar detta från Centrumskolan asberger FGJ gruppen