Det är många som har vädrat sina åsikter om det som hände på Spa, däribland Niki Lauda, som tycker att Verstappen är ett psykfall som behöver vård innan han kör ihjäl någon. Jag för min del ser en ny Schumacher i Verstappen, samma arroganta självgodhet som gränsar till psykopatisk mani att gå över lik om det visar sig vara nödvändigt, samma oförmåga och ovilja att kunna se och erkänna sina egna misstag , samma nonchalanta sätt att helt ignorera andra förarnas säkerhet ute på banan, med andra ord, en manisk psykopat som borde fråntas tävlingslicens, och spärras in där han hör hemma, ett vadderat rum inom psykvården .
Vissa tro sig veta, att Verstappen kommer lugna ner sig med åren, jag tror inte alls på det, hans självhävdelse behov hämtar sin näring från ett labilt psyke, och en uppfostran där en annan psykopat i form av fadern har lagt grunden för Max störda beteende, och skeva syn på vad som är rätt och vad som är fel ute på banan, hans utlåtande att det är Ferrari förarna som borde skämmas eftersom de förstörde hans race säger väl allt om hur saker och ting tolkas i Max lilla värld. Lauda tycker att Max borde "slå på hjärnan", något som är lättare sagt än gjord när man saknar allt som kan tolkas som tankeverksamhet, ur inget kommer inget alls, Verstappens race IQ är lägre än hans tävlingsnummer 33 delat med två.
F1 kallas inte för Open Wheeler racing utan skäl, att göra en så helt hjärndött sidoförflyttning i slutet av Kemmel rakan framför en bil som ligger precis bakom en är kriminellt, om Kimi inte hade hunnit reagera så hade han träffat Verstappen bakhjul med sitt framhjul som skulle ha inneburit en flygresa i över 300 km i timmen, stäng av idioten innan han tar livet av någon, F1 kommer klara sig alldeles utmärkt utan en hjärndöd slugger som helt saknar all finess i sin körning.
F1 som den är idag är i första hand business, i andra hand underhållning, och i tredje hand möjligen sport, men när FIA säljer sportens själ och sin egen trovärdighet till Heineken, och förser deras hjärndöda baby racer med immunitet inom regelverket så har man gått för långt, speciellt med tanke på, att de inte så länge sedan kom med ett förslag som går ut på, att de förarna som sköter sig i matarserier genom städat körning ska belönas med flera bonuspoäng i jakten på en F1 licens, FIA i nötskal, moment 22 av tredje graden.
Nog om idioter och genomfalska FIA muppar, jag brukar ibland skicka mail till vissa människor som jobbar för vissa arbetsgivare, och frågar deras åsikt om vissa aero relaterade lösningar hos deras konkurrenter.
Ferrari har begärt att man ska nu titta närmare RBRs diffuser, som rör sig en hel del både i sidled och på höjden, ett resultat av Neweys "flexaero" design som jag har personligen varit nyfiken på under flera år, och har kikat närmare på både ute på banan och via ultra slow motion bilder.
Adrians design är genial i sin enkelhet, lite som när en våt hund skakar sig, en rörelse som börjar från nosen och fortplantar sig genom kroppen ut till svanstippen. Hos RBR börjar "våt hund skaket" när framvingens spetsar böjs bakåt, och tvingar isär vingfästen som i sin tur påverkar den "neutrala" delen av framvingen och flexet hos noskonen, något som i sin tur påverkar splitterns höjd i förhållande till banan , graden av rake och flex i golvet som leds vidare till diffusern= Adrians genialt enkla flexaero som ger grymt mycket down force ute på banan,.och märk väl, allt det här sker enbart när bilen är i rörelse ute på banan, så FIAs belastningsprov på en stillastående bil är helt meningslösa, och kommer aldrig avslöja Adrians fenomenala flexaero fusk.
Så, visst kan man kika på hur mycket RBRs diffuser rör sig, men diffuserns flex är bara en del av helheten, allt i Adrians skapelse rör sig hela tiden ur aeroaspekt, allt formas om hela tiden för att nå optimal luftflöde för optimal down force när bilen är i rörelse, så på sätt och vis är Ferraris krav på att FIA ska titta på RBRs diffuser ett tomt slag i aeroflödet så länge inga mätning görs på en bil i rörelse, men det är ändå intressant att Ferrari har påpekat saken och begärt en granskning av det.
Det om aero relaterad, silly season fortsätter att vara silly, det är fortfarande oklart vem som hamnar var, några hävdar att tex Bottas är klar för Williams, andra att han kan hamna hos McLaren eller hos Renault, hur det kommer att bli återstår att se, men enligt min mening är ett fabriksstall alltid att föredra, dock blir den hugade spekulanten tvungen att betala en slant till Williams om de vill anlita Bottas tjänster på grund av, att Williams har en option på honom, Macken eller Renault nästa för Bottas?
Det var lite av varje, nu måste jag ner till kolgruvan igen för lite slit och släp, men först vill jag dela med mig av Ambers kvinnliga synpunkter angående Verstappens huvud uppstoppad i hans virtuella analkanal, hon säger att grabben tjänar på det utseende mässigt,.kan mycket väl vara dagens sanning.
Jag svarar på era kommentarer när jag får lite tid över för det, just nu är jag upptagen av både det ena och det andra, men svaren kommer vad det lider.
Amen,..må Ambers vishet vara med er.
Tycker man skicka Max tillbaka till F3 med tanke på att han inte kan släppa sin körstil därifrån. Vet inte om jag riktigt håller med jämförelsen med Schumacher, visst hade Schumacher sina dumheter på banan men Max verka ha det varje gång han är ute på banan, riktig road rage. Undra lite dina åsikter om hur dem presterade på Spa nu senast, enligt dem själva var dem nöjda hur bilen presterade med tanke på skadorna dem fick men jag har lärt mig att ta allting som Ferrari säger till media med en nypa salt.
skriven