MONTEZUMA´S REVENGE

 
 
Mexico och Autódromo Hermanos Rodriguez nästa stopp, hur ska man beskriva banan med ett ord?
Powertrack.   Tre snabba rakor, några snabba och några halvsnabba kurvor, det är allt, AHR bör vara lika snabb bana som Monza, den är av samma karaktär, lite vinge, mycket power, inget för Renault och Honda PU, men perfekt för Mercedes och bra för Ferrari.
 
Att få upp däcktemperaturen lär inte bli problematisk på något sätt, hur greppnivån blir beror på underlaget, hur sträv eller hur slät asfalten är, en sträv asfalt genererar bättre grepp men ger även högre slitage, en slät asfalt ger sämre grepp men sliter mindre däck, hur det blir med det i AHR återstår att se.
 
Mercedes, Ferrari och Williams är de främsta kandidaterna för topp sex både under kval och race, de från mittfältet med Mercedes motorer ligger bra till för att ta sig in i topp tio, RBR och TR lär få svårt att upprepa sina resultat från COTA, dem blir ett lätt byte på de långa rakorna för Mercedes och Ferrari PU bilar.
 
Mer om Mexico lite längre fram, Kimi delade min åsikt om oklarheterna kring vad som är tillåtet , och vad som inte är tillåtet under ett race efter USA GP, han säger sig inte ha något emot tuff körning så länge alla behandlas lika angående var gränsen går för ojust körning.
Det finns några förare som har satt i system att tvinga ut andra förare utanför banan, då i första hand Hamilton, Ricciardo och Verstappen, det märkliga i sammanhanget är, att de kommer undan  straff samtidigt som andra förare straffas för liknande manövrar. Det blir intressant att följa hur FIA och domare sköter det hela i Mexico , om förare som Kimi och Nico sätter hård mot hård, och styr in utan att flytta på sig för huvudlösa omkörningsförsök.
 
Ferrari har använt sin vetorätt mot FIA förslaget om ett pristak för kundmotorer, de röda har haft vetorätt i tekniska frågor sedan länge, nu vill FIA ta in en oberoende motortillverkare till 2017, som ska lansera ett billigare arternativ för dagens avancerade power units, en biturbo V6 med större slagvolym och enklare hybridenhet. Cosworth sägs vara intresserad, men jag tvivlar på att dem har de resurser som krävs.  Jag för min del skulle titta på motorer från Indy Car som ett möjligt alternativ, 2.2 liters turbo till ett reapris om man jämför med F1 motorer, ett redan existerande motorkoncept redo för att tas i bruk utan barnsjukdomar.
 
Hot Legs har stuckit till sin arbetsplats, men jag fick en pratstund med henne och hennes arbetskompis innan de åkte, tjejerna jobbar inom nöjesbranschen, ordnar events, bokar in band osv, och inte enbart i Texas, utan även i Kalifornien.
 
Jag frågade damernas åsikt om årets F1 världsmästare, svaret var unisont och bestämt, Lewis är en riktig fjolla. Jag krävde en mer detaljerad svar och motivering för deras något abrupta åsikt om Lewis, och fick det. Enligt damerna är Lewis F ettans Paris Hilton, snubben byter frisyr och färgar håret oftare än brudar, shoppar oftare än dem, har örhängen som normalt förknippas med gamla kärringar med lilafärgade lockar, släpar med sig en liten hundkräk, flyger med en knallröd jetplan och spelar en softgangsta på ett sätt som har väckt en hel del munterhet i USA, en snubbe som inte direkt ger "goosebumps" hos brudarna enligt brudarna.
 
Jag påpekade att Lewis hängde ihop med pussykatten Scherzinger ett bra tag, det måste väl vara ett tecken på en riktig framgångsrik charmör, en kvinnokarl av rang.  Brudarna började skratta, och sade, att Lewis var bara "taken for a ride" av Nicole, en riktig "jackrabbit run", och att han hade betett sig som en kärlekskrank 14 åring, sånt går inte hem hos vuxna kvinnor, bara hos deras mammor.
 
Med dessa ord ringande i öronen lämnades jag kvar med vetskapet om Lewis status bland chicks, F ettans Paris Hilton,.hmm,.Lewis Hilton,.Lowisa Hamilton, kan vara dags för hen att boka tid hos gynekologen.
 
Det var allt för idag, imorgon bär det av mot Mexico och eventuell rännskita, Montezuma´s revenge är inte att leka med, lika lite som Rosbergs revenge, om han får för sig att skicka Lowisa i armcoräcket på AHR, kan vara på sin plats, Lowisa börjar bli odrägligt arrogant och divig, något som kan ha att göra med hans fjollstatus bland brudarna.
 
Amen,..må rännskita vara med er.    

Kommentarer :

#1: Mortimer Max

Läste på F1 Broadcasting (engelsk) att det var 1,7 miljoner som live såg Ham vinna sin tredje titel. Prime time television snackar vi om. Patetiskt!
F1 är redan dött i Tyskland, håller det på att dö även i England? :(

Svar: Inte ens britter tycker att det är särskilt roligt med promenadsegrar med överlägsen material, Hamilton själv är styv i korken med sina utlåtanden,."There is no limit to what i can go out and achieve". Snubben tycks har glömt bort alla fjärde och femte platser i förarmästerskapet som han radade upp hos Macken, löjligt snack av honom, F1 är materialsport, skulle Lewis sitta i en Ferrari eller RBR, så skulle han inte komma närheten av en VM titel.
Brandon Lee

skriven
#2: HASSE

TACK.

Svar: Det var så lite så,..:-)
Brandon Lee

skriven
#3: ThomasF

Intressant läsning och lite skitsnack!🚽

Svar: När nöden är som störst, kan muggen vara ens bästa vän, dock pallar min mage för det mesta inklusive mexikanska bakterier.
Brandon Lee

skriven
#4: Reijo Turunen

Hehehe kul som vanligt..

Svar: Ett gott skratt förlänger livet..
Brandon Lee

skriven
#5: Anonym

Vad är det som är så hemskt med att Hamilton gillar att hänga med kändisar och supermodeller? Det svenska avundsjukan är tydlig!

Svar: Svenska avundsjukan? Hur är det med textförståelsen? En icke svensk frågar två amerikanskor om deras åsikt angående Hamilton, vad fan har det med svenska avundsjukan att göra? Jag skiter i vilka han hänger med, frågan var om han är en fjolla eller inte, och det är han enligt brudarna, och även enligt mig.
Brandon Lee

skriven
#6: zenkert

Jäv**** roliga kommentarer från babsen i USA om Hamilton.

Han trycker ju på en massa knappar på ratten.
Frågan är om han har hittat rätt knapp, där det verkligen betyder något?

Humor uppskattas alltid, BL.
I alla fall av "flesta" . . .

Ciao!

skriven
#7: Svenn

Som sagt, jag tycker någonstans lite synd om Lewis privatliv. Han försöker och försöker men det blir inte riktigt rätt. Man kan ju tänka sig att han inte har någon större bas med barndomskompisar som har samma intresse och inkomst tex. Inte heller lätt att släntra över och snacka skit när egot växt sig stort och coolare grejer att göra lockar bara ett par timmar bort med jeten. Hoppas att han får ordning på livet och lite bättre polare. Stort tack som vanligt Brandon.

Svar: Lewis har sitt arbetsliv i den vita världen,och sitt privatliv i den svarta, själv tycks han ha hamnat på ingenmanslandet mitt emellan, och vet inte riktig vem han är, har på något sätt tappat sin identitet, då är det lätt hänt att försöker lyfta sig själv med stora ord.
Brandon Lee

skriven
#8: Jim Clark

Hello M BL!

Stor eloge for din blogg
Du skriver roligt och med ironi samt tekniskt kunnande
pa hog niva

Haller med dig i stort det du skriver, (dock inte din sagning av 2 banor som jag tycker bada ar roliga och
utmanande at kora pa)

Du har radat en regning och gramullen dag har i sydeuropa, dina Babs och din uppfattning av fjollan HAM, delar jag starkt.

Har aldrig kunnat med honom, han har en valdigt dalig karaktar enl min och mangas uppfattning.

Han har trangt av min protoge ett antal ggr, sa han ar ingen vardig mastare. I MGP gjorde ROS liknande mot MAR nu senast, inte heller sportsligt.

Sorry men jag har fransk dator sa inga SV tecken.

Apropa inget sa oversatts Brandon fran FR till SE med
brandfackla!

Fortsatt att vara det, good luck

Svar: Kul om du gillar min blogg Emil, jag försöker att låta bli att ta mig själv med alltför stor allvar, om man kan skratta åt sig själv kan man behålla en hälsosam självdistans. Bor du på utlandet permanent eller bara tillfälligt?
Apropå svensk tangentbord, man kan ladda ner ett "virtuell" sådant om man vill, jag gör det ibland om jag inte har med mig en dator från Sverige när jag är ute i den stora världen.
Brandon Lee

skriven
#9: André Hulinder

Amerikanska kvinnor är något som får dig lätt ur balans va?:) Håller med,alla förare behöver ett perfekt material för att vinna vm men man får inte ta ifrån Lewis att han faktiskt sopar banan av Rosberg! Jag själv gillar tuff racing, dom flesta förarna idag är så magiskt tråkiga! Kollar man förr på F1 så var det bråk,tjaffs och mycket mer jävlar anamma och jävulska vinnarskallar!
Nu gnälla det till höger och vänster, bilar som kör om för snävt,bilar som kör för sakta osv!

skriven
#10: Lito

Ser helt klart intressant ut. Kommer inte ihåg så mycket från denna bana från tidigare år men men.

skriven
#11: Captain Hindsight

Härligt inlägg som vanligt Brandon!

Jag håller fullständigt med om biten med att vissa kör och utnyttjar andras skillz att undvika olyckor. En sak att köra bra, bara dålig stil att fula till sig placeringar. Det rådde då ingen tvekan om hur webber upplevde situationen med Vettel när Seb fula till sig vinster. Tror också att det varit en bidragande anledning till varför han aldrig fått stjärnstatus trots sina titlar, ingen gillar en "fuskare". Visst, racing är racing och man ska visa framfötterna, men det ser väldigt fel ut när man sen sitter och njuter av sin podiumplacering när stallkompisen tog målflaggen på en vespa genom depån.

Lewis är Lewis. Han är vad han är, försöker dock aktivt framstå som något annat. Problemet med Lewis tror jag är att han en såndär lirare som ljuger och tror att ingen förstår att han ljuger men sanningen är den motsatta, dvs att exakt alla kan genomskåda hans lögner och således blir han bara en tragisk filur som man mest tycker synd om.

Som någon annan klok kommentator redan poängtera, han vinner över Rosberg regelbundet. Visst gör han det, men jag är då osäker om Rosberg tillhör eliten inom F1. Han är lite bättre en genomsnittet, men inte så mycket mer enligt mig. Finns många som skulle ge Rosberg en omgång om de körde samma bil. Nåja, det är bara min åsikt om den saken.

Ha det gött!

Svar: Det finns förare som inte skyr några medel för att vinna, Vettel är en av dem, han är trevlig när det finns något att vinna med det, och motsatsen när det finns något att vinna med det.
Brandon Lee

skriven
#12: Classe/Salem

Hej BL
Dessa flickor, samma åsikt som jag haft sedan "nötet" kom in i F1. Ett stort arsel med en medvetenhet om sin egen storhet, ha! Nu var det väl inga som jubla när han börja köra, utom trädgårdstomten som såg ytterligare miljoner strömma in på kontot pga reklamvärdet i en svarting på gridden!
Jag är inte rasist, kanske jag ska tillägga, men så var det! Jag har aldrig tyckt att han varit särskilt duktig, men en djävla tur med bilar och ett ego utan like, vilket gör att man kan göra lite som man vill på banan. Kan man anta att hudfärg kom upp ibland? Man ska inte underskatta reklamvärdet!!
Somliga kan bita av sig handen för att få en bit av kakan! Tänkte på "äcklet", har han tänkt så långt som att till himlen kan man inte ta med sig sina pengar! Kan han inte varva ner lite och lämna över till de som vill att F1 ska bli den sport det var från början, ingen begränsning utom motorstorlek och däck. Sen gör som ni vill inom de mått och gränser som ställs till förfogande. Vill de köra med vätgas visst, kanske en reaktor i baken, ånga kan det vara något?
Vad jag menar med det är att det ska vara en utvecklingspotential inom sporten, nu är det bara dyrt, djävligt dyrt. Nu blev det ett långt inlägg, sorry! /C

Svar: Den enda som har tagit upp Lewis hudfärg är Lewis själv, jag ser förare bara som förare oavsett hudfärg, en del är bra, andra är mindre bra, F1 är materialsport, ingen vinner i en dålig bil, just nu har Merca den bästa bilen, och det är därför Lewis blir världsmästare.
Brandon Lee

skriven
#13: JoyBoy

Idag gratulerar vi Bernie Eccelstone!
Han fyller 85 år och har tagit ett steg närmare gravkanten.
Hurra, Han leve!..... inte länge till.

Svar: Tänk om Bernie är en vampyr...
Brandon Lee

skriven

Kommentera inlägget här :