SHINES LIKE A FAKE DIAMOND IN A GOATS ARSE

 
 
Mediamurvlarna kallar Monacos GP för juvulen i F1 kronan, jag för min del kallar pajaseriet för en fake diamand i ett getarsle, mycket väsen om absolut ingenting, dumpa den här patetiska låtsasbanan, det finns faktiskt riktiga banor att ta till som fullgoda ersättare.
 
Så, vad finns det att skriva om ett "race" där det inte händer något alls? Absolut ingenting, en bild säger mer än tusen ord så vi kör med bilder istället.
 
Här på bilden ovan förstör idioten Verstappen Bottas "race" på depån när han trycker in Valtteri i muren, något som tvingar Valtteri att göra ett extra depåstopp att byta däck igen. "Straffet" för Verstappen blev 5 sekunders tidstillägg, en solklar drive through dumhet i mina papper, men Verstappen kommer alltid billigt undan, kanske hade Mika Salo kikat in lite väl djupt i en Heineken flaska och kunde inte se ordentligt.
 
När Verstappen bromsade tok för sent och låste hjulen, så började den begåvade domarkåren fundera om det  inte var dags att ge Hamilton ett 5 sekunders straff för blockering, kan hända att Salo i det läget var inne på sin andra flaska Heineken.
 
Finns det något annat att säga om "racet"?  Tja, Leclerc körde huvudet under armen och gjorde bort sig, luftskallen Stroll körde huvudet i arslet och gjorde livet svårt för Kimi, följa John tåget tuffade vidare varv efter varv tills publiken somnade osv, en sedvanlig Monaco "racehelg" med andra ord, sämre reklam för F1 finns inte än det här jävla pajaseriet.
 
Som tur är så kan man roa sig på andra sätt, jag slog en signal till David Coulthard när han käkade frukost hemma i Monaco.
 
BL. "Tjena David, är du fortfarande bitter på grund av att du fick stryk av Häkkinen och Räikkönen hos McLaren"?
DC. "Nä, bara när jag är vaken...
 
...jag har lärt mig att bejaka min feminina sida...
 
...och har hittat en ny hemlig kärlek, men du får inte skriva om det eftersom det är hemligt".
BL."Eh, ok, jag skriver att det är hemligt så att du kan hålla det hemligt".
DC. "Fint, tack tack, puss och kram".
BL. "Öh..."
 
Det om F1 och Davids kärleksliv...
 
...Marcus Ericssons Indy 500 premiär slutade i muren på väg in till depån, skämmigt värre för Mackan som fortsätter med att göra enkla förarmisstag, det är märkligt att en så erfaren förare har så lite carcontrol, det är bara att bita ihop och komma igen för Mackans del, övning ger färdighet.
 
Även Felix Rosenqvist fick bryta racet i sin Indy 500 premiär, Bourdais och Rahal touchade varandra, den förstnämnda snurrade,  kalabalik utbröt, Felix blev inblandad i kaoset och hann inte styra undan, en typisk ovalracing incident med andra ord, synd kan man tycka, Felix hade chansen att korsa mållinjen bland de tio bästa.
 
Dagens grid girl blev tagen av all spänning i samband med Monacos GP,.gäsp gäsp,.mera sånt.
 
Till sist något helt annat, de Finska Lejonen gjorde processen kort men samtliga överskattade, överbetalda divor från NHL, och sopade hem VM titeln i hockey, har man ett riktigt fajterhjärta så räcker det långt,.HYVÄ SUOMI!
 
Amen,.må fajterhjärtat vara med er.      
 
           
 
 
          
 
 
           
 
 
      
 
       
 
       

Kommentarer :

#1: F1 One

Bra skrivet, om Bottas sluppit Verstappen/RBRs torpedande hade Bottas haft en realistisk chans på Hamiltons medium däck. Ta bort racet i Monaco gör det för nostalgiker till en ren kval tävling med halva poäng, alternativ konstgjord bevattning på ett antal ställen.

skriven
#2: Tomi

Själv missade jag "tyvärr" racet, seglade en nyköpt båt över östersjön genom plötslig storm i byarna, jävligt kul blandat med halvkul när man inte vet om grejerna håller.......
Men visst det enda som är kul med Monaco är väl att det är tight och noll utrymme för misstag......
Bra inlägg ändå, kul när du är lite grinig:)
Tyvärr missade jag hockeyn också, helt sjukt att Finland tog det, helvetin hyvä Suomi!

skriven
#3: Janne

Ja hockeyn var superspännande vilket man inte kan säga om F1. Är besviken på Sauber att de inte utvecklar bilen åt rätt håll, lyssnar de för mycket på Ferrari ???
Ha de bra.

skriven
#4: ThomasF

Man har ju hört att flygvapnet helst vill ha 20åriga piloter för de tror de är odödliga.Det trodde Finska landslaget att de är oxå och det stämde!Det hjälpte inte hur mkt kanadensarna gapade och slogs så reste de sig bara upp igen!Grattis.Tyvärr är väl Verstappen fortfarande lite kvar i den odödliga åldern oxå så runt honom händer ju en hel del.Bra överskrift igen Brandon😁//Thomas

skriven
#5: MagnusLundahl

Tjena Brandon. Jag får ge dig rätt. Efter Monaco detta år blev det droppen för mig. Ta bort detta lopp håller jag med nu också. Jag hade fel. Här ser man inte misstag direkt utan huvudlösa förare som förstör och ett följa john.Synd Bottas inte fick till kvalet. Jag tyckte mig se att han kunde satt 0.5 sekunder snabbare tid om han fick till ett varv perfekt. Så det i sig imponerade stort på hur snabb Bottas är i år. Vilket lopp kan man se Kimi har chans på topp 6 placering? Jag är förvånad över Redbull inte var närmare Pole här. Kanske säger mer om förarna inte håller måttet. Jag tycker bilarna verkar vara brutalt lättkörda, även om den är snabba varvtider vi ser.
Man saknar Senna.Mika.Mansell.Lauda.Tur man inte är bitter. Idag är mest allt plast och oseriöst. F1 är nu mera som Hollywood är idag. Jag tror fast and furious jag såg 2001 är det värsta skit jag någonsin sett och att ett njurstensanfall är mer givande att ha en se på det. Mer och mer så känns det se F1 idag. Ända bra med F1 i dag är att läsa denna blogg du skriver Brandon. Faktiskt ledsen för din skull och alla andra seriösa motorälskare för hur förstört F1 är idag och även MotoGP med sina förar hjälpmedel. Jag har slutat sedan rätt många år följa det också. UFC som gäller idag istället. F1 kan lika väl köras tävlingar via simulator istället. Lägg ned skiten eller göra om och rätt och ta 80 talet eller tidigt 90 tals F1 regler igen och motorer.

MVH

PS. Den bästa bloggen någonsin.

mvh

skriven
#6: jan Jonsson

Fan vad alla klagar på F1 här. Jag gillar inte golf, men inte fan går jag in på golfbloggar och klagar på att sporten är tråkig. Kan hålla med om att reglementet och vissa banor behöver uppgraderas, men hoppas på att det sker något till 2020. Att Merca är överlägsna och att racen pga det är tråkiga är bara gubbgnäll, Ferrari och RBR har också haft sina storhetsår. F1 är fortfarande den häftigaste racingen.

skriven
#7: Antonio

För kunde Monaco var spännande med att halva startfältet alltid bröt, ibland var det förarmisstag, ibland var det att grejerna inte höll. Med dagens reglemente där vi har ingen tankning, man får inte ändra på bilen efter kvalet och grejerna får absolut inte gå i sönder för då blir man straffad med ex antal platser nerflyttning på startgriden. Formel 1 har tappat den speciella känslan som fanns där tidigare, sen hjälper det inte att dem 2 andra teamen är hopplöst långt efter där det ena teamet har varit misskött sen 2008.

skriven
#8: Tomi

Jan Jonsson-är inte golf otroligt tråkigt att titta på:)?

skriven
#9: Genc

Antonio: Många race brytningar orsakas inte av tankning, utan av det nuvarande poäng systemet där de 10 främsta tar poäng istället för de 8 eller de 6 främsta som för 15, 20 år sedan. För ju högre ett poäng system är desto mindre det är som bryter ett race.

skriven

Kommentera inlägget här :