SINKING SHITHOLE

 
För ett antal år sen var Hungaroring ett skapligt trevlig alternativ för en F1 upplevelse, inte på grund av själva banan eller racet, utan på grund av den avslappnade atmosfären i ett land som tog emot F1 fansen med öppna armar, alla var välkomna. Numera är landet EUs skamfläck, ett land som styrs av en ryssälskande nazist som med alla medel försöker utplåna mänskliga rättigheterna och det fria ordet i landet. Viktor Orbán är en Putin kopia som får härja fritt inom EU, skithålet Ungern borde kastas ut ur EU, och F1 cirkusen borde bojkotta landet, det finns många bättre banor i Europa i länder där man respekterar mänskliga rättigheter och det fria ordet.
 
Själva banan beskrivs som Monaco utan murar, långsam och omöjligt att köra om på, misslyckas man i kvalet är racehelgen mer eller mindre över. Hungaroring är lika med downforce och traction, däckslitaget värmerelaterad, en välbalanserad bil som klarar av att  klättra högt på kerbsen utan att tappa grepp är ett krav, ett inte helt lätt egenskap att hitta i det nuvarande  bilkonceptet. McLaren bör fungera bra på den typen av bana liksom Ferrari, för RBR och Mercedes lär det bli svårare att hitta rätt på Hungaroring, dels på grund av banans karaktär och dels på grund av de förväntade, höga bantemperaturerna. 
 
På sina håll gör man nu gällande att Verstappen kommer stanna hos RBR nästa år, jag skulle inte vara så säker på det, alla kontrakt kan brytas eller omförhandlas, det hela handlar bara om pengar som det brukar göra inom proffsidrotten, allt och alla är till salu om priset är det rätta. Att stanna i ett stall som har gjort sig av med alla sina nyckelpersoner och med sin motorleverantör låter dumt värre, hittar något stall rätt med bilen nästa år behöver de inte den bästa föraren för att kamma hem VM titlarna, något som både Button, Hill och Villeneuve bevisade med sina VM titlar, F1 är framför allt en materialsport där bilen gör föraren.
 
All nödvändig information inför racehelgen hittar ni på bilden här ovan, stallen kan välja mellan vanlig komprimerad luft eller nitrogen i sina däck, olika bilar fungerar lite olika med luft eller nitrogen beronde på bantemperatur och graden av belastning. Det blir intressant att se hur flexibla Pirelli är angående däcktrycket när greppnivån förbättras under racehelgen, speciellt då om det blir regn, väderprognoser just nu siar om både höga temperaturer och risk för åska under söndagen, kan bli en riktig svettig helg för förarna. 
 
Dagens grid girl skickar dagens "the finger" till Viktor Orbán, go fuck yourself.
 
Amen,..må "sinking shithole" sjunka hela vägen ner till bottenslammet.
 
              
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Genc

Ja du Brandon! Det märks att F1an inte vill bli av med banorna i dessa länder som Ungern eller Kina i jakten på stålar. Än att åka till ställen som potentiellt vill bli ett nytt F1 land som Finland eller Nya Zealand otroligt

skriven
#2: Spelwilly

Var där på F1 i 5 dagar 2019 och anser att det var shitholes då också. Lovade mig själv att aldrig mer åka till det landet.

skriven
#3: Magnus Blomqvist

Brandon! Läste precis att motorerna för 2026 kommer att automatiskt gå på fulla varv under inbromsning för att arbeta som en extra generator och ladda batteriet? Det här låter ju helsnurrigt? Kan du reda ut hur det är tänkt att fungera?

skriven
#4: Skaunepaug

https://racingnews365.com/max-verstappen-announces-official-f1-2026-seat-decision
Nu är det bekräftat att Max Verstappen stannar hos Red Bull för 2026

skriven

Kommentera inlägget här :