Kommentarer :
Ja du,du tar nog av åt fel håll i din roadcross om du tar av mot Sverige nu, vi har fått snö i skåne så jag säger som tanten i instrumentbrädan gör en laglig uturn vid första lämpliga tillfälle.Självklart hoppas vi att du fortsätter att hålla oss ajour med vad som händer i F ettan.Bilarna måste på ngt sätt bli mer jämnspelta så det blir lite spänning i racen.
Brandon du är den som håller liv i F1 för mig, slutar du skriva tappar jag än mer intresset. Men givetvis gör du ju som du vill.
Tycker synd om Ricciardo, har haft det tungt på slutet. Tyckte Kimi var lite väl schyst när Hamilton fick smita förbi in i första kurvan efter depåstoppet, men det är klart, Kimi är ju en gentleman, tror inte någon annan kört lite schyst som honom där...
Tyckte att det var roligt att Hamilton och Bottas gjorde väldigt lika avåkningar, trodde först att det var repris när jag insåg att det var Bottas bil andra gången.
Jag har haft lite svacka i intresse för F1 under slutet av den här säsongen. Denna blogg har dock sett till att jag inte har tappat det helt. Alltid läst men sorgligt lite text ifrån mig i kommentarerna. Stort tack för bloggen och att du orkat dela med dig!
Valet för bloggens fortsättningen att vara eller icke vara ligger självklart i dina händer men jag vet vad jag hoppas på. Hailwood
Tjenixen,
Det har vart en riktigt blandad säsong för min del. Missat en del lopp, men tror ändå jag har sett de tävlingar som kan anses ha vart bra. Men fortfarande så känner man lite att "bäst före datumet" har passerat. Nu när Ericsson till slut får lämna F1 så tycker hela skaran med ME-supporters förstås att Indycar är världens bästa racingserie med knapp vetskap om vilka som kör där, och varför dom inte kör någon annanstans, typ F1. MEN, men... på något sätt behöver det kanske inte handla om vem som kör där eller inte. Men att Montoya kunde "comebacka" och utmana om titeln rakt av säger trots allt att det antingen är en materialsport även där, alternativt att övriga förare är ovanligt kass. Så länge det känns som tight racing och att det händer saker så vinner man som leverantör av evenemanget. Vi minns ju hur Bernie gick över gick för att få till bonuspoäng i sista loppet i Gäääsp-Marina så att titeln kunde avgöras där.
Nåväl, årets F1 har ändå vart lite underhållande vad gäller p7 i mästerskapet. Har vart underhållande att följa samtidigt som Ferrari tappade tvålen i duschen och har krupit på alla fyra och letat.
Njut av Mexico! Har adlrig vart där men skulle gärna åka dit. Brasilien är det enda jag besökt i Sydamerika.
Och du... den där kurviga Corona-damen. Jösses... kurvigare än Suzuka, t o m kurvigare än Spa. *nam*
// Nico
Bäste Brandon,
Vore trist om du lägger ned denna blogg, enda vettiga analysen av F1.
Har följt denna "kungaklass" sen -90talet och börjar nu ge upp, märkligt att fia tar kål denna motorklass, snart intressantare med dragrace.
Återigen STORT tack för bra läsning.
//Kjell
Hej Brandon. Adrian har sagt att han fokuserar mer på nästa års bil än han gjort i år. Får Honda till spisen lite bättre får Hamilton förhoppningsvis mer konkurrens.
Du får inte lägga ner bloggen nu när Kimi ska visa oss hur man ska göra. Ha de bra och stanna över vintern i LA.
En fråga. Hur bra är teamet som Eriksson hamnade i i Indycar? Någon chans eller kommer han försvinna nu?
Hej Brandon.Jag hoppas du fortsätter och dessa 4 år har varit så otroligt bra. Man har lärt sig massor och att läsa bloggen efter racen är alltid intressanta och man får svar på det man undrar över. Utan bloggen blir man rätt vilsen.Men inte lika vilsen som man var innan denna blogg. Det ska du ha ett stort tack för Brandon.
Drömmen vore att du hade makt och bestämmande i F1. Då hade det blivit racing på riktigt ingen. Knappast tike banor som en stor asfalt plätt med ritade linjer och dåliga trista stadsbanor. Där i mot vill jag ha kvar Monaco.
Sedan vill jag tipsa om Skavlan som gick här sist som gästas av Jordan Petersson. Annie Lööf är med och självklart gör hon bort sig utan ens förstå det. Hon fattade inget. Pinsamt värre.
mvh
https://www.svtplay.se/video/19814268/skavlan/skavlan-2018-intervjuerna-jordan-peterson-svaga-manniskor-ar-ett-problem
Ja det ska bli spännande att dölja alla förarrockader i F1 nästa år.Hur ligger ägarförhållandena till i Sauber nu egentligen tro?Enda stället att kunna få svar på sånt är nog här!Därför är det fantastiskt om du kör vidare BL.Italien?Är det greven som kallar på hjälp?Iallafall ha D varmt o gott där du är.//Thomas
Verkligen som ett lotteri hur bilarna jobbar med däcke från race till race borde väl gå att få bättre jämnhet på dom ? Kul iaf att Kimi kom på pallen igen som den "föredetting" han är :D!! Hoppas verkligen du fortsätter din Blogg Brandon gillar den skarpt:)! Ha det så bra!
ANONYMUS
Instämmer med alla andra.Hoppas verkligen du får tid att köra vidare med bloggen.Den ger verkligen intresset för racing en högre dimension.Läste om indycars regelemente fr.o.m. 2021. Då ska V6-motorerna bli på 2,4 liter mot nuvarande 2,1 liter
och turbon ska bli kraftigare med ett mål på 1000 HK.Inget
hybrid-tingeltangel heller.De kör väl dessutom med ground
effect som du förespråkar och ingen överkänslig aerodynamik samt ingen spara-soppa racing utan"plattan i
mattan"och "raka rör".Tycker det låter som den racing du jämt efterlyst i F1.Kanske inte det bästa förarmatrialet, men det kan nog bli underhållande racing.
Hej Brandon! Vill bara tacka för dina analyser av racen och det där i mellan. Nu hoppas jag bara att du orkar ett tag till? Dina analyser från årets försäsongstester var intressanta och helt klockrena så jag håller tummarna för att du befinner dig i Spanien näst mars. Ha det gött!
Det blir rätt patetiskt när majoriteten av bilarna blir varvade två gånger om. Endast de absolut sämsta ska bli varvade om det ska anses vara någorlunda jämn racing. Kanske borde köra fler race på hög höjd så att det jämnar ut sig i titelfajten.
Tittade lite på rally och såg kalle rovanperä vinna igen. Jäklar vilken talang det är.