ON THE ROAD

 
 
Den dynamiska duon BL & Micke har landat i soliga Brighton, riktigt fint väder faktisk, i morgon ska vi vidare till Chichester och Goodwood.
Bilderna här ovan är från ifjol, Kimi och John Surtees rastar var sin Ferrari på Goodwood Festival Of Speed, har ni vägarna förbi ska ni absolut besöka Goodwood, många gamla, fina racebilar som rattas av både aktiva och ex F1 stjärnor, härlig stämning och gott om riktigt motorsång utan hybridmummel.
 
Apropå CVC:s planer att sälja sin andel på 35,5% av F1 cirkusen till den amerikanska RSE Ventures och placerare från Qatar, dem är inte de enda som är ute efter CVC 35,5 % där även  Bernies 5%  ingår, även Constantin Medien, Leonardo, JP Morgan och Goldman Sachs sägs vara intresserade.
RSE Ventures är de enda med sportlig anknytning i form av som ägare för Miami Dolphins, resten av gänget är banknissar med noll intresse för sporten, men med 100% intresse av att tjäna pengar på F1 cirkusen, med andra ord, inte direkt någon positiv scenario med tanke på F1 sportens framtid, dock sägs Bernie bli kvar som något slags rådgivare om det är RSE Ventures som tar hem spelet.
 
Köpes summan ligger på måttliga 7-8 miljarder dollar, så trägårdstomten håvar in ett antal miljoner igen, något som säkert väcker intresse hos den brittiska skattemasen, Bernie är deras favoritobjekt bland alla skattesmitare, något av en brittisk mästare att skatteplanera. Mycket vill ha mer, men någon titel lär inte Bernie lyckas köpa, det irriterar honom något enormt, att även Frank Williams gamla vapendragare Patrick Head kan numera titulera sig som Sir Patrick Head, britter är enormt titelsjuka människor, jag får väl driva lite med dem, och presentera mig själv som Sir Brandon Lee- Drinkwater.
 
Ferraris italienska ungtupp Antonio Fuoco ville inte vara sämre än Kimi, utan satte sin Ferrari i däckbarriären under testkörning i går i Österrike, något som genast viftades bort av Ferrari som en "totalt harmlös" avåkning,.tur att det inte var Kimi som testade, då skulle italiensk media fått mera vatten till sin skvallerkvarn, om Antonio hade de inget negativt att säga,.konstigt.
 
Ja ja, det var lite om,eh, ingenting, Micke är sugen på att spana efter likbleka brittiskor som doppar tårna i det iskalla havet, jag föredrar fransyskor som av någon mystisk anledning har tagit sig över kanalen,.kan vara på grund av den eminenta brittiska köket, där fish&chips är paradnumret.
 
Amen,.må frånvaron av den svenska sommaren vara med er, den finns numera här på brittiska öarna.
 
www.youtube.com/watch?v=bp7MjNM4BLc            
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Clarence

Goodwood känns som ett måste att besöka tyvärr har jag som 17 åring inte tillräckligt god ekonomi att för att resa ner. Men du får ha det så trevligt Brandon och återigen tack för bloggen!

Svar: Det är inte lätt att vara 17 ur ekonomisk synvinkel,.men å andra sidan så har du många bra år framför dig, så det hela jämnar ut sig vad det lider.
Brandon Lee

skriven
#2: 1014johansson

Ni får ursäkta lite, jag är ny på denna blogg men varför tar det typ 48 timmar innan inläggen syns? Ehje snackade för några race sen att dagens bilar med pu och batterier och shit har en annan tyngdpunkt och balans som inte passar kimis körstil om man jämför med lotus 2012, kan det stämma?

Svar: Låter jävligt märkligt, prova med att trycka på F5. Apropå Kimis körstil, det är nog mer som så, att årets däck inte passar förare med mjuk körstil, tyngdpunkt och balans går alltid att laborera med.
Brandon Lee

skriven
#3: Bill

För i helvete Brandon,va du än gör läs inte på blommans kvitter.Där e stollar som helt har tappat de,dom tokhyllar hans F1 kunskaper.
Hade han fattat hälften av va du skriver hade han vatt glad.
F1podden e ju fan en katastrof.
Så för helvete sluta inte me bloggen,den e den ända läsbara som finns på svenska.

Svar: Jag brukar inte läsa hans blogg, Micke gör det ibland och skrattar åt Blommans "expertis", men jag antar att en del gillar hans blogg, bra för dem i så fall.
Brandon Lee

skriven
#4: BomanP

Siten suomiF1.com har lanserat en video var man ser bättre vad som hände i crashen Kimi Alonso

http://www.suomif1.com/2015/06/video-nyt-nakyy-selvasti-alonso-osuu-raikkoseen/

Svar: Ja, och framför allt visar telemetridata från Kimis bil att han blev påkörd av Alonso, varvtalet pikar när greppet bak försvinner efter att Alonso kör på Kimi, i så höga farter på femmans växel slutar det illa, så nu kan samtliga efterblivna "experter" sluta kasta skit på Kimi, och istället peka ut den som bär skulden för kraschen. All skitsnack från Alonsos sida att han inte var närmare än 5 meter från Kimi är rena lögner, men inget annat var väl inte att vänta från den mannen, han klarade sig undan bestraffning enbart på grund av, att kameran i hans bil var avstängt.
Brandon Lee

skriven
#5: Andy

Vilket lite äckligt tacoätande svin matadoren är i sådana fall om det nu stämmer allt det här (vilket jag själv med tror) så är det ju helt stört, en liten råtta som som ljuger och försöker få det att se ut som att det skulle vara kimis fel nä fy fan och var man alonso hatare innan så är det inget mot vad man är nu..

Svar: Alonso är Alonso, alltid felfri enligt honom själv, det var säkert Kimi som backade på honom istället.
Brandon Lee

skriven
#6: 1014johansson

Apropå ingenting, men är det någon här som är duktig på go kart? Brukar köra med sonen som alltid bruka köra skiten ur mig, han väger iof ca 30 kilo mindre så accelerations mässigt är det inget att snacka om men jag borde vara snabbare i kurvorna. Han ligger på 34,6 rundor o jag på 36,2 rundor, hade det bara hatt med vikten att göra är det inte så konstigt, men jag vet att andra i min viktklass ligger på 35-35,5 rundor. Jag lovar, jag kör så att däcken håller på att lossna provar olika spår val, bromsa tidigt, sent gå på gas tidigt men vad jag än prova blir inte tiderna bättre! J...vligt irriterande! Har ni något tipps?

Svar: Ett bra tips enligt mig är, att erkänna för sig själv att andra är snabbare, jag brukar göra så;-)
Brandon Lee

skriven
#7: 1014johansson

Jag glömde att rekommenderar östrastrandens gokartbana i Halmstad, en mycket trevlig anläggning !

skriven
#8: 1014johansson

Ja jag vet! Har lite svårt med det bara, jag titta ju F1 jag kan ju det här med racing!:)

skriven

Kommentera inlägget här :