Kommentarer :
Tja!
Instämmer i vad du skriver, vissa snubbar har ju även en förmåga att snacka upp sig själva. Egot gillar säkert diskussionen i media vem som är bäst genom tiderna, ingen förare som vill säga emot. Vore klädsamt om ngn en dag erkände att det är bilen som gör största skillnaden inte jag. Den dagen bjuder jag laget runt! Samtidigt lär man inte hamna i F1 utan grandios självbildmocj enormt självförtroende... :)
Vet inte om Schumacher var en bättre förare än Hamilton men helt klart är att Hamiltons material de senaste åren har varit mer överlägset jämfört med det näst bästa än på Schumachers tid, svårt att veta hur bra Hamilton är eftersom Merca är så oerhört överlägsna sett över en säsong. Nice att Kimi blivit den förare med mest race inom F1 haha han kom in som den föraren med minst erfarenhet när han började. Har inte så bra koll på Alonsos antal lopp men han lär väl gå om Kimi så småningom om han fortsätter hos Renault i några år...tack för bloggen!!
ANONYMUS
Minns2012 med stort välbehag när Kimi äntrade scenen igen i Lotus-stallet, som väl inte gavs någon större chans att konkurrera med toppstallen,men Kimi gjorde en storstilad comeback och gjorde det besvärligt för dessa.Man får väl utgå ifrån att även han sågs som en självklar försteförare i teamet före Grosjean,men poängsiffrorna 207 mot 96 talar väl sitt tydliga språk om vem som var berättigad till den positionen.För övrigt tycker jag det känns som att förarna är världens mest överbetalda statister i ett spel som enbart går ut på att ro hem själva märkesmästerskapet.Man kan ju undra vad det är som lockar de små stallen att utmana fabriks-stallen?Det är ju bara en ständig kamp om att hitta halvtaskiga förare med välfyllda fickor, men slutresultatet blir ju ständigt detsamma,att inordna sig längst bak i kön.Man får väl anta att det är passionen som styr.
Tja F1 är ju en ingenjörssport. Där det går ut på att spara på motorer och bränsle (3/säsong och begränsat flöde). Helst också bara göra ett däckbyte per tävling så man kommer först över mållinjen.
Tur att det finns någon profil kvar i cirkusen som gör det värt att titta på. Var bara tvungen att dela denna: "Raikkonen Scares Giovinazzi On Nordschleife's 'Green Hell'" https://youtu.be/JlD9lbWF5WQ
Det är sant som du skriver, F1 är en materialsport. Pengar som styr i första hand, därefter konstruktörens skicklighet, motorleverantören och sist men inte minst försteförarens feedback och önskemål. Att ett stall kan tillfredsställa två förare med olika körstil är omöjligt.
skrivenBara pengar räcker inte, se på årets Ferarri. Alfa och Haas lider av Ferarris misslyckande också. Att ta bort en "försteförare" med destruktiv påverkan på stallet kan göra underverk, titta på McLaren i år. Sätt Hamilton i vilken bil som helst idag så kommer också han att harva runt. Föraren påverkar givetvist också, baracen bra bil räcker inte. Sätt Stroll i en MB så serman direkt resultatet.
Blir kul att se vad den stora mästaren kommer att göra för underverk i Renault nästa år.
Svårt som sagt att jämföra vem som är bäst historiskt när materialet har så stor påverkan.