Kommentarer :
Nu börjar det dra ihop sig, det ska bli riktigt spännande att läsa din analys från testerna.
Att något team rår på Mercedes känns väldigt långsökt men det ska bli spännande att se hur Ferrari står sig med en bättre motor vilket förhoppningsvis gynnar deras motorkunder också.
Ja som Eric nämnde Ferrari behöver verkligen ha fått fram en bra drivlina annars blir det lite av en floppsäsong det påverkar ju så många bilar. Mercedes och Honda är ju där.....Vill inte vara negativ men förutom mycket från för med obegränsat antal motorbyten, depåstopp för tankning osv vidare som gjorde racingen mer på tårna så har F1 hamnat i nån form av vi kan inte satsa i år heller för att vi väntar på nästa eller näst nästa års regeländringar negativitet som känns ja inte direkt progressiv. Det finns alltid något att skylla på redan i förväg på ett tråkigt sätt. Hur svårt kan det vara att bestämma att vi har samma regler i åtminstone i kanske 6 år eller liknande? Tack för att du bloggar Brandon väldigt trevligt!
https://www.formula1.com/en/latest/article.watch-incredible-visor-cam-footage-of-yuki-tsunoda-lapping-imola-in-the-2021.2oboP6lwlM7AjUcgR8WyhM.html
Titta på det här visar verkligen att Halot begränsar sikten ganska mycket lika för alla men ändå....
@Tomi
Instämmer, var mera racing förr och mindre regeltjafs.
Idag handlar det alldeles för mycket om regelvridande och anmälningar mot konkurrenter som lyckats vrida reglerna på dom mest konstiga sätt.
Ta bort alla fjantregler och låt förarna tävla på riktigt på banan, satans så tråkiga rejs med allt bränsle och däcksparande ...
Enda regler som ska finnas ska vara säkerhetsrelaterade :-)
Bilen, gissar på Lombardi ;-)
Härlig läsning som alltid Bl!
Tror du att RBR och Kimi varit i några som helst diskussioner innan de signade Perez? Som du skriver skulle ju Kimi (antagligen) bemästra RBRen mycket bättre än många andra och vara fruktansvärt snabb, för han kan fortfarande köra bil, eller hur!?
Ingen tävling på dagens blogg ?;-)
skriven