Kommentarer :
Deprimerande att se hur Ferrari låter alla nollor lära sig på just Kimis bil. Medan det gäller Seb är allt utan problem. Stinker verkligen skit. Korrupt Italiensk skit långväg, ingen tillfällighet att det är just i Italien elitfotbollslag tillslut blev påkomna.. Ferrari borde betala tillbaks varje krona där någon satsat på framgång för KImi, då det totalförbud för allt annat än Vettel att få förutsättningar.
Ferrari betalar Vettel så mycket så Kimi får ha praktikanter som mekar...
Det är sorgligt att se. Nu är årets säsong vikt för fingret.
Glad för Mackan.
Som vanligt inför varje säsong är man taggad som fan och ser fram emot att se kimi mot en VM titel.... efter 2 race känns det ju inte helt lika dant om man säger så, tack era italienska rövhåll hoppas ert jävla team brinner upp och att vettel bryter sitt jävla finger... fan vad lack jag är!...
Det är för mig helt obegripligt hur ett såpass stort team som ferrari gång på gång kan klanta till sig på dom mest märkliga sätten. Säga vad man vill om RBR som team, men jag har alltid imponerats av hur proffsiga dom verkar vara i alla avseenden när det kommer till race. Man tabbar sig sällan med racestrategin, tar oftast in bilarna i rätt tid i depån etc (ricciardo i monaco ett av få undantag), och depåpersonalen gör allt som oftast ett bra jobb. Ferrari däremot.. Kanske ska lämna det här.
Apropå kritiken mot kimi efter racet, det är nog inte det lättaste att ha koll på att man kört över en av gubbarna i en F1-bil. Lär nog vara många döda vinklar från cockpit. Tror knappast det är nåt man ropar över radion heller att man precis knäckt benet på en snubbe, hur värdelösa och klantiga man än må vara.
ÄNTLIGEN....
..lite tendenser till cameltoe på grid girlsen. Som jag väntat :D
Må väl!
/Mika-fan
Jag förstår inte varför Kimi var tvungen att bryta, kunde han inte fått köra ett varv med tre super soft & ett soft för att sen komma in i depån igen? 4-5 platsen hade han ju lätt tagit. Eller är det emot reglerna? att köra med olika däck.
Man såg även på Vettels depåstopp att mekanikern hade sin fot framför däcket. Märkligt i min värld att ha foten där men det lär väl bli ändring på det nu. Ibland måste man lära sig den hårda vägen,tråkigt nog.
Har Ferrari ens lollipop kille? Snackades om att systeme med knappar på mutterdragarna tänder grönt när alla tryckt.
Vad skall man säga, Kimi kom ju i vilket fall som helst in för sitt andra stopp på ss bara för att Ferrari ville ha klart för sig hur fort det gick att köra med dem med tanke på Vettels eventuella val att göra likadant om det visade sig att farten fanns där,,,
Ferrari ser ju till att Kimi efter två race ligger ordentligt efter Vettel=andre förare,,
jaha då blir det till att heja på Hamilton i år igen skit också men hellre honom än den där lismande tysken..... ,min kära fru sa varför tittar du på skiten du blir ju bara förbannad
kan ju ligga någon ting i det ,kan hon ha rätt skit också får sluta att att titta på spektaklet och läsa brandons blogg istället mycket bra info och annat kul också tack så mycket
tack för detta gracias gracias för att citera nån annan.......
När man inte trodde det kunde bli så mycket värre för Kimi så lyckas Ferrari klanta till det ytterligare.
Enligt någon spansk media kanal så gjorde Ferrari inte som Kimi ville i kvalet med det är inte överraskande om så är fallet.
Kan det vara så att maffioso Ferrari medvetet ville sätta Kimi på plats eftersom han tydligt visade vad han tyckte efter kvalet?
Självklart inte meningen att mekanikern skulle bli skadad,,,,
"Har Ferrari ens lollipop kille? Snackades om att systeme med knappar på mutterdragarna tänder grönt när alla tryckt.
Svar: Inte i ordets betydelse, men det finns en snubbe som bevakar de andra, han ska se till att allt är ok innan man släpper bilen,.fungerar inget vidare. "
När depå stoppen går så fort som de går, så ser jag det som osannolikt att snubben ska ha någon möjligt att kolla att allt är i skick före de släpper iväg någon.
Angående Kimi som försökskanin med SS, tyckte inte att Kimi såg speciellt snabb ut med S däck och Ferraris strategi var ju en två stoppare. Det kan ju ha varit så enkelt att de såg en bra lucka för kimi med depåstoppet, medans vettel sku ha haft en sämre..
För sist och slutligen var det ju på målsnöret att det skulle ha varit en blåvit flagga till tonerna av Runeberg i bahrain.
För vette hade ju inga däck kvar.
Bara en jäkla tur
Först; Satan vad lika Bubba och Hiram Hickinbottom är Verstappen, Ross Brawn och Toto W.
Måste vara nära släkt.
Sedan; Varför kan man inte ställa in bilarna så att de passar just den ena eller andra föraren, överstyrt kontra understyrt.
Eller vad för preferenser just den föraren har. Måste båda bilarna ställas in efter samma "mall"?
Fattar att grundkonceptet är samma för bägge bilarna, men är det ekonomin som gör att man inte kan ge båda förarna exakt den setup de vill ha.
(Okunskapen lyser igenom här, skäms)
Tack för bästa gridgirlsen och bloggen :-)
Tjenare!
Tackar för en excellent sammafattning av gårdagens race. Precis som du skriver så börjar vi nu se hur året kommer se ut framöver. Kul att se att Marcus i år faktiskt har chansen på några poäng när några bryter och hans raceplan håller. Två race nu och gott att se att han krigar på och lyckats inte bara slå sin teamkompis utan även att han verkar ganska oberörd av all media och hype kring Leclerc. Hade kunnat bli en gigantisk uppförsbacke med handbromsen ilagd om nu resultatet hade varit det omvända. Årets behållning verkar också bli plats 7-11 dvs de sista poängplatserna. Ruskigt jämnt där mellan Mclaren, Renault, Sauber, Toro Rosso och Force India. Kan komma att bli riktigt bra racing att följa framöver. Williams är ju som du skriver helt lost. Riktigt tragiskt att se. För övrigt var min första tanke också varför mekaniken stod mitt framför däcket. Oerhört tråkigt men Kimi åkte på grönt och kan inget annat göra. Många däckfadäser nu på Haas och Ferrari kan det verkligen vara en slump? De delar ju samma hjulupphängning. Tills nästa helg önskar jag allt gott. /Magnus