Kommentarer :
Vad är anledningen till att Kimi saknar uppdateringen?
Har samma fråga som Classe P.
Klart att Kimi byter PU till Spa, han ska ju köra Sauber då...
Ferrari bytte ut Kimis motor under Spaniens GP pga ras, därav så blev det en Spec A motor som han kört med sen dess. Resterande med ferrari motorer bytte till Spec B iom Kanadas GP
Måste säga att det är rätt imponerande av Kimi att ändå hänga med med en svagare motor. Vi får hoppas på dåliga strategier och tekniska problem för Hamilton och Vettel så Kimi kan blanda sig in lite i toppstriden också. Hoppas Bottas får resultatet med sig i loppet också då han endast har oflyt.
Har inte stallen något att komma med eller är det bara en massa nötter som bestämmer allt? De kanske inte heller vill att det ska vara så många omkörningar och spännande race?
Nu går tomtarna igång hos Jannes Viasatblogg och anklagar Expressen för klick jagande journalistik ang skrivningen att Marcus petas (fr FP1). Janne o Viasat är ännu större klickjägare synnerhet med att Kimi får sparken varje år och nu är det till SPA. Jag hoppas det går bra för Marcus men i år får han stryk av Charles som då är han världens bästa förare över alla pga av att Marcus lyckats sämre och får specialbehandling av teamet och Ferrari, vilket enligt dem, aldrig sker hos Ferrari eller Mercedes där är det den bästa föraren alltid oavsett om den andre blir åsidosatt samt har tvingats bryta flera race så beror det på att Bottas och Räikkönen inte håller måttet synnerhet den senare. Dåren som läser statistik fan läser bibeln som är bakom kameran som varje podd bredvid Janne spyr galla över KImi att han borde varit utbytt i flera år är riktigt patetisk. Tack för en blogg med bättre insikter än andra svenska.
Tjenixen BL,
Kul att Hockenheim är tillbaka. En av få Tilkebanor som jag gillar. Men det är nog mest för att han inte hade ett skit att göra med ursprungsbanan som likt Monza var en fantastisk motorprestanda-bana. Kan sakna gamla Hockenheimring, men gläds åt att detta faktiskt är det enda vettiga han har gjort Tilke. Okej, COTA är väl en bra grund som kanske behöver någon liten grej till.
Så - vi ser fram emot denna tävling. Hoppas Ferrari håller trenden med att först slå Hamilton på hemma-bana och sedan slå Mercedes på hemmaplan nu. M a o Finsk eller Tysk seger.
Vad tror du om allt svammel kring att Charles åtnjuter massor med fördelar som får Ericsson att se dålig ut? Själv tycker jag att visst är det konstigt att Ericsson kör så dåligt jämfört med Charles. Jag kände mig ganska säger på att Charles skulle komma ifatt Ericsson under Europa-säsongen när dom kom till banor som Charles kört flera gånger om. Men Ericsson är med något enstaka undantag helt ifrånkörd. Och även om det är så att Charles skulle få ett par hästkrafter extra så lyder den gamla regeln... Power ain't nothing without control. Grabben har gjort en kanonfin start på sin F1-karriär.
Dessutom är det svårt att klämma in allt för mycket "extra" utan att det ska läcka inom teamet på ett eller annat sätt.
Och sedan frågan; varför? Varför skulle ett team som Sauber - som fightas med Toro Rosso om värdefulla mästerskapsmiljoner sjabbla bort ena förarens bil?
Semester ja, jo lite semester har jag haft, och lite till ska jag ha. Typ, pensla fönster på stugan och läska med kall öl mellan strykningarna.
Lev väl!
// Nico
ANONYMUS
Varför måste det vara motorn som skulle vara fördelen för LeClerc?När Wherlein körde för Sauber så sades det ju att Mercedes tipsat honom om lägre däckstemperatur vilket gav honom en fördel.När Marcus började exprimentera med detta så fick han ju bättre prestanda,som ett exempel.
Bara en tanke
Jo en sak jag ville säga bara. Jag tycker upplägget kring just kommentarer i din blogg är bra. Jag upplever att man slipper fanboys som går sina idolers ärande i kukmätarfrågor. Och ska lägga sig i andras frågor.
I din blogg upplever man att man talar med dig och inte alla som följer en sida och ska tjafsa imot. That's all.
Jo, vad var det den Italienska "Ferrari-journalisten" hette som du brukar nämna ibland?
Ganska kul att kolla på Piola's förklaringar kring ritningar osv. också.
Ursäkta en dum fråga, men igen tilm Kimis motor. Är det för att undvika en nedplacering på griden som man väntar med att byta motor, eller får man inte? Om det är ett val, vad tycker du om det? För egen del känns en nedflyttning som att det resulterar i topp 6 som sämst i en tävling, min gissning hade varit att man tjänat ikapp det på det antal tävlingar som Kimi kört med färre hästkrafter. Är jag ute och cyklar?
Till #11, Antagligen så har ferrari räknat antalet sek han tappar per lopp kontra hur många poäng han riskerar att tappa i slutet av säsongen pga för många motorbyten, Du får tänka på att han har ju inte 15-20hk mindre över hela varvtalsregistret.
Herregud... Nu är det klart.
Enligt blomman så kör inte Kimi Ferrari nästa år.
Han kanske återfinns i Sauber...
Brandon... Lite besviken på dig... Den bomben kunde väl du släppt. *s*
Han har ju värre spekulationer än vad finns om area51...
Tack för gediget arbete, mycket uppskattat. Byter Kimi PU till Ungern el Spa? Visst handikapp och synnerhet i kval med effekt svagare motor. En detalj som få "journalister" nämner.