FORMULA ONE MOMENT 22

 
 
Den dynamiska trion på bilderna här ovan diskuterar om ett budgettak i F1...
 
 
...stallchefer och biltillverkare håller med om det, men vill inte ha ett budgettak om det begränsar den tekniska utvecklingen inom F1, moment 22 är ett faktum.
 
Enligt min mening ligger det en hel del feltänk i det hela, ett budgettak och en mer rättvis fördelning av det totala pengaflödet i F1 skapar inte racing på lika villkor så länge det komplicerade bilkonceptet kvarstår, lösningen är istället en enkel, kostnadseffektiv grunddesign av bilen, som begränsar stjärndesigners möjligheter att i första hand skapa komplicerade aerodynamiska strukturer, som har en negativ påverkan på konkurrensläget ute på banan.
 
Så, kommer min vision bli verklighet inom en snar framtid?  Nej, hur mycket den dynamiska trion Todt-Brawn- Carey än spänner musklerna, så ligger den verkliga makten hos biltillverkarna, som dikterar villkoren i F1 eftersom det saknas oberoende aktörer till exempel i form av motorleverantörer inom sporten, som i sin tur innebär, att även privatstallen har hamnat i en beroendeställning gentemot biltillverkarna och deras underleverantörer.
 
Stall som Williams, Haas, Force India och Sauber kan inte ses som regelrätta privatstall med tanke på det ovannämnda, utan är mer eller mindre satellitstall åt de stora drakarna i F1, vars grepp om deras skenbara självständighet hårdnar för varje ny säsong, något som på ett effektivt sätt även stänger dörren för talangfulla förare från matarserier som inte ingår i de stora drakarnas ungdomssatsningar, dock kan de stora drakarna skjuta sig själva i foten med sina ungdomssatsningar, när de köper de bästa sitsarna i matarserier åt sina skyddslingar med tanke på, att  en bra bil kan maskera eventuella brister hos en förare på ett effektivt sätt.
 
Det kan tyckas att jag målar upp en ganska dyster bild om F ettans framtida utveckling, men med tanke på allt det ovannämnda så ser jag inte några större möjligheter för ett trendbrott i F1, utan den nuvarande riktningen kommer istället accelerera ytterligare till förmån för de stora drakarna, och deras utvalda bland "privatstallen" och förartalanger. Liberty Media med Carey i spetsen i sin tur är mer intresserade av showbiz än racing, där halos och barge boards egenskaper som pengaalstrande reklamytor kommer i första hand istället för det funktionella,  samtidigt som amerikanska mediaintressen i ett allt snabbare tempo, och en allt större omfattning tar över  europeisk racing relaterad media, som  leder till en likriktning och svågerpolitik inom rappotering just av all racing relaterd, om det är Bernie eller Chase tycks inte göra någon större skillnad för F1 del, de har samma grund DNA byggt av pengabegär.
 
 
Det som skiljer mellan Bernie, Chase och snubben på bilden ovan, Sean Bratches, är att Bernie trots sina 80+ år hade stake, något som man inte kan säga om PK hycklare som Bratches och Carey, två fjolliga typer hos Liberty Media som nu har med stöd från Brawn fattat beslutet att droppa grid girls från F1, F2 och GP 3, enligt herrarna speglar inte grid girls traditionen varken deras eller F1 fansens värderingar världen över i dagens samhälle.  Sverige är ju sinnesbilden av dubbelmoral, men ingenting jämfört med USA, här blommar hycklerin och dubbelmoralen som aldrig förr efter några uppmärksammade kampanjer i social media, ingen av herrarna har brytt sig om att fråga vad tjejerna själv tycker, vad fansen, stallcherna  eller förarna tycker, utan har fattat sitt beslut i PK panik  utan dess like, patetisk värre är ordet.
 
F1 är på väg åt fel håll, fjolliga halo bilar på fjolliga banor, hela cirkusen styrs numera av en samling fjolliga PK gubbar med hatt, jag börjar få nog av F1, det finns ju trots allt fortfarande kvar även riktigt racing på riktiga banor för snubbar med hår på bröstet, när den nuvarande generationen av förare med VM titlar försvinner från F1, är det dags att gräva ner liket tillsammans med alla PK fjolliga farbröder som begriper noll om racing.
 
 
 
 
 
Det kan vara så, att F1 har överlevt sig själv, och kommer helt ersättas med  Formula E vars bilar har hämtat inspiration både från Batmobile och Delahaye, bromsar från  Fiat 500, och gnista från ABB som driver upp toppfarten på nivå en familjekombi som viner som en överansträngt hårtork hos AC/DC snubben Brian Johnson, frågan är huruvida F1 fansen får samma nytta och glädje av Formula E som Brian av en hårtork.
 
Det om F1 och hårtork, jag ska åka till Las Vegas för att kika på en Vincent Black Shadow för chefens räkning, dyra grejer numera som kan kosta mellan 500-800000 tusen kronor på en auktion, så det gäller att ha koll på läget, jag hör av mig igen någon vacker dag.
 
 
Dagens grid girls kommer från Moto GP där fjolliga PK gubbar med hatt är portförbjudna, hos mig kommer grid girls stanna tills jag lägger ner bloggen.
 
Amen,..må hårtorken vara med alla fjolliga PK gubbar med hatt.      
 
      
 
     
 
 
         
 
        
 
     
 
     

Kommentarer :

#1: MagnusLundahl

Tjena Brandon länge sedan. Jag följer din blogg noga. Jag tycker du beskriver precis som verkligheten med F1 är och jag tror den är död helt snart. Bara slå på tv och se vad folk kollar på nu för tiden så förstår man hur fjolligt patetiskt och IQbadboll F1 kommer bli också. Det är bara början när grid girls nu försvinner så kommer man snart köra med babyolja i motorerna så länge man nu har kvar motorer.
F1 blir nya pride festivalen med EL bilar och som körs av kändisar och deras söner.Plus man tar inte lite från tv som blivit kändisar för man varit med på tv. Någon skill av något slag behövs inte. Räcker med rätt kläder och tattueringar och ringar och annat skit på kroppen och keps.Som Hamilton ser ut fast en värre.
Pengar styr och det blir som på bio.Inget innehåll utan bara hulken och batman och stålmannan om och om igen för det är ungdomar och vuxna barn som går mest på bio. Så nu ska väl dessa tomtar lockas till F1, och då bort med allt riktigt folk med någon jävla stake och kunde.
Jag hatar oseriöst jävla fjolleri grejer. Inget kan man titta på knappt längre och inget kan man följa eller göra snart. Till med pingis som jag älskar spela och har talang för är förstört. Några nya jävla miljöbollar nu som är totalt jävla värdelösa är det ny nu.
Halo i F1 är för mig dödstöten och det är bara början som du säger Brandon. Jag lider jävlar med dig och ni andra som älskar motorsport.
Men så länge Kimi kör kommer jag se dem flesta loppen. Men han blir väl som vanligt påkörde i starten eller liknande.Han måste kvala i första led detta året ofta.

mvh

Svar: Det var inte igår, inte ens i förgår, kul att du hörde av dig Magnus. Racing är ett fult ord numera, något som förknippas med negativa vibbar ur miljöaspekt, 20 bilar som förpestar vår planet, går man över till eldrift så kommer jorden överleva,..snacka om att sila mygg och svälja elefanter, när samma media som jublar över nya försäljningsrekord inom bilbranschen sågar av F1 som en miljöbov;-) Ha det bra Magnus.
Brandon Lee

skriven
#2: DD

Varför skriver du inte om motogp istället? F1 känns mer och mer förlorat

Svar: Det gör jag ibland,.alltså yrkesmässigt på annat håll.
Brandon Lee

skriven
#3: Flying finn

Ja va fan ska man säga! PK eliten vilket jävla skämt.
Vad ska de stackars lättklädda gridgirlsen gör nu då gå till arbetsförmedlingen för att försöka få A kassa....eller???
Varför jobbar alla dessa muppar inom F ettan? kan de inte hålla sig till något som de klarar av som hästhoppning tex...
Kimi for president---Leave me alone i know what i`m doing

Svar: De stora pengarna lockar till sig alla giriga muppar i F1, media snubbar begriper noll om racing och dess traditioner, PK hysterin är en del av mediadrevet och hyckleri är nyckelordet, jag för min del säger vad jag tänker utan att tänka vad jag säger;-) Ha det.
Brandon Lee

skriven
#4: Classe P

Ja nästa år blir det MotoGp för min del också. Får försöka pallra mig över till Isle of Man något år också, det börjar tyvärr bli tröttsamt med paradåkningen och bristen på puls och spänning i F1.

Svar: Moto GP bjuder mer spännig under ett varv än F1 under ett race,.och när man står vid en stenmur på Isle of Man och både ser och känner när hojarna passerar i 330 knyck, så begriper man vad riktig racing egentligen handlar om,.no limits, no fear. Må väl Classe.
Brandon Lee

skriven
#5: calle

Hej
Du ska ha många tack för dina beskrivningar av en i min mening sport på väg ner i dyn.Du har ju inte precis fått mig att tro,nästa år blir der bättre.Får väl göra som du ta fram
gamlingen från 60talet o börja om från början.Det lät bättre då.

Svar: Liberty Media vill mer än de kan, och FIA vågar inte sätta ner foten angående bilarnas design, hos Merca tänker de som jag och vill ha tillbaks Active ride, vem vet, det kanske kommer något bra ur det hela till slut. Simma lugnt Calle.
Brandon Lee

skriven
#6: Thomas F

Skönt att läsa på en bildad F1-sida!Jag har väntat länge på att elsystemet skall ta död på nån.Som när Alonso svimmade o körde av banan.Var det Australien eller kanske Monza?Tänk om det fanns nån fristående motortillverkare som kunde gå in typ,Cosworth o skapa lite konkurrens för de stora tillverkarna.Nej den vägen är nog stängd.Ha de bra i LV o njut av värme o stämning.Det var 15 år sen jag körde där på The Strip med hela familjen i en hyrd Impala."D var bättre förr som man säger"!//Thomas

Svar: Jag gillar inte hybridskräp inom racing, eller eldrivna saker, jag provkörde en elhoj på Isle of Man, skrattade mig fördärvad i efterhand, om sådant är framtiden för racing så vill jag inte vara med om det,.det var bättre förr som du säger. Ha det fint Thomas.
Brandon Lee

skriven
#7: Marcus

De har tänkt helt fel med grid girls då det är modeller som får betalt och som tycker om jobbet som grid girl då det är mer glamoröst. Om grid girlsen själva tyckt att det var ett nedvärderande och sexistiskt så hade jag köpt det men inte om några gamla gubbar bestämmer.

Black shadow var riktigt läcker!

Svar: Liberty Media agerar i PK panik, så kan det bli när F1 styrs av snubbar som begriper noll om racing och F1, slipsnissar ur media kretsar. Vincent var den första serieproducerade hojen som nådde 200 knyck, fina grejer fortfarande, jag hade en för ett antal år sedan. Ha det Marcus.
Brandon Lee

skriven
#8: Corina

Håller med om lika villkor. Bra info.

skriven
#9: Risto

Allvarligt talat...

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/02/05/nya-formel-1-konceptet-barn-ersatter-de-lattkladda-kvinnorna-vid-gp-loppen

skriven
#10: Genc

Jävla Liberty jävla Media jävla ni!!! Hur fan vågar de ta bort Grid girlsen hur fan vågade de det hoppas att någon annan tar över de som sagt ha det bra hej

skriven

Kommentera inlägget här :