NO TIME TO WASTE

Jag har varit upptagen med arbetsrelaterad till 100% under den senaste tiden, har besökt auktioner både här i Californien samt i Arizona och Nevada, chefen litar på mina kunskaper i fråga om europeiska klassiska hojar, liksom på min förmåga att göra inköp till bra priser, jag kan agera som en "sleeper", om chefen själv är på plats så trissas prisnivån upp av konkurrenter som vill tömma hans plånbok.
 
Det är kul för min del att köpa hojar på auktioner, dock blir man rätt så sliten av att fara runt som en jehu, men som man brukar säga: "If you enjoy wasting time, your time is not wasted if you´re wasted all the time".
 
 
 
 
 
 
Dem första bilderna av årets utmanare har börjat droppa in, dock är det inget man ska ta på allvar, utan det handlar om "mock up" verksamhet i allra högsta grad ännu så länge, hur bilarna kommer att se ut "på riktigt" får vi ta del av  först i premiären i Australien i mars, fram till dess försöker samtliga inblandade efter bästa förmåga att dölja vad som komma skall.
 
Ferrari kopior tycks vara årets trend på aero sidan, copy cat verksamhet på sedvanlig F1 maner, dock ska man inte glömma bort, att Ferraris koncept är ett "triangeldrama", där tyngdpunkten av framvagnsupphängningen, luftfödet från  framvingen  till bargeboards och vidare till sidepodsen , och utformningen av själva sidepodsen, och då inte minst på insidan av sidepodsen, den "inre aero" lirar ihop för att hitta den rätta "aerobalans punkten", med andra ord, att enbart kopiera Ferraris sidepods design leder ingen vart angående rätt balans och greppnivå. Årets Sauber skiljer sig från mängden med en försiktigt och konservativ grunddesign runt sidepods och bargeboards, kan hända att de satsar på säkra kort med en enkel design filosofi, eftersom de saknar en namnkunnig designer. 
 
Halo tycks vara här för att stanna, det blir intressant att se vad som händer till exempel då om bilen slår runt, och föremål hamnar mellan sittbrunns kanten och halo, och styrs rakt mot förarens huvud, eller om halo fastnar på något så att bilen snurrar runt, hela grunkan är enligt min mening en onödig, illa genomtänkt paniklösning som kan orsaka mer skada än nytta, plus att 14 kg av titan hamnar på helt fel ställe ur tyngdpunkt aspekt.
 
Det om det tekniska, pajkastningen i grid girls frågan tycks aldrig ta slut, Formula E chefen Agag, som uppmanade F1 chefen Carey att följa i Formula E:s goda exempel, och spola grid girls traditionen har nu själv gjort en pudel, och meddelat ,att det ska finnas grid girls på plats i FE under vissa race i år.  Carey i sin tur har sagt, att han själv personligen gillar grid girls, anledningen till att de togs bort var enligt honom för att fansen begärde det, ett rätt så märklig påstående men tanke på, att mer än 80% av dem tillfrågade F1 fansen ville ha kvar grid girls traditionen, Carey måste känna sig bra dum just nu efter Agags utspel. 
 
Det var allt för idag, plikten kallar och jag måste rusa iväg, jag kommer med nya inlägg när allvaret sätter igång, tills dess får ni kika på mock up bilder, och läsa kloka ord lanserade av diverse F1 "experter". och då inte minst av de svenska.
 
 
Dagens "grid girl" har blivit arbetslös, och roar sig på en hoj,.någon som vill åka med?
 
Amen,..må mock up bilarna vara med er.           
 
    
 
 
           
 
   
 
 
     

Kommentarer :

#1: Flying finn

Bring back the Girls.....god damn!!!!

Svar: Japp,.länge leve grid Girls, vill man se barn kan man besöka en dagis.
Brandon Lee

skriven
#2: Classe P

Mycket huvudlöst i F1 nu, inga grid girls och den groteska halon. Har jag fattat rätt att minimivikten även är höjd nu motsvarande halons vikt?

Svar: Inte hela halos vikt, men väl halva vikten,.men jävlar vilken ful skitgrej den är.
Brandon Lee

skriven
#3: Nico

Tjena BL,

Haas-kärran med mera vitt och deras röda HAAS-logga på sidan tycker jag är snygg, cool och stilren på en och samma gång. Känns som ett flygbolag på ett bra sätt. Om man ska jobba med tråkiga färger kan man i a f använda snygga färger.

Det känns som att Haas är lika försiktiga som Force India. Dom smäller bara på det som dom vet funkar. Dvs utvecklingen går långsamt men det är i a f lite utveckling. Snart så kanske dom kan krypa framåt i resultatlistan.

Man skrattar gott åt övertron på Sauber, eller är det egentligen ME man tror ska uträtta underverk. Det är ju som alltid för dom .... de 3-4 första tävlingarna är deras chans att ta poäng. så skruva ner motor och rubbet och bara släpa in häcken i mål. Det blir spännande att se McLaren och RB-bilarna i race-skrud senare. Dom brukar ju vara snygga (RB). Gillar färgerna Renault använder, men det känns inte färdigt!

Kan dom inte börja med transexuella minderåriga kalvar som gått på fritt grönbete så blir alla läger nöjda. Grid-broilers eller dylikt...

Åter till budgivningen antar jag...

Svar: HAAS känns för min del lite militär inspirerad med sin livery, lite som Apache attack helikopter, och visst, de skyndar långsamt eftersom de vet, att man inte kan skapa ett toppstall på ett par år oavsett hur mycket pengar man satsar,..fråga Toyota, de vet.
Jag kikade på ett videoklipp med Sauber, bilen såg jävligt instabil ut genom snabba-halvsnabba kurvor, taskig aerobalans med andra ord, deras chans till poäng kommer ur andras missflyt.

Grid-broilers kunde vara något, eller FI medlemmar sittande på var sin kvast med Gudrun i spetsen. Ha det Nico.
Brandon Lee

skriven
#4: Viktor

Spelar väl ingen jävla roll om det finns gridgirls eller inte, är ju racing man slår på TVn för att se. Vad tror du Brandon om Saubers aerolösning på Halon?

Svar: Smaken är delad som baken, jag personligen kikar heller på snygga brudar än småungar. Halos betydelse ur aeroaspekt är minimal, så det kvittar vad man hänger på grunkan, det är den högt placerade vikten som är boven i dramat.
Brandon Lee

skriven
#5: pepsi

Tjena! Förra året va det hajfenor och t-vingar, nu den där fula halon, fy tusan så den är ful, är den faktiskt där för att stanna?Annars helt snygga bilar.

Svar: Jag befarar det, det finns alltför många säkerhets medvetna fjollisar i F1 kretsarna numera.
Brandon Lee

skriven
#6: Inte viktor

Ey ditt fucking skummo jag skrev INTE den kommentaren, tänker absolut anmäla din blogg. Såg dig bland mina besökare tidigare i veckan, du håller clearly på med något fuckery för att få uppmärksamhet.

Svar: Finns det inte en viss skillnad mellan eoke och ekoe?
Brandon Lee

skriven

Kommentera inlägget här :