PENIS ENVY

 
 
Bahrain nästa, kommer man att kunna slå det otroliga rekordet från årets första race med hela fem omkörningar?  Det tror jag nog att man klarar av, första kurvan är ett bra ställe att göra det efter en hård inbromsning.  Det problematiska med Bahrain är, att endast ett träningspass körs under liknande banförhållanden som racet, det vill säga med fallande bantemperaturer, så det är inte helt lätt att hitta en fungerande set up under fria träning ett och två, dock finns det en del användbar data från ifjol som kan utnyttjas som ett riktmärke.
 
Årets gummiblandningar är generellt mjukare,och  bilarna har mer down force än ifjol, så det finns läge för nytt  ban och varvrekord om det inte blåser in alltför mycket sand på banan, även blåsten i sig utan sand är störande för bilarnas aerodynamik, den moderna F ettan är otroligt känslig för kastvindar.
 
Några större omkastningar i fråga om "pecking order" lär det inte bli i Bahrain, dock kan de ovannämnda svårigheterna för att hitta en fungerande set up ställa till det för några av de inblandade, och då speciellt för gänget på mittfältet och bakåt. Det blir intressant att se hur till exempel HAAS klarar av att hitta de rätta inställningarna, samt huruvida Sauber gör det med sin svårhanterlig bil, att någon ur topp tre stallen skulle misslyckas med inställningar är uteslutet.
 
 
 
Eftersnacket sedan premiären har färgats av "penis envy", McLaren och Force India ifrågasätter HAAS bygge som en kopia av Ferraris fjolårs bil, ett rätt så märklig påstående med tanke på, att årets HAAS har till exempel nästan 13 cm längre hjulbas än fjolårets Ferrari.  McLaren och Force India borde ägna sig åt  för att försöka hitta fungerande uppdateringar till  sina egna bilar istället, HAAS agerande håller sig inom reglementet enligt FIA.
 
McLaren tycks ha svårt att acceptera sin nuvarande status som ett ex toppstall, de har ju bara sig själv att skylla, Ron Dennis lär känna en hel del skadeglädje gentemot sin gamla arbetsgivare.
Force India brottas med dålig ekonomi som vanligt, och årets bil tycks inte vara någon höjdare, Williams såg till att stallet inte fick något förskott från FIA&co, stallets räddning kan bli energidryck tillverkaren Rich Energy, som sägs vara intresserat av att köpa stallet, som det ser ut just nu så kan Force India i slutändan hamna hos en ny ägare för en spottstyver, det är köparens marknad i F1.
 
En annan källa för "penis envy" har varit Mercedes omdiskuterade "party mode" i deras PU, ett antal extra hästkrafter som aktiveras med ett knapptryck under kvalet , något som enligt Mercedes  konkurrenter har gett Mercedes ett orättvis överläge just under kvalet, de mest högljudda protesterna har kommit från RBR:s håll.  Nu är det ju inte så att andra  saknar "party mode" i sin motormappning, i sin mjukvara, inte heller är det just antalet hästkrafter som är den avgörande faktorn i sammanhanget, utan hur Mercedes bil får ner kraften på banan, hur mycket traction de har ut ur kurvor, bilden här ovan illustrerar det hela rätt så bra, det handlar mer om grepp än hästkrafter.
 
 
Det om F1, jag har haft julafton i slutet av mars med Ducatis V4, en underbar hoj med utsökt balans kombinerad med ett kraftpaket som heter duga, hojen väcker ett enormt habegär av tredje graden, mycket bättre än så här blir inte en hoj.
 
Dagens grid girls hittar man i Moto GP, var annars, titta men inte röra.
 
Till sist "penis envy" på svenska, någon av er som läser min blogg hade vänligheten att skicka mail till blogg.se , ett mail där man i en sann skvallerkärring anda gnällde, att jag hade olovligen använt copyright märkta bilder i mitt förra inlägg.  Nu är det faktisk som så, att de allra flesta fotografer uppskattar gratis reklam i bloggar när det handlar om några enstaka bilder, så jag skulle vilja säga följande till dig din fega skvallerkärring som agerar bakom min rygg: Go fuck yourself, bokstavligen, gå till skogen och spring runt ett träd så fort att du kommer ikapp dig själv, och kan sätta på dig själv bakifrån, jag skulle mer än gärna slå in dina tänder så långt ner i halsen på dig, att du skulle få äta din Wasa knäckebröd genom röven.
 
Amen,..må alla skvallerkärringar ruttna i helvetet.      
 
 
          
 
      
 
     
 

Kommentarer :

#1: Helknack

Surkukar som har avund inbyggt sen barnsben finns det gott om, det ska fram till varje pris men gärna så man inte vet vem av dom. Tycker mer synd om dom att de måste hävda sig i bakgrunden ..
Nog om det, återigen tack för en klockren blogg!!!

Svar: Ja, en del har svårt att ta andra människors framsteg på rätt sätt pga sina egna misslyckanden, bekräftelsebehovet måste matas med anonymt skvaller,.tragisk. Tack för din kommentar.
Brandon Lee

skriven
#2: Anonym

ANONYMUS
Jag brukar inte vara intresserad av hur andra sköter sin munhygien men den tandborstningen skulle jag gärna vilja se.

Svar: Det skulle kunna bli en riktig megahit på youtube, en kombinerad torka sig där bak-tandborstning upplevelse.
Brandon Lee

skriven
#3: Mannsson

Haha ☝️☝️

Jag fattar inte att man ens kan klaga på det här med kvalmods.. att man har kvalmodus! Jag menar bygger man en motor med krut i så bör man väl få använda den för det oxå?
Att klaga på att någon annans motor har det lilla extra säger ju egentligen att man själv har misslyckats ganska hårt med sin egna motor...
Vrid på mer ba!

Svar: Alltid finns det någon som klagar, jag tycker att det var jävligt häftigt på den tiden, när man hade 1200+hk kvalmotorer som bara höll under några varv,.mer hästkrafter åt folket.
Brandon Lee

skriven
#4: Morfar

Till alla som tror att det är fritt fram att använda andras bilder lite hur som helst, testa att googla på ämnet. Huruvida BL har eller inte har lov att använda bilderna har jag ingen aning om.

Svar: Jag har haft kontakt med ett antal fotografer, så jag vet vad de tycker, några enstaka bilder i en liten blogg stör dem inte alls. Sverige har blivit ett Stasi angiveri samhälle, där anonyma, avundsjuka stackare sprider sin dynga uppmuntrade av diverse myndigheter, sånt skit kan de köra upp där bak för min del.
Brandon Lee

skriven
#5: SKAUNINGEN

Nu blev jag inte riktigt klok här, var det habegär över gridgirlsen lr hojen du menade ;
Konstigt att folk inte bara kan hålla flabben o sköta sitt, måste varit feminister som beklagat sig

Svar: Både hojen och gridgirls kan väcka ett habegär hos snubbar, men man kan inte få allt på en gång. Det finns ett antal psykfall som gör allt för att sabotera för mig, stackarna har kanske glömt bort att ta sin medicin.
Brandon Lee

skriven
#6: led zappa

Nu använder jag ett namn för det finns få saker jag ogillar mer än skitstövlar som säger sig vara en som står för det han säger & använder ett fingerat namn. & du klagar för att jag gav dig fakta som jag inte har hittat på utan går att läsa i formula1, sen började du svamla annat precis som om du vet bäst, ingen annan än Mercedes (Nico Rosberg) var den som klagade mest på RBR 2013 som sa att de kunde gå på si & så tidigare på gasen ur kurvor än andra bilar kunde, RBR måste ha någon typ av traction control, nu klagar RBR på deras party mode som gett dem över 72 pole sen 2014, men Merca kanske behöver stå i pole för annars har dom svårt att köra om toppförare, som Bottas med Hulken (småle). så om Merca kvalade på lika villkor så är dom inte en klar vinstmaskin & därför håller jag med att man borde använda samma mode genom hela racet som i kval, varför tror du Ham sparade motorn dom sista varven?

Svar: Jag för min del ogillar psykfall som inbillar sig, att de kan fritt kasta skit på mig i min blogg, ta din medicin, lägg dig och dra en handtralla så att din reptilhjärna går ner i varv, det är farligt att övervarva en IQ 40 ruva. Några fler "kommentarer" från ditt håll blir det inte här, du är over and out.
Brandon Lee

skriven
#7: OK

Måste vara frustrerande för RBR att inte ha närmat sig mer. För även om Australien inte säger så mycket om resten av säsongen tror jag att RBRs kommentarer gör det. Dessutom intressant med radiokommunikationen mellan Kimi och ingenjörerna - vill gärna höra din take på det. Min högst amatörmässiga är att Kimi inte kommer att lika tydligt acceptera att vara laglojal sista året, vilket vore kul i så fall.

Svar: RBR vet att Renault motorn inte räcker till, därav deras frustation. Kimi var rätt så rakt på sak, när han sa att de ska inte fucka upp racet för honom, han vet att i år har han en bil som han trivs med, och tänker inte frivilligt skänka bort några vinstchanser för Vettels räkning, det blir intressant att följa hur Ferrari ledningen reagerar på det.
Brandon Lee

skriven
#8: Dankis

Hej! Det här är min första kommentar här.
Ville bara säga att du gör ett sjukt bra jobb, som orkar dela med dig av dina tankar o kunskap om F1.

Angående visat Janne så märks hans okunskap lite väl mycket ibland, dels på bloggen o under hans sändningar.

Mvh Dankis

Svar: Bättre sent än aldrig;-),.man tackar och bockar, du får gärna kommentera lite oftare om du vill.Blomman är mer eller mindre en självutnämnd "expert", som saknar en naturlig anknytning till motorsport och det tekniska inom motorsport, en i raden av journalister som pratar mycket utan att säga något vettigt alls ur teknisk synpunkt.
Brandon Lee

skriven
#9: Stangen

Följt bloggen i flera år och den är brilliant!
Kul med avsaknaden av PR polerade åsikter och tankar överallt!
Vettel kör ”Bumpercars” med Kimi om han är snabbare, vilket ju kunde vara lite spännande.......🙈
-Go Iceman!

Svar: Kul med folk som orkar hänga med,..tackar.Jag brukar säga vad jag tycker utan några om och men, några uppskattar det, andra inte, jag får väl låna Kimis ord:" om människor gillar mig, bra, om inte, deras problem inte mitt".
Det kan bli lite däckgnidande mellan Ferrari piloter under året, sånt behövs för att höja pulsen till en anständigt nivå. Ha det.
Brandon Lee

skriven
#10: 1014johansson

Jag måste missat att kimi så så till sin ingenjör. Var det före eller efter depåstoppet?

Svar: Du fick svaret av OK, Kimi blev förbannad på att de först hade sagt till honom att det var ingen brådska, och sedan plötsligt att han måste öka eftersom Vettel gjorde såna och såna varvtider, dvs, de bäddade för Vettel genom att hålla tillbaka Kimi.
Brandon Lee

skriven
#11: OK

1014: Det var efter att Kimi varit inne men Vettel hade inte gjort sitt stopp, vilket överraskade Kimi. Tror inte det gick ut i livesändningen men plockades upp i efterhand, men kan ha fel.

Svar: Precis så, men Ferrari bromsade Kimis framfart medvetet, Kimi har inte haft en bra raceingenjör sedan Mark Slade , Greenwood var en halvfigur, den nuvarande är inte ens det.
Brandon Lee

skriven
#12: thomasf.blogg.se

Blev jag anonym nu?Vet inte vilka bilder som åsyftades men du väljer alltid de bästa BL.Underbar blogg som irriterar både kleti och pleti.Största tekniska kunskap blandad med fantastiska bilder o socialt kunnande.Tack Brandon//Thomas (F)

Svar: Ha ha, jätteanonym, jag var tvungen att ta på mig mina spionglasögon för att kunna se att det är Thomas;-) Det finns alltid muppar med bekräftelsebehov, som ser skvallrandet som sin plikt,..snart dags för tvåhjulingar i gtb? Ha det Thomas.
Brandon Lee

skriven
#13: Fast race

Sorgligt att man ens bryr sig och orkar lägga ner tid på att klaga på att du har plockat in några snygga bilder på din blogg, jag fattar inte ett sånt beteende, sjukt. Gillar din blogg och det du skriver, din blogg är suverän och det är extra kul med någon som verkar vara kunnig, märktes tydligt när du kommenterade testerna från Barcelona, snyggt jobbat mannen!!!

Svar: Tja, det finns folk som har inget bättre för sig, folk som ser gnällandet som ett positivt egenskap, inget att bry sig om. Jag har alltid gillat racing och det tekniska i det, och har kört mycket själv, så man har fått lite hum om det, hur saker och ting fungerar, och vad händer om man skruvar med set up osv, plus att jag tycker att det är kul att dela med sig till andra racing fans. Tack för din kommentar och ha det fint.
Brandon Lee

skriven
#14: Ryno

Kan inte kimi välja eller anställa en raceingenjör själv?

Svar: Det vore ju kanon, men dessvärre inte möjligt, det är stallet som väljer en raceingenjör.
Brandon Lee

skriven
#15: OK

Ärligt talat - hur fan kan man skicka ut sin snabbaste bil i trafik sista varvet i kvalet. Vilket jävla skämt.

skriven
#16: F1 One

Uppgjort och avsiktligt av Ferrari, Kimis tid bedömdes vara tillräckligt bra för att de andra inte kunde ta den. Handikap till Seb. Ingen racing mellan Ferrariförarna såvida inte Vettel tappar starten då kommer Kimi tappa fart och se ut som det är fair omkörning. Finns inte ord hur illa jag tycker om deras osportsliga strategi.

skriven
#17: Anonym

ANONYMUS
Ja,vad ska man säga?Man får väl klämma till med ett litet försiktigt FYYYYYYY FAAAAAAN!!!!!!!!!!.Det är ju bara äckligt att se hur de behandlar Kimi, inte minst med tanke på att det var han som körde hem deras sista VM-titel.Kan det vara så att Vettel har nåt skrivet i kontraktet där han ska ha förstaförarsitsen?Nu får man väl bara hoppas på underverk.

skriven

Kommentera inlägget här :