Kommentarer :
Wow. Där kom det mycket roliga nyheter på slutet! Marcus+Rausing+Alfa Romero lät väldigt intressant! Fick ju annars fel i min förutsägelse att Alonso skulle bryta på varv 35. Men Vandoorne på 34:e är ju ganska nära iallafall. Alonso han var bara arg istället. Tänkte på den här uppdateringen du skrev om. Var det det Kimi pratade så mycket på radion om? Ha det gott.
Ha det så bra därborta i värmen!
Hur kan mindre rake ge sämre grepp bak?
Kimi klagade ju på uselt grepp bak tycker ju att bilen borde ha
"satt" sig lite mer nu?
Anonymus
Man undrar ju över det här med oljeförbränningen som David påpekade.0,3 l mer plus att Mercedes dessutom redan har en starkare motor än övriga, tycker man som lekman inte bådar gott.
När man läser inlägget samt kommentarerna får man en känsla av att Marcus redan är klar för Sauber nästa säsong ,medan han själv gör uttalanden som gör gällande att han troligen har gjort sitt i F1 om han inte börjar leverera i de resterande loppen.Som gamla HolaBanDola sjöng en gång i tiden "Vem ska man tro på "?????
Får lite oro i kroppen när jag ser rubriken " Was it worth it".
Hoppas verkligen inte det är din egen fundering med avseende på ditt arbete med bloggen BL.
För mig förgyller den F1, vilket kan behövas då den bitvis är lite mycket följa John över vissa lopp. Bloggen har suverän blandning av teknik, insatta observationer och humor.
Vet att du uppskattar kommentarer och där ligger jag inte på plus sidan, men jag uppskattar verkligen bloggen.
- Keep up the good work!
Anonymus//
Funderar också mkt på det där på bränslet skillnaden, hur mkt det gör.
Förstår att det komplext och har att göra med bantypen o aero osv, men ju mer bränsle dessto bättre känns det som.
Blev dom lurade av MB som ökade "lite"
"Vem ska man tro på . . .." Ha Ha Ha
Brandon Lee förståss ;-)
Hybridmotorer,tokiens,Max bränsleförbrukning och nedflyttningar.Oxå all denna politik med fabrikstallen som inte är med om de inte får ha dessa drivlinor.Jag trodde jag var modern men nu känner jag att det varit bättre med en enhets-V10.Eller den gamla rakfyran BMW 1500cc turbo.Var de inte uppe i 1500hk i den?Kanske 1200 iallafall!Honda klarar väl knappt hälften idag?Airobiten känns ärligare att tävla med ändå.Förarna blir ju ointressanta som det är nu. Nä det var roligare förr när de körde ut fläktbilen på Anderstorp.Bra att man kan skriva av sig lite på bästa forumet.
Nu får jag ta en sväng på den gamla bushojen istället.
Ha D BL//Thomas
Vet du BL om samma semi-fric användes av Ferrari i Spa?
Tycker FIA hjälper Mercedes med nya reglerna med oljeförbränningen som begränsas till 0,9 l nu efter Monza. Är det inte så att detta gör ganska stor skillnad?
Är det också så att de höjt däcktrycken igen som gynnar Mercedes eller är det bara en skröna som jag hört?
mvh
David