ROAD OF BONES

 
Drygt en vecka på de svenska vårvägarna är karaktärbildande skit på en hoj, speciellt tidigt på morgonen när frosten tar ett skamgrepp om cojones, men man överlever med potensen intakt  om djävulen så vill.
 
Nu är ju inte en lite trött 1000 RR någon perfekt resekamrat, men vi hann med att besöka både huvudstaden på första maj, och Örebro , Kalmar och Öland under den följande veckan utan att drabbas varken blötsnö, regn eller hagel,.heja Sverige. Apropå huvudstad, Micke tyckte att ordet huvudstad är något lite märklig med sina kroppsdel vibbar, och föreslog att Malmö i så fall bör kallas för ändtarmstaden, vad Malmö borna tycker om hans förslag låter jag vara osagt.
 
Att nöta vårvägar med en brukshoj i all ära, men på något sätt känner man sig tom, lite själlös när man rullar vidare i maklig vardags tempo, jag saknar känslan att "slicka honung av ett knivblad", det sägs att en krigarens själ bodde i hans svärd,  en hojåkarens själ bor i hans race hoj, utan race hojen känns det som om man har levt för hårt eller för länge när kroppen inte längre pallar för avåkningar, vardags åkning är ett klent substitut för road of bones. 
 
Nog om substitut, jag kikade en inspelning av Rysslands GP, inte mycket till ett race, men Hamilton fick en påminnelse om sin dödlighet, när han blev fullständigt utskåpad av Bottas som hade tre världsmästare i släptåg från start till mål, bra jobbat av Valtteri, kan hända att det nu finns fler än jag som tror att Bottas har det lilla extra som krävs att ta en VM titel.
 
Nu är Rysslands GP historia, Barcelona nästa, världens bästa testbana men inte världens bästa race bana, det är sällan eller aldrig Circuit De Catalunya bjuder racing av klass, eftersom det är rätt så svårt att köra om där. Pirelli tar med sig de tre hårdaste gummiblandningarna till Spanien, det blir kul att se hur Mercedes respektive Ferraris bilar hanterar däcken under racehelgen, och hur RBRs uppdaterings paket kommer att fungera nu när Newey på riktigt allvar har gått in på att göra bilen konkurrenskraftig igen, dock ska man hålla i minnet att Renaults kraftkälla saknar ett antal hk i jämförelse med Mercedes och Ferrari.
 
Vi funderade ett tag att åka till Barcelona, men det blir nog Silverstone istället eftersom den banan bjuder mycket bättre racing, en solig Barcelona i all ära, men en regnig Silverstone går före i alla lägen. Jag har inte tid att skriva så mycket mer idag, men hinner nog med att skriva några rader senare under veckan, snöbyar och snålblåst gör sitt för att man helst lämnar hojen i garaget.
 
Dagens grid girl är Mickes favorit, och inte heller jag hittar något att anmärka,..gör ni det?
 
Amen,.må sommaren anlända till Sverige inom kort ,så att man slipper långkallingarna på midsommar afton även i Pajala.   
 
    
 
     
 
     
 

Kommentarer :

#1: zenkert

Bottas är som Felix - The Man.
Ham har fått en del att tänka på.
Grymt skööönt.
Hoppas bara att inte stjärnan fibblar bort Valtteri
men en massa duma team-order, eller dolda strategier
för att ge Ham fördelen.

Åsså The Grid Girl.
Anmärka på finns inget, mer än att det
kanske blir slagsmål om hennes gunst.
Sir Like Alot!
Alot!

Ciao

skriven
#2: Fricco

Tja Bl.
Bara som påminnelse... I ditt förra inlägg så.skrev jag ju att det skulle bli två röda bilar på pallen i Ryssland... Ja.. Jag ska nog fråga teknikens värld om jag kan börja som F1 expert hos dom.....
Men är det bara jag som tycker resen är en gäspning?

skriven
#3: el liljo cat

Tycker Kimi gjorde stora framsteg i Ryssland, hoppas framstegen fortsätter i Spanien. Vad tror du?

Tycker Hamilton och Vettel påminner ganska mycket om varandra när det inte går bra, mycket gnäll över radion :P Hoppas Vettel får vara den som gnäller i helgen.

Den där Micke verkar ha bra smak när den gäller grid girls, jag hittar inte heller något att anmärka på.

skriven
#4: Zynap

Fina lungor den där.... måste kunna hålla andan länge 🤔
Angående söndagsåkningen i Ryssland så får jag mer och mer vibbarna av att kimmi inte får attackera vettel.
Är han inte först efter kurva 1 så får han stanna bakom. Kan det vara så må tro?
Tycker själv att det man såg det tydligt på varvtider efter depå stoppet.
När vettel kom ut före så var spara motor knapp intryckt. Kanske man bara får leva med att Kimmi ska leverera stabila poäng åt stallet och inte störa för mycket. Och vad ska man säga om bottas då.... hmm jag kör med Köng som vi säger mitt i Sverige vid havet.

skriven
#5: Classe P

Efter allt snack om att Bottas skulle vara x antal tiondelar långsammare än Hämilton i "raw pace", så var det onekligen uppfriskande att han under hela racehelgen hade övertaget. Jag fick också känslan att Kimi börjar hitta rätt med bilen. I kvalet var han snabbare än Vettel, men lyckades inte riktigt hålla ihop det tyvärr.

Stroll har fullföljt sitt första F1-race. Ingen dålig prestation med tanke på hur dålig han är. Väl värt en applåd!

Bra klass på grid girl, instämmer med er andra, det finns inget att anmärka på.

skriven
#6: Marcus

Då jag bor i Malmö så kan jag inte hålla med den gode Micke men smaken är ju som baken ;)

Det enda "något" spännande med loppet var de sista varven. Någon skrev att det var det tråkigaste loppet på 10 år och jag säger inte emot det.

Jäkligt kul att Bottas vann och det tog inte många lopp i Mercan innan han tog chansen. Nu är det bara Kimi som behöver vinna

skriven
#7: Kilroy

uuuuuuu vilka läppar!

skriven
#8: monsteriseba

Där uppe i Pajala får man vänja sig vid att ha långkallingarna på året runt, om inte för kylan, så för myggens skull.

skriven
#9: Snubbelfot

Trist att man återigen får söka sig till Janne B och Anna för att få någon information, här händer det ju tyvärr inte mycket längre...

skriven
#10: Anonym

Jaha ja och hej åh hå.
The beat goes On anyway

skriven
#11: Anonym

Kolla inte dom då snubbelfot.
🐸

skriven

Kommentera inlägget här :