TINFOIL HATS ON

 
Nu är det bara några dagar kvar innan årets upplaga av Storbritanniens GP kör igång, och det råder knappast någon som helst tvekan om, att varvrekordet kommer att ryka. Jag sätter en slant på att Hamilton blir mannen som tar rekordet, årets bilar har så mycket mer både aerodynamisk och mekanisk grepp, att förarna kommer kunna köra med plattan i mattan genom banavsnitt där de ifjol var tvungna att lyfta på gasfoten.
 
Nyckeln till framgång på Silverstone är en välbalanserad bil, som kan hantera kursförändringar och lastförskjutningar utan att rolla och tappa greppet genom de snabba kurvpartierna, en bra aerobalans är ett måste liksom en kraftfull PU ,samt förmågan att hålla däckstemperaturen inom fönstret.
 
Av toppstallen är det Ferrari som står för det mest iögonfallande valet av gummiblandningar med hela nio set av de supermjuka däcken, Mercedes duon nöjer sig med sex set av supermjuka och satsar istället mer på det snäppet hårdare mjuka, ett rätt så naturlig val med tanke på, att Mercedes bil brukar fungera bättre med de lite hårdare gummiblandningar.
 
Kampen om de fyra första platserna på startgridden lär stå mellan Mercedes och Ferrari förarna, dock ska man inte heller helt räkna bort RBR förarna, RBR har fin aerobalans och lär bli snabb genom Maggots-Becketts-Chapel kurvkombinationen, dock kan det bli vissa problem för RBR duon att hålla jämna steg med Mercedes och Ferrari på DRS zoner.
 
Silverstone är en riktig klassiker som dock har haft en hel del ekonomiska problem genom åren, man får väl hoppas på, att F ettans nya ägare kan säkertställa Silverstones framtida överlevnad i F1 cirkusen, det vore synd och skam om en klassiker av Silverstones kaliber skulle försvinna ur VM serien.
 
Det om Silverstone, jag blir lite konfunderad mellan varven på grund av bristen på respons från mina läsare, det tycks vara som så, att den stora majoriteten av er inte alls uppskattar mina inlägg, eftersom klick benägenheten för att visa sin uppskattning bara sjunker.
 
Människor har blivit vana vid, att allt finns tillgängligt på nätet dygnet runt, och att allt är gratis för konsumenten utan en tanke på, vilken möda det har lagts ner för att skapa inläggen som konsumenten tar del av.  Jag skulle vilja ha ett system där man kan både ge tummen upp och tummen ner för inlägget i fråga, det handlar ju inte om att ge tummen upp eller ner för bloggaren personligen, utan för inlägget han eller hon har tagit fram. En konsumtion utan några som helst reaktioner, såväl positiva som negativa  från bloggbesökarnas sida tar död på bloggarens vilja att fortsätta med bloggandet.
 
Här på Brittiska öarna har foliehattarna redan vaknat till liv, Hamilton fansen sprider fantasifulla teorier om, hur Mercedes ledningen förmodligen kommer att favorisera Bottas på Hamiltons bekostnad genom att förse Bottas bil med 50 hk mer än Hamiltons.  Brittiska F1 fans är ett konstig släkte vars schizofrena tvångstankar gränsar till det parodiska, när jag frågade några deras åsikt om Marcus, så svarade de med,  att Marcus finns kvar i F1 enbart tack vare att den galna pundaren Rausing köpte Sauber för att Mackan skulle kunna bli kvar i F1. Det finns ju foliehattar överallt i världen bland F1 fansen, men de brittiska tar nog priset som de mest rubbade av samtliga, kan vara något i vattnet de dricker eller ett genetisk arv, vad vet jag.
 
Till sist, efter Bottas påstådda tjuvstart har det dykt upp ett antal ställen där man kan testa sin egen reaktions förmåga, https://f1-start.glitch.me/ är ett av dem, jag prövade på och kom ner på 00,017, jag undrar om det skulle tolkas som en tjuvstart?
 
 
Dagens grid girl står redo med målflaggan i väntan på vinnaren av Storbritanniens GP, vem som kommer att korsa mållinjen först återstår att se.
 
Amen,..må foliehattarna vara med er.     
 
        
 
       

Kommentarer :

#1: F1 One

Tumme upp på ditt inlägg, tack för du skriver samt att det är bra.

Svar: Tack själv att du håller tummarna för mina inlägg.
Brandon Lee

skriven
#2: Ghostface

Tummen upp som vanligt Brandon 🙏

Svar: Bättre med en tumme upp än en tumme uppkört i röven,.eller hur;-)
Brandon Lee

skriven
#3: Janne

Naturligtvis tumme upp, reaktionstid under 0,2 sek är tur och Bottas hade turen med sig och var på den tillåtna sidan.
Jag håller med att reaktionen på allt jobb du lägger ned är sanslöst dåligt. Bättre lärorikare, utbildande, intressanta blogg inklusive grid girls finns inte. Jag blir glad varje gång du uppdaterat med nytt inlägg.

Svar: Nja, reaktionstid under 0,2 är rätt så vanligt, det svåra i F1 är att släppa kopplingen utan att få hjulspinn, men visst hade Valle lite tur med, dock rör sig bilen alltid något när man lägger i växeln och håller kopplingen nere.
Folk är lite lata av sig för att lämna en kommentar, lätt hänt nuförtiden när det finns så mycket gratis media på nätet. Tack för din kommentar Janne.
Brandon Lee

skriven
#4: el liljo cat

Den här bloggen oslagbar, du gör ett grymt jobb. Hur har det gått för Stig Helmer Manuel? :) :)

Svar: Stig Helmer Manuel fick en kram och en puss på kinden av Amber innan vi lämnade Glasgow,.han kommer nog aldrig att tvätta kinden igen, en happy chappy;-)
Brandon Lee

skriven
#5: Anonym

👍👍👍

Svar: Tre i rad, inte illa pinkat.
Brandon Lee

skriven
#6: Anonym

Brandon, jag läser vartenda inlägg, dock uteslutande i mobilen varför det är ganska knöligt att kommentera. Jag uppskattar din kaxiga framtoning även om jag inte alltid håller med i det du skriver. Trots det - fortsätt precis som du gör!

Svar: Det är knöligt med mobil, inte minst när man bloggar med mobilen, rena skitgöra.Man behöver inte hålla med om allt, smaken är delad som baken, och precis så ska det vara.
Brandon Lee

skriven
#7: Marcus

Som jag skrivit flera gånger tidigare så är din blogg enda anledningen till att jag fortsätter kolla på F1 och jag gillar alla dina inlägg.

Om du vill ha många kommentarer så bör du nog starta en engelsk blogg. nackdelen är dock foliehattarna som kommer att spamma dig med sina troll-kommentarer.

Jag lyckades komma ner i 0.234 men det är en sak att sitta framför datorn utan press och i ett F1 lopp. För sprintlöpare så är en reaktionstid på 0.2 sek långsamt då de bästa snittar run 0.15 S och kan komma ner till 0.1 S. Förmodar att det tar några mS för bilen att börja rulla så Bottas tid var nog ännu snabbare. F1 förare bör träna en del på reaktionstider så tider under 0.2 S borde inte vara några svårigheter.



Svar: Fan också, då måste jag bli kvar för att du ska göra det;-)
Jag har haft proffsbloggar borta i staterna med mycket trafik, dock om MC sport istället av F1, i ett stort land fixar man lätt tiotusentals besökare per dag.

Man är faktiskt mycket mer vaken i en startgridd än framför en dator, det är så mycket adrenalin och annat skit i blodet att alla sinnen är mycket mer skärpta än vanligt, man reagerar snabbare än en mungo som dödar en kobra, jag har fått mycket reaktions träning genom kampsporter.
Brandon Lee

skriven
#8: Marcus

Fin bak förresten :)

skriven
#9: Json

Suverän blogg, uppskattar speciellt de tekniska och inläggen med info som man inte kan hitta på de vanliga f1 sidorna.

Angående reaktionstid så ligger friidrotten lite längre fram, dels redovisar de reaktionstiderna, dels räknas det som tjuvstart om du kommer under 0,1 i reaktionstid, pga att det inte ska löna sig att chansa. Bottas hade väl snabb reaktionstid men bilen var även lite i rullning när starten gick, dock inom det som var ok enl. Reglerna...

Vad hände med kimi under fredagspasset? Såg ngn kommentar från honom att det var sk-t men både han och teamet visste varför... känslan är att han får göra en hel del jobb åt vettel. Vette säger ju även öppet att han föredrar kimi som teamkamrat ist för Alonso.

Hoppas på bra racet i helgen. Kul att bottas ger Hamilton så bra motstånd redan efter några race, tänk bara om bottas kunde sluta med all närkontakt med kimi under racen... då skulle...

Svar: Jag har skapligt snabba reaktionstider, pysslar man med kampsporter måste man vara mer vaken än en friidrottare för att förbli vaken;-)
Kimi har bara jobbat för Vettels bästa under de senaste racen, där av att jag tyckte att Ferrari chefens påhopp på Kimi var rätt så onödig.

Bottas är en hård nöt för Lewis att knäcka, mycket starkare mentalt än Nico var, och minst lika snabb, dock bör han hålla sig borta från Kimi om möjligt;-)
Brandon Lee

skriven
#10: Ghostface

Your best: 00.231 (Testade 3ggr)

Svar: Fusk, du har testat för många gånger, teststarter är förbjudna under tävlingssäsongen;-)
Brandon Lee

skriven
#11: Elin

Skrattar högt för mig själv ibland när jag läser, du sätter huvudet på spiken många gånger :-)
Sedan kan det hända att jag inte alls skrattar när Hamilton får sig en känga, eftersom jag håller på honom.
Hoppas såklart att han kör hem segern på söndag! (och att Vettel kör bort sig....)

Svar: Jag gillar Hamilton faktisk, och kan ibland driva lite med vem som helst inklusive mig själv, om man tar sig själv och livet med för stor allvar, blir livet bara ett dåligt skämt som man själv är en del av. Ha det fint Elin.
Brandon Lee

skriven
#12: Ghostface

Your best: 00.222 (Testade 4ggr)

Svar: Ok, mina fyra bästa är 00,017, 00,038, 00,047 och 00,087;-)
Brandon Lee

skriven
#13: Classe P

Om Silverstone försvinner så är det en ren katastrof. Jag håller med många andra här, din blogg är anledningen till att jag följer F-1. Har faktiskt inte ens tänkt på att det finns en like-knapp.

Men vilka spiror! Dock får hon gärna vända sig om också ;)

Svar: De har sagt upp kontraktet, mest på grund av att få till ett bättre, kontrakt där Bernie har varit inblandat i är inget vidare ur ekonomisk synpunkt för ban ägaren. Om hon inte vänder sig kan väl du springa runt;-),.tack för din kommentar.
Brandon Lee

skriven
#14: Anonym

👍

skriven
#15: peppsi

00,299 och stora tummen för bloggen, gäller nog alla blogg inlägg, fortsätt tappert Brandon👍
Har alltid hållit på Kimi, men nu börjar det nog se ut som hans gnista börjar ta slut, och det förstår man nog han ha ju vari med en stund, va nog en annan Kimi förr när han va ung. Kanske pappa rollen ha tagit ner han på jorden lite.

Svar: Samma tid som Vettel, du måste träna lite till för att hamna på Bottas nivå;-)
Nä, just nu jobbar Kimi för Vettel och teamet, när Vettels chans för att ta VM titeln är borta, då blir det fart på Kimi igen. Tack för tummen.
Brandon Lee

skriven
#16: Svenn

Engelsmän framställs alltid som belevade och kunniga men det är oftast bara för att de har ett övertag med engelska språkets många nyanser. De förstår inte att vi utanför ser medlidsamt på mycket av det de gör, men vi säger att det charmigt. Är de inte nöjda med Rausings och deras pengar så får de väl tala om det för dem, så kanske de flyttar från England gör plats för nån av de härliga och gemytliga shejkerna istället. Men då gnäller väl engelsmännen på det också. Hoppas Brexit lär dem en läxa. Du får så många tummen upp som du får plats med från mig. Du har ett liv och en kunskap som är få förunnat och att du delar med dig av den och din tid är jag väldigt väldigt tacksam för.

Svar: Engelsmän är oartiga på ett väldigt artig sätt, de brukar le när de sticker kniven i ryggen på en, med brexit sköt de sig själv i foten. Hasse Rausing har haft en del märkliga grejer för sig, lätt hänt när man har för mycket pengar,och för många vänner som till slut har visat sig vara ovänner.
Tack för tummarna, jag bestämde mig tidigt att leva livet på mina villkor eller inte alls, kostar skjortan och byxorna ibland, men är värt priset man betalar många gånger om, man lever ju bara en gång.
Brandon Lee

skriven
#17: Anonym

Anonymus Den 1:a
Min bästa 0,217-Testade 300 ggr.
Din blogg är outstanding.Rena Teknik-Taktik F1-skolan,
vilket i sin tur gör det lite svårt att kommentera annat än med
beröm för det du förklarar.Förstår inte hur du kan ha all denna
kunskap utan att ha jobbat inom Formula-sfären på något vis.
För övrigt så är min gilla-knapp nästan utsliten.Man märkte ju att det uppstod lite panik när du försvann några månader
och då sköt kommentarerna i höjden och gilla-ikonen glödde
då du återkom.Hoppas verkligen du inte funderar på något
liknande igen.Det är väl kanske så att när tiden går och allt
är frid och fröjd så smyger sig slentrianen på,och man får inte glömma att det det tar sin tid att trycka gilla-knappen
ända ner botten och tiden är ju dyrbar.Dessutom krävs det ju
ett energiuttag för att utföra denna manöver och man bör ju
spara på krafterna.
Tror det kommer att bli en våldsam kamp om förstaplatsen
om det är denna gobiten som ska välkomna vinnaren på
mållinjen.

Svar: Vore bättre med både gilla och ogilla knapp så att man vet vad läsarna tycker om ett visst inlägg. Apropå kunskap, motor som motor, ingen större skillnad, samma sak med chassi teknik och aero, F1 är bara lite förfinad variant av racing, lätt att lära sig om man kan grunderna. Tack för din kommentar.
Brandon Lee

skriven
#18: Jesper

Bra inlägg som alltid (Y)

Svar: Man tackar och bockar;-) Ha det gött Jesper.
Brandon Lee

skriven
#19: ilkka luukas

kollar din blogg varje dag ifall du har skrivit något nytt.håller med att jag är dålig på att ge respons till en fantastisk blogg.jag hoppas jag skärper mig.

Svar: Det är lättare att läsa än skriva, vi människor är alla lata av naturen inklusive mig själv.
Brandon Lee

skriven
#20: Thornados

Tack för alla förklaringar om teknik i bloggen, tyvärr är jag bäst på att läsa och sämre på att kommentera. Kollar varje dag efter nya inlägg. Österike var ett sömnpiller och med valsången från motor var det lätt att somna.

Svar: Kul att du har vaknat ur skrivkoman, och ja, Österrike var rogivande värre.
Brandon Lee

skriven
#21: Marcus

Då är det bara att fortsätta blogga 😁 De flesta av oss här kan engelska iaf hyffsat så vi ser nog dig hellre byta till engelska än att lägga ner helt.

Då Kimi tyvärr måste jobba för vettel så hoppas jag Bottas vinner.

Svar: Mina polare på andra sidan använder google översättning att läsa min blogg, roligt värre med alla vansinniga översättningar, men ett gott skratt förlänger livet;-)
Ja, Kimi agerar hjälpryttare åt Vettel, men jag tror inte att Vettel klarar av att knipa titeln.
Brandon Lee

skriven
#22: Magnus Blomqvist

Tummen upp som alltid. För mig är det här inte en blogg utan en stor del av mitt liv. Tack.

Svar: Kul om min blogg ger dig något av värde, tack själv för din kommentar.
Brandon Lee

skriven
#23: zenkert

Kunde inte låta bli att kika in på semestern BL.

Det blev 00.215 för mig efter 4 pilsner.
Jag tar en till :-)

Ciao

Svar: Om du tar 8 till så blir du startkungen av internet,.skål;-)
Brandon Lee

skriven
#24: Tomi

Det är klart att du har en bra blogg!
Tror också att Bottas kommer att ta Ham i längden om inte i år så nästa helt enkelt för att han är hungrigare än Ham som vunnit så mycket. Tycker att det där med oljeblandning är suspekt,och kan inte alla göra det eftersom FIA ändå inte bryr sig om det? Like like...

Svar: Det beror på vilka man jämför med, det finns sämre och bättre bloggar.
Bottas har inga nerver, Lewis kan ibland tappa sina, 15 poängs ledning före Bottas är inte mycket. FIA kollar noga vad Merca och Ferrari gör, och kan när som helst plocka isär en motor för att se vad de pysslar med. Ha det Tomi.
Brandon Lee

skriven
#25: Hugo

Dette er definitivt den beste F1 bloggen, uansett språk. Jeg er mektig imponert. Keep up the good work!

Svar: En norrman på besök, kul, är det något på gång fra Norge, det fanns ju en snubbe med tidigare i GP3?
Brandon Lee

skriven
#26: Jonatan

Oxå längesedan jag lämnade en kommentar! Brukar va att man ska skriva nåt, men så kommer nån annan med typ samma inlägg:) så då känns det dumt.
Uppskattar denna blogg över det mesta, o alla som kommenterar:)
Apropå Ferrari! Surt att de inte gör som Mercedes o låter förarna köra om det. De har ju griddens populäraste förare ( o fortfarande snabb) men men... politik som vanligt som du brukar säga!
Nice brud den sista! Benen går verkligen hela vägen upp:)

Svar: Äh, man ska inte bry sig om vad andra skriver, utan det är bara och köra, alla kommentarer och åsikter är uppskattade.
Ferrari skjuter sig själv i foten med sin stallpolitik, hos Merca är de klokare, så länge båda förarna får race fritt ger de allt, om någon får agera hjälpryttare så försvinner motivationen. Apropå Grid Girl, hennes ben tar aldrig slut;-)
Brandon Lee

skriven
#27: Anonym

Det blir dubbla tummar upp och dom.som har tummen mitt i handen kan ju ge 4tummar upp
Jag följer din blogg slavsik så slutar du flyttar jag in hos dig och de kanske inte blir så uppskattat från Amber
Fast de skulle nog bli mkt motors ack å en hel del bägare med rusdrycker
Du får fan inte sluta blogga
Mvh Micke

Svar: Tänk så svårt det skulle vara att torka sig där bak om man hade tummen mitt i handen;-)
Fan, tänk om du flyttar in och Amber kastar ut mig istället,..men hon kan också mycket om motorsport och är duktig på att skruva med.

Jag ska försöka hänga kvar så länge jag kan. Ha det Micke.
Brandon Lee

skriven
#28: Flying finn

00.033 Blev mitt bästa.....(ca 15 försök)
Snart snabbare än du BL hehe !!

Svar: Ha, du måste halvera ditt bästa, jag har 00.017,..vilket i och för sig skulle tolkas som en solklar tjuvstart;-)
Brandon Lee

skriven
#29: Rickard Smedberg

God kväll! Läser varje inlägg men är dålig på att kommentera, ska försöka bli bättre på det. Som jag ser det är problemet med F1 att dom mindre stallen aldrig kommer ifatt eller närmare dom stora stallen utom någon gång då väder eller safetycar ändrar förutsättningarna. I Motogp fick ju nya tillverkare fler testdagar, mer motorer och mer bränsle bara för att ha större chans att komma ifatt. Det kanske vore nåt för F1 att ta efter så kanske gapet skulle minska lite.

Svar: Sent ska en syndare vakna;-) Det ligger mycket i det som du skriver, jag tycker också att F1 borde ta efter modellen som används i Moto GP, dock lär inte de stora stallen i F1 dela din och min syn på saken, det är som i livet stort, mycket vill ha mera.Ha det bra Rickard och tack för din kommentar.
Brandon Lee

skriven
#30: ThomasF

Minns inte säkert men var inte racen tätare förr?Att det inte alltid var några fabrikstall längst fram.Nu är ju gapet ner till trean-fyran så stort att det känns inskrivet av Bernie själv vilka motorer som ska levereras till satelitstallen?Fantastiskt roligt med Bottas men just nu känns det inte roligt att va svensk.Skoj att så många kommenterar i denna fantastiska teknik o nöjesblogg//Thomas

Svar: Hur täta racen blir beror på i första hand hur de tekniska reglerna är utformade, vissa år går det lättare att "köpa" prestanda än på andra, just nu gynnar regelboken de som håller sig framme på PU fronten. Ha en bra söndag Thomas.
Brandon Lee

skriven
#31: Patrik%20Jansson

Hej Brandon,

Läser dina ilägg med stor glädje blandningen med teknik och litet ironi och annat gör din blogg mycket läsvärd:)!
Keep up the good work!
/Patrik

Svar: Man tackar och bockar, jag ska försöka hålla min teknik-ironi gryta kokande även framöver. Ha det Patrik.
Brandon Lee

skriven
#32: Anonym

Du grym !! Fan jag börja bli trött på Marcus han får all hjälp men andå så e han efter alla andra en ny svensk få kliva fram och få den hjälpen att komma upp till F1.

skriven
#33: Anonym

En fråga till er alla här vem tycker att Marcus ska bort så nån annan får visa att vi har bra förare som e bättre an han och ska får chans att visa !??

skriven
#34: Anonym

Felix

skriven
#35: Anonym

Anonymus
Angående Marcus vara eller icke vara.Med den prestanda som Sauber genererat de senaste åren, så kan man väl inte förvänta sig några sensationer precis.T.ex. Wehrlein som inte är någon paydriver, utan anses vara en talang har väl inte åstadkommit något särskilt heller annat än genom tillfälligheter som uppstått.Kör man för det definitivt sämsta stallet så vore det väl underligt om man inte levererar de sämsta resultaten.Nu verkar det ju i varje fall som att Sauber är på väg framåt tack vare bättre ekonomi.Vi får hoppas de klarar av att förvalta detta och utifrån det låta Marcus visa vad han går för innan man dömer ut honom.För övrigt så kan jag inte se att det står några svenskar på kö för att ta hans plats just nu.Felix hade säkert kunna gjort en del men det är ju tyvärr omständigheterna som styr.Joel Eriksson kan nog bli något men det får väl tiden utpeka.För tillfället så får vi hoppas på Kimi i helgen.

skriven
#36: Hugo

Det største norske håpet er nok Dennis Hauger, et stort carting talent. Det forrige håpet, Dennis Olsen, gjør det for tiden brukbart i Porsche SuperCup. I F1 får vi nordmenn innfinne oss med å heie på andre nordiske, fortrinnsvis finske, førere.

Svar: Ok, det saknas ju rätta förutsättningar i Norge i form av brist på banor, och företag som skulle vara intresserade av att sponsra racingtalanger, så Dennis får nog bygga upp sin karriär ute på kontinenten eller på de brittiska öarna, vem vet, kanske vi har honom i F1 om ett antal år. Ha det bra Hugo.
Brandon Lee

skriven
#37: Bult'n

🤘🤘🤘

skriven
#38: Karjala J

Läser också alla inlägg när man har tid.. 👍🏽 Ajaj, Bottas har Grid penalty på Silverstone efter växellådsbyte.

Svar: Tid har man alltid för F1 eller,.?
Brandon Lee

skriven
#39: Karjala J

En kille på twitter påpekade att det här är tredje gången som Lewis stallkompis har problem
med växellådan, på Silverstone.

Svar: Kan det vara frågan om någon typ av bakterier som enbart dyker upp i Silverstone;-)
Brandon Lee

skriven
#40: Aquaman

Tack för en väldigt bra blogg! Gillar dina förklaringar av teknik och all intressant läsning.
Precis avslutat att titta på kvalet och det var väl väntat att Hamilton skulle ta pole. Men grymt nöjd med att Kimi kvalade ut Vettel. Sen kan man undra om Hamilton får något straff för att han hindrade Grosjean. Han låg ju solklart i vägen, Men törs de dela ut ett straff?

Svar: Det är väl sällan eller aldrig man delar ut rättvisa straff i F1, visst bromsade Hamilton upp Grosjean, men domarna valde att fria, skulle det ha varit Grosjean som bromsade upp Hamilton så hade nog domarna tagit ett annat beslut. Tack för din kommentar Dennis.
Brandon Lee

skriven
#41: Anonym

Och vem var sist ?? Marcus eller ?

skriven
#42: Tomi

Skönt att höra Kimi vid kvalintrvjun,typ jag gör mitt jobb för teamet,sen gick han bara! Kimi är fortfarande riktigt snabb om han får fria tyglar,vilket givetvis inte kommer att ske i morgondagens race. Men fan vad skönt det skulle vara om han fortsätter 2018 i ett team som ger honom fritt spelutrymme vilket knappst var fallet tex 2008,2009 när man gjirde allt för att bygga om för Alonsos ankomst. Sett till talang kan det väl knappast finnas många som blivit så mycket till en bricka i ekonomi och politik som Kimi. Blir lite nostalgisk såhär på en lördag eftermiddag,,,by the way Coulthard är ett rövhål,,,ha det

Svar: Kimi säger bara det som behövs, det finns ju en del förare som pratar mycket utan att säga något alls, Iceman är inte en av dem.F1 har alltid handlat om stallpolitiska beslut och mygel, en del kan prata sig till förmåner som de inte förtjänar, andra får inte det de har gjort sig förtjänta av, sånt är livet i F1.
Brandon Lee

skriven
#43: Läser alltid dina inlägg! Alltid lika bra och intressanta 👍🏻 Keep up the good work!

Läser alltid dina inlägg, alltid lika bra och intressanta! 👍🏻 Dock är jag tyvärr själv dålig på att slänga iväg kommentarer.. Keep up the good work! 👍🏻

Svar: Nu gjorde du det i alla fall, bättre sent än aldrig.
Brandon Lee

skriven

Kommentera inlägget här :