Kommentarer :
Får man välja båda flickorna???
😉
Detta var djupt Brandon.
Fattar inte mycket av diagrammen faktiskt.
Men jag förstår det du skriver.
Ferrari struntar i princip hur det går för Kimi.
Han är med i stallet som en populär
förare, en COOL kille helt enkelt.
Vilket understryker ytterligare
det jag kommenterade igår
om Numero Due och Numero Uno.
Och så till Ratt-bytet.
Rolig idé ;-) ;-) ;-)
Men varför inte låta Due och och Uno
Ratta de andra rattarna lite längre ner.
Även om dom har egna hemmavid.
Själv väljer jag ingen, denna gången.
Lite för mycket Dolls över båda två, för min smak.
Och jag har aldrig tyckt om att leka med dockor.
Ciao
Brunett...
Hur fasiken tycker sig Ferrari ha råd med såna medelmåttor till mekar o raceingenjörer????
En gång i tiden hade Ferrari depåpersonal som visste när man skulle ta in bilarna så man kunde tjäna en placering istället för att tappa en. Jag är inte så mycket för Jean Todt men det var under hans ledning som Ferrari har haft sin bästa period. Jag väljer brunetten.
Så svårt o välja :P
Tar båda!
Svårt val, men får bli brunett. Mycket Monster-brudar har det blivit nu ;)
Historien om Spagnolo och den överviktige britten är fortfarande färskt i mitt minne. Har ju aldrig riktigt fungerat tillfredsställande. Med tanke på Ferraris budget kan man ju tycka att Mark Slade skulle vara en liten investering kontra vad man skulle få tillbaka i form av resultat på banan. Nog för att han lär veta sitt värde och ha ett rejält löneanspråk, men det lär ändå som sagt vara en piss i havet för Ferrari.
Ferrari den gamla traktortillverkaren tillsammans med Fiat.Det måste ju kräva väldigt mkt input av förarna för att få nån ordning på bilarna och det skapar nog de här obalanserade italienarna som inte klarar att översätta informationen.Det funkade ihop med den fuskande Tysken "skomakarens"trix.Tyvärr tar nog Mercorna hem det här iår igen för de röda klarar inte att få ihop hela konseptet.//Thomas
Är Mark Slade till salu?
I så fall har Kimi råd att köpa honom.
Ungefär 100 gånger/säsong
Och ändå ha pengar kvar till glass..
Men Slade får i så fall stå för glassen i depån.
För herrarna i Maranello, så dom håller sig lugna.
Det ska stå skrivet i STEN i kontraktet
mellan Slade och Kimi.
En bautasten.
Annars bleknar Kimis Ferrari
och blir lika Pink som Force india,
Och herrarna i Maranello
rödare i ansiktet än en Ferrari.
Ciao
Tack för ett mycket intressant inlägg. Så synd att du inte poddar också. Försöker lyssna till de engelska från BBC och formula1.com som jag tycker ändå är ok. Men tänk om bröderna Lee och Zenkert hade startat en. Det hade varit julafton det!
Hej!
Skulle du vilja förklara lite mer vad vi ser på angående diagrammen?
Tack för en bra blogg!
//Daniel
Då stallet sabbar för Kimi så är det ju iallafall trevligt att det fins blondiner :D
Om inte minnet sviker, så har jag för mig att Kimi ville att Mark Slade skulle följa med till Ferrari redan inför 2014 men Mark tackade nej pga. flytt till Italien ( för hemkär ) kan det stämma?
Jag är djupt besviken över hur Ferrari har handskas med Kimi sen 2014. Kändes som att det gick åt rätt håll 2016 men nu är vi tillbaka på ruta 1 om inte värre. Visst måste han prestera, dock är man aldrig bättre än materialet man förfoga över och dem individer man har till hjälp för tex kunna reda ut strategin. Just nu ser det mörkt ut, men 18 lopp kvar så hoppet finns kvar tillsvidare.
Hej igen brandon! tycker det är kanon att läsa din blogg så man får saker och ting förklarat för sig. tycker också det är trevligt att du nämner din kompis Ossi, eller inte kompis, jag vet inte. Det jag vill komma till är att i dessa tider med fake news och allt, vill man ju kunna lita på vad man läser. jag måste erkänna att jag funderat lite på var du får din information ifrån, och det gedigna kunnande, vilket jag inte klagar på, men känns ändå bra att det verka finnas grund i vad du förmedlar på bloggen. Så tack, tack, tack för en fantastisk informations källa. Hoppas du orkar fortsätta länge än. Förresten, blondinen!
Vi får hoppas på en varm helg i öknen, det borde underlätta att få in däcken i ett fönster så att de greppar både fram å bak.
Sen får man hoppas på att ingenjören fick en utskällning av rang efter det fatala misstaget att lämna kimmi ute för länge på slitna däck.
Idag går min röst på blondinen 👍
Fantastisk läsning, du förhöjer Hela F1 cirkusen med din blogg, tackar och bugar för sådana här inägg.
Jo en sak till.
Har inte förarna möjlighet att justera mappningen i förinställda värden från ratten?
Det är ju en finess redan finns på vanliga väg Motorcyklar.
Kul med dina grymma inlägg Brandon! Som alla andra skriver så kan jag inte förstå hur ett team som Ferrari, som lägger enorma summor på utveckling av chassie/motor/drivlina osv inte kan skaka fram ordentliga ingenjörer åt Kimi. Det är helt absurt. Du (och kanske även jag) skulle kunna hjälpa Kimi bättre med strategien och däckstrycken än vad dessa herrar kan. Avskeda allihop
Ossi är toppen han är en av finska F1 kommentatorerna och väldigt analytisk och trevlig att lyssna på!
Till dig BL.
Först tänkte jag ta originalet, som är grymt.
Men sen hittade jag en med Slash Live.
Håll tillgodo alla andra också.
ZZ Top La Grange.
https://www.youtube.com/watch?v=kl34aTt4d10
Ciao
Blondinen helt klart blondinen :D och återigen grymt bra läsig tack BL!!!
Ni får använda google translate ni som inte förstår..
http://www.is.fi/formula1/art-2000005168011.html
Fantastiskt inlägg igen Brandon, intressant och lärorikt. Fattar inte att Kimi orkar ha Ferrari till arbetsgivare mera när det ser ut som det ser, tycker riktigt synd om han, han skulle nog vara värd nånting bättre så här i slutet på hans kariär, hoppas han skulle köra ett år till i nåt annat topp stall och få visa vad han går för, det skulle vara något om han skulle bli världsmästare i en Mclaren framför Ferrari nästa år....drömma får man.
Och föresten....jag tar hon till vänster😍
Är ju inte en omöjlighet att Kimi kör för Macken......
Eric Boullier är ju där...
Inte Ron dennis..
Så pass illa ställt är det i F1-Stallet McLaren.
Att Alonso skippar Monaco.
En motorsvag bana, bara det.
Och istället kör Indy 500 den helgen.
Hear, hear!!!
Med en McLaren och en Honda-motor.
Kanske ska dom försöka bevisa något?
Alonso, McLaren och Honda!
Nä, det är inte första april.
Ciao
Hej.Sådana här inlägg älskar man att få läsa. Jag önskar man bara fick styra allt med vajrar istället för all denna skit. Riktigt trist faktiskt. Racing det ska handla om anser jag. Men många gillar väl teknik i första hand.
Jag vill det ska handla om förare och det måste finnas risker med. Sedan v8-v12 och lagom varvtal på runt 25000 rpm tack med.
Jag är så trött på Fiat gänget och läskblasket med. Men tyskarna är inte direkt dom roligaste heller.
Mappade bilar som styrs efter varje kurva.Vad fan är det frågan om? Helt sjukt trist läsning men väldigt intressant som så.
Jag kollar inte på sport knappt på grund av alla doping.Över 10 år nu vägrat se på friidrott och längdskider.
Jag kollar bara på F1 nu mera på grund av denna blogg.Men spolade bort det mesta. Till med Bottas gjorde bort sig och flera andra förare.Okej misstag kan även den bästa göra. Men pinsamt att se betalförarnas misstag. Någon kommer nog att dö.När det händer är det F1 kanske som totalt dör med noll risker.
Ja du Brandon allt roligt har väl ett slut.Det mest roliga är det som försvinner först.Men mycket kul återstå att förloras ska du se ha ha ha.
Hur ska du fixa kicken och andrenalinet nu då?Vad mer ger dig väldiga kickar?
<blondinen lätt och brunetten inte ens snygg alls. Jag har aldrig varit mycket för påse över huvudet nämligen. ha ha
mvh
Mycket intressant läsning även om jag inte fattar allt om mappningen :) Tycker det är lite väl mycket teknik i F1 och för lite ren racing där förarna tävlar och inte teamen. Tekniken har säkert sin tjusning för de som är intresserade.
Det hade varit kul att se hur det gått om Kimi fick välja sitt dream team med mekaniker och ingenjörer.