SEPANG SUBSTITUTES

 
Ett italiensk företag har enligt banägarens önskemål gjort en hel del förändringar på Sepang, delvis i syfte att skapa bättre möjligheter för omkörningar, delvis för att förbättra dräneringen av banan.  Man har asfalterat om för att bli av med vissa ojämnheter på kritiska delar av banan, höjt mittsektionen av banan på vissa avsnitt för bättre avrinning, samt förändrad bankningen av kurvor, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 12, 13 och kurva 15 har byggts om, där just ombyggnaden av kurva 15, den sista kurvan innan start-mål rakan  är den mest spektakulära, man har gått från plus 2 till minus 4, dvs från positiv bankning till negativ bankning genom att höja innerkanten med en meter.
 
Så, vad innebär ombyggnaden av banan ur förarens synpunkt?  Negativ bankning som ger bättre avrinning är lika med senare apex och sämre grepp genom kurvan, risken för att man gör kurvan för bred och hamnar utanför banan ökar, liksom risken att den som ligger på insidan tvingar den som ligger på utsidan av banan, på plussidan kan räknas att man slipper vattensamlingar vid kurvans innerkant, samt att en kurva med negativ bankning erbjuder alternativa spår val genom kurvan, speciellt under blöta förhållanden.
 
Under den här årstiden är eftermiddags skurar på Sepang snarare en regel än ett undantag, så även i år lär det dyka upp häftiga åskskurar under hela racehelgen, något som kan gynna stallen vars bilar skapar mycket down force. Sepang är en bana som kräver både down force, bra aero balans och en kraftfull PU, Mercedes och RBR kommer att vara starka på Sepang även om de sistnämnda saknar en del hästkrafter, huruvida Ferraris senaste uppdateringar kan ge dem chansen att kriga om podiums återstår att se, de har saknat en del down force jämfört med Mercedes och RBR, en brist som blir mer framträdande på en blöt bana.
 
Chansen att några andra än de tre ovannämnda skulle kunna blanda sig i striden om podium platser är i det närmaste obefintlig, Williams brottas med däckrelaterade problem, Force India saknar en hel del down force osv. Kanske kan TR och McLaren dra nytta av sina bra chassier på Sepang om det blir ett regn race för att nå framskjutna placeringar, men man ska inte heller helt avskriva möjligheten för oväntade namn bland poängtagare, med lyckad strategi och lite tur när säkerhets bilen är  på banan  kan allt hända på en hal bana inklusive det, att någon av toppförarna  hamnar i grusfållan där grus har ersatt asfalt i år med tanke på hojåkarnas säkerhet.
 
Det om ombyggnadsarbetet på Sepang, Robert Kubica gjorde ett besök hos Renault och provade deras simulator, något som omedelbart startade en våg av spekulationer bland journalister om möjligheten att hans skulle göra come back i F1.  Jag personligen ser det som helt uteslutet, han har inte alls kvar den finmotoriken i ena handen som krävs att köra en F1 bil, inte heller fysiken som krävs att ratta nästa års bil, utan hans besök hos Renault är nog mer en tecken av desperation hos fransmannen, som med lykta och ljus söker efter en förare av rang som skulle kunna  hjälpa stallet att sortera ut nästa års bil.
 
Jimmy Erikssons GP2 säsong är över, och därmed högst troligt även hans formel bils karriär, om det var pengarna som tog slut eller motivationen låter jag vara osagt, men farten fanns inte riktigt där, så kanske valde pappa Eriksson att satsa allt på lillbrorsan Joel och hans F3 karriär istället, vi får väl hoppas på, att det går bättre för Joel.
 
Det var allt för idag, vi avslutar med lite blogg statistik.  Cirka 40% av er kikar in med hjälp av mobilen, ca 2% gör sig besväret att lämna en kommentar någon gång, några få procent fler tycks gilla vad de läser, den stora majoriten har varken något att säga eller förefaller inte ens gilla vad de läser,..inspirerande för min del? Inte det minsta.
 
Amen,..må den stora tystnaden vara med er.    
 
      

Kommentarer :

#1: Tomi

We like we like it, det vet du Brandon!
Men för mycket beröm har risken med sig att skapa liknöjdhet :)
Vad tror du, är förarna hungriga och chansar lite i helgen med den nya karaktären på banan eller är de för hårt hållna av strategi och teamorders?
Ha det gott!

Svar: Så sant, man blir så uppblåst att man blåser bort när man går ut, beröm stiger i huvudet som en helium ballong;-)
Så här i slutet av säsongen är många förare benägna att chansa lite om man inte har ett kontrakt till nästa år, teamorders är för toppstallen, förare utan kontrakt har inget att förlora och kan satsa därefter.

Ha det gött du med.
Brandon Lee

skriven
#2: Anders Jacobsson

Läst bloggen flera år, alltid initierad och njutbar läsning!! Så ge inte upp även om vi bara är 2 % som kommenterar.

Svar: Ok,.men man blir lite nyfiken på ibland vad de 98% tycker om saker och ting, den tysta majoriteten som ändå måste vara racing älskare precis som vi,..eller hur?
Brandon Lee

skriven
#3: Peter

Finns fortfarande en öl i GBG .
Gillar vad du skriver även utan att lämna någon komentar

Svar: McEwans skulle sitta fint nu när höstmörkret tar ett skamgrepp om tillvaron, men det får vänta tills jag landar i Austin, håll hårt om hatten Peter, det brukar vara blåsigt värre i GBG så här års:-)
Brandon Lee

skriven
#4: Dano

Bästa F1-bloggen, läser den regelbundet, men har aldrig lämnat kommentar (förrän nu).

Kör på och dra dig tillbaka först när Kimi lägger hjälmen på hyllan ;)

Svar: Bättre sent än aldrig, Iceman kan mycket väl bli kvar ett par år till, och jag lovade under en svag stund att bli kvar så länge Kimi gör det,..fan också;-)
Brandon Lee

skriven
#5: Koffe

Om jag inte gillade det jag läste skulle jag inte besöka bloggen. Gilla-knappen är överflödig i min bok. Ett besök=Gillar. Ang. kommentarer så tror jag bloggen lider av blogg.se's kassa kommentarssystem. Det går inte att svara på specifika kommentarer och det går inte att skapa någon struktur bland kommentarsdiskussionerna genom upvotes. Tror den här bloggen, och din egen inspiration, skulle få lyftet i aktivitet du efterfrågar om du bytte till en bloggleverantör som körde typ discus kommentarssystem. För om du kollar tex aktiviteten i kommentarerna på Jannes blogg så är det uppenbart att folk gillar att snacka - men de måste också ges vettiga förutsättningar för att göra detta, vilket blogg.se inte gör tyvärr, imo.

Anyway. Tacksam för kul läsning som vanligt - det är som sagt underförstått i att kommer hit!

Svar: Jag skulle vilja ha en blogg där man kan rösta upp eller ner i själva sakfrågan, då får en uppfattning om hur de olika besökarna ser på saken.
Jag har tagit upp frågan om kommentars systemet med blogg.se, men den typen av system som tex Blomqvist har skulle kräva ofantligt mycket serverkapacitet eftersom blogg.se har tiotusentals bloggar, hos Anna och Janne ser arbetsgivaren till att allt flyter, något som inte allas är svårt med bara några enstaka bloggar.

Hos Blomman finns det några kufar som tycks sakna ett liv," Wiki experter" som har inget annat att göra än att skriva mer eller mindre nördiga plattityder dygnet runt, kunskapsnivån ligger i nivån med bloggarens vilket i för sig kan vara passande, men har de något nöje av det så är det toppen, den finns aldrig för många F1 bloggar på svenska.

Tack själv och välkommen åter.
Brandon Lee

skriven
#6: peppsi

Ha följt med bloggen sen du startade, och tycker den är mycket bra och lärt mej massor, usel på att kommentera dock, fortsätt med den👍den är ju den bästa F1 bloggen som finns.

Svar: Tja, släng in något om andan faller in, alltid kul med åsikter som skiljer sig från de egna, det är så man lär sig något nytt.
Brandon Lee

skriven
#7: Frippe F1

Hej Brandon!
Läser din blogg slaviskt. Det är ju det bästa F1 informations stället på nätet (imo). Initierat, med humor och en smula sarkasm imellanåt - kan inte bli bättre.
F1 utan dina inlägg är inte att tänka på - då lägger jag ner helt och jag har följt sporten i typ 30 år nu.

Fortsätt blogga, snälla!

Svar: Har man följt sporten 30 år så ska man fortsätta med det 30 år till, jag försöker blanda fakta med lite humor, ibland svart sådant som är besläktad med sarkasm, lite Monty Pyton vibbar som lever i en symbios med den raljanta F1 cirkusen;-)
Brandon Lee

skriven
#8: Tommy

Jag tror att många avstår att kommentera då din blogg ligger på hög nivå, svårt att ställa relevanta frågor. Så är det för mig i alla fall, man bara njuter av att få lära sig saker man aldrig har hört talas om fast man följt F1 sedan 70-talet. Besöker din blogg flera gånger i veckan. Tack för en suverän blogg!

Svar: Alla frågor som är baserade på ett genuint intresse är relevanta, min blogg är ingen höjdare ur teknisk perspektiv men jag gör så gott jag kan, dock kan det ibland vara lite svårt att förklara tekniska detaljer någorlunda begripligt på svenska, eftersom vissa uttryck är rätt så kinkiga att översätta, alla fall för mig, jag har alltid levt mitt "racingliv" på engelska. Tack själv för din kommentar.
Brandon Lee

skriven
#9: 426 Hemi

Tjena Brandon! Informationen på din blogg är fantastisk läsning, man får ny fakta att sysselsätta dom grå cellerna med hela tiden, vilket gett mig en helt ny syn på helhetsbilden av F1. Min ökade förståelse för olika teams materiella svagheter och styrkor samt förarnas prestationer har jag dig att tacka. Så för fan bry dig inte om att det bara är 2% som kommenterar. Din information här är så avancerad att jag tror många drar sig för att kommentera rädda att ställa dumma frågor eller skriva något helt galet. Så gjorde jag i början, det tog ett tag att förstå och koppla sammanhangen i början. Tror du har en stor skara följare som bara njuter av dina åsikter och kunskap som du delar med dig av. Kör hårt BL.

Svar: Det finns inga dumma frågor, jag plågar jämt mina polare med en massa frågor inom områden de behärskar bättre än jag, det är enda sättet att lära sig, dum gör man sig genom att inte fråga någon som kan bättre, man lär sig något nytt varje dag så länge man lever, det är därför jag tycker att det är jävligt intressant när man tex har en pratstund med en F1 ingenjör eller med en förare.
Brandon Lee

skriven
#10: Janne

Du vet att vi tycker du är bäst, vi kan bara inte säga det hela tiden- det blir lite tjatigt.
Ok Pappa Eriksson drog in pengarna för Jimmy, får hoppas han har kvar några till Joel som är en riktig talang.
Hälsa Amber

Svar: Det gäller inte mig, utan sakfrågorna i mina inlägg, jag tycker att det är intressant att höra vad andra tycker i själva sakfrågan, vad jag personligen tycker är ointressant i sammanhanget. Två söner kan vara dyra i drift, det är bättre att satsa slantarna på en och hoppas på det bästa, ännu så länge har Joel levererat efter förväntningar.

Pratade med Amber igår, hon sa att hon räknade dagarna tills hon åter igen får vässa sina klor på min rygg, så jag bör tydligen ta med mig lite plåster;-)
Brandon Lee

skriven
#11: Nico

Malaysia... funky!

En bana som jag aldrig har gillat under den tiden man satt och rattade olika racingsimulatorer, företrädesvis GTR1 och sedan GTR2. Men säga vad man vill. Banan har lite annorlunda layout och som du själv skriver så pissar gud på banan ibland. Et voíla så har man ett lattjo GP att se fram emot.

Det måste vara tacksamt att sitta i Renault's bil just nu och veta att dom letar efter andra förare. Och hittar dom ingen så får kanske en av dem behålla platsen.
Jag tycker Sainz-kortet låter lite halvintressant. Jag är inget fan - men till skillnad från Palmer så gör han inte ett arsle av sig själv. Och Marko's och Toszt blanka nej beträffande en flytt från STR till Renault tolkar jag nästan som "negotiations in progress". Det är ju så visan brukar gå när dom egentligen sitter och förhandlar. STR borde inse själva att dom har cockblockat Sainz eventuella inträde till moderskeppet. Även om jag börjar känna att Ricciardo med rutin distanserar Verstappen nu. Jag tror inte RBR släpper iväg någon av sina nuvarande förare inom en snar framtid. Och Max hade ju sitt 3 års-kontrakt med RBR som forcerade Kvyat ut genom personalingången. Torde inte Sainz ha något liknande, typ att om han inte kör RBR inom X år är han fri att gå/få sparken. Och då kunde dom lika gärna släppa honom för rätt summa pengar.

Nåväl, baserat på vad Renault har idag hade en kölhalning som slutade med Perez & Sainz i sittbrunnarna i a f varit en värdig uppgradering. Sen är det som bekant det där med manskapet runtomkring.
Men hur är det med Renault, är platserna till salu helt och hållet? Skulle någon med Nasr/Ericsson-ish pengapåse ha råd?

Sen har vi Stroll-trollet, han är väl som sagt klar för Williams (hmmm) i o m kommande outings i 2014spec'en. För någon annan kan man ju inte se där.

Svar: Sepang är en mitt i mellan bana, ingen höjdare men ok, dock känns två långa rakor lite onödigt, men däremot är nästa race en höjdare på Suzuka.
Renault chefen har sagt, att pengarna inte spelar någon roll när de söker en förstaförare, dvs, en toppförare behöver inte ha sponsorer med sig, Lotus hade problem med att betala Kimis lön, Renault bör inte ha liknande problem, men samma chef erkänner, att årets bil har varit för dålig för att göra toppförarna intresserade av en Renault sits. Angående Sainz så är det svårt att säga hur bra han är, eftersom man har aldrig sett honom i en dålig bil, TRs bil är rätt så förlåtande att köra och kan därmed kamouflera bristerna hos en förare.

Jag tror att Renault behåller Magnussen ett år till, och ersätter honom med Grosjean till 2018, och att Ocon får andrasitsen 2017. Jag tvivlar på att Renault platserna är till salu baserade på fler års kontrakter, däremot går sitsarna hos Sauber till högstbjudande enligt tanten Kaltenborn.

Angående Stroll, Williams har 350 miljoner goda skäl att ge honom andrasitsen, en ok förare utan det lilla extra som gör en mästare.
Brandon Lee

skriven
#12: Marcus

Statistik är vad man gör det till och går alltid att tolka på olika sätt. I vilket fall som helst så måste jag kolla din blogg varje dag även om jag vet att du inte skriver varje dag.

Då får vi hoppas på regn så att det kanske blir lite spännande att se loppet.

Vi får hålla tummarna för Joel lyckas bättre och att Felix får en massa pengar till F1.


Svar: Det är i sakfrågan jag är intresserad av vad folk tycker och tänker, inte i huruvida jag personligen har skrivit ett vettig eller mindre vettig inlägg, det är kul att höra vad andra tycker om en viss förare, bil eller bana, helst skulle jag vilja ha en blogg där man rösta upp eller ner angående sakfrågan i ett inlägg.
Regn lär det bli,och när det regnar i Malaysia så känns det som att stå under ett vattenfall,.uppfriskande på något sätt;-)

Joel har talang att gå långt, Felix behöver en multi miljonär som polare villig att satsa en slant.
Brandon Lee

skriven
#13: antonio

Det är underbart att logga in från mobilen, framförallt om man sitter på ett tåg eller buss. Tyvärr så har den F1 säsongen varit extremt tråkig att följa igen, har blivit så att man föredrar att titta på gamla klipp som t.ex. från min favoritsäsong 2004. När det gäller spetsen av svensk racing så ser det inte ljust ut, det saknas pengar och folk med kontakter.

Svar: Ibland är mobilen en välsignelse, ibland en förbannelse precis som allt annat här i livet.När ett stall dominerar totalt blir det alltid tråkigt att följa, apropå svensk racing, bredden finns men spetsen saknas, svensk racing behöver en ny Ronnie P.
Brandon Lee

skriven
#14: zenkert

Man undrar ju när man ser "racerbanan" man tittar på i flygbilden, om det är ett utslag av bankonstruktörens Freudian Slip. Det ser ju faktiskt ut som ett könsorgan . . . eller kanske till och med två.

Näää, jag har inget rörligt intellekt med dragning åt "snuskig" fantasi :-)

Men det ser ju faktiskt ut som en penetrering i en mycket volumniös mus typ Fladder.

Ciao

Svar: Kanske var snubben lite småkåt när han ritade banan, må hända att han tog flyget via Bangkok,..one night in Bangkok make your heart so humble;-)
Brandon Lee

skriven
#15: calle

sitter just o tittar på trädgårdstomten på motors tv o
funderar på vad som händer med F1 när han cashar
in.Inte lär det bli bättre med amerikanska ägare.Denna säsong har det roligaste nästan varit att vänta på din blogg o dina kommentarer efter racen.
Det enda jag kan säga,mera grepp så vi får fler omkörningar.Fortsätt du att dela med dig av dina
insikter i F1 världen.

Svar: Jänkare är i första hand ute efter snabba, lätta pengar, mer show mindre racing, vi får väl se hur det hela utvecklas lite längre fram, kanske minns man "de gamla goda tiderna" när Bernie var cirkus direktören;-) Hur nästa års koncept påverkar racingen återstår att se, rent teoretisk borde det bli fler hjul mot hjul kamper genom kurvpartier.
Brandon Lee

skriven
#16: zenkert

Nu är du väl ändå lite orättvis, Brandon?

Du vet hur många som ÄLSKAR din Blogg och dina insikter. Dessutom är det inte alls alla som har vare sig lust eller känner att deras ord duger på denna högst sofistikerade Blogg.

Hur många hits har du / månad på din blogg, inte för att jag vet om det går att få sådan statistik från blogg.se. Men det borde gå. Det är en betydligt intressantare statistik att få ta del av.

Eller så kan det vara så att din Blogg är för de Äkta Riktiga Vansinnigt Tokiga Freaken. Var i så fall stolt för det, för det finns ingen annan plats på nätet att inhämta så mycket information, klokskap, tankar, filosoferande runt i kring F Ettan och i många fall livet.

Se istället på din Blogg som Exklusiv Klubb.
För det är vad den är. Långt ifrån det vanliga mediebbruset, med läderfåtöljer, högt i tak, väggpaneler av ek och bokhyllor fyllda av riktiga böcker (inte bara bokryggar), välfyllt barskåp, kall pilsner och aldrig långt bort från ett skratt.

Man nickar diskret till dom som är där, fäller en och en annan kommentar och är så lycklig över att vara medlem i Klubben - grandprixracing.blogg.se

Ciao

Svar: Antalet sidvisningar varierar, under racehelgerna är de fler, F1 är en liten sport i Sverige, men ett par tusen sidvisningar per dag brukar det vara.Nu skriver jag den här bloggen bara för skojs skull, jag har haft proffsbloggar på engelska med tiotusentals besökare per dag, den här bloggen skriver jag bara för att jag känner för det, inte för att jag måste göra det för att tjäna pengar,på så sätt förblir den något i den stil som du beskriver, ett vattenhål för de riktig trogna F1 fansen som kan sporten, och har följt den under en längre tid, men givetvis är även nyblivna F1 fans välkomna, ju fler vi är desto bättre för sporten och dess överlevnad.
Brandon Lee

skriven
#17: Stefan

Får abstinens om jag inte med jämna mellanrum får läsa Brandons suveräna blandning av teknikaliteter, satir och övriga spetsfundigheter, vet många andra som tycker lika men tyvärr inte kommenterar.
Keep up the good work Brandon………!

Kimi for president!!!!

Svar: För vissa kan det vara lite kämpigt att ta sig över "kommentartröskeln" för första gången, men det krävs ingalunda fina formuleringar eller grammatisk perfektion för det, folk har en tendens att låta bli att kommentera helt i onödan pga det ovannämnda. Tack för din kommentar, huruvida Kimi är en lämplig president kandidat låter jag vara osagt;-)
Brandon Lee

skriven
#18: Flash

Keep up the good work Brandon för tänker inte läsa AB eller Jannes blogg

Svar: Anna kör sitt race, Janne sitt, jag försöker köra om dem utan att använda DRS, sånt är för amatörer;-)
Brandon Lee

skriven
#19: Magnus Blomqvist

Bästa bloggen ever! Tittar in i stort sett varje dag. Om inte ett nytt inlägg finnes så är det nya kommentarer att läsa och begrunda. Försöker också skriva något klokt titt som tätt kanske någon uppskattar det man skrivit. Så jag hoppas du orkar fortsätta. För Anna är helt enkelt inte tillräckligt insatt och slarvig med texten och Blomqvist har inte höjt standaden sen sina föregångare Svanlund, Ringart och company. Kul att läsa att du hintar att Kimi kanske fortsätter kämpa på. Kimi är ju stor i hela världen men hur populär är egentligen Bottas. Har han den star quality att en dag axla Kimis mantel? Jag tror ju att kapaciteten finns för att bli världsmästare med rätt bil, team och lite tur. Eller har jag fel?

Svar: Jag har haft mycket att göra på sistone så bloggen har fått lida för det, men jag hoppas på att jag får mer tid över för bloggandet när jag landar i USA. Anna och Janne skriver på sitt sätt, jag på mitt, jag är lite mer insatt i det tekniska och själva racingen eftersom jag har pysslat med sånt, men alla bloggar har sina läsare, smaken är ju delad som baken.
Kimi blir svår att ersätta pga hans säregna personlighet och hans vägran att vara politisk korrekt och inställsam, Bottas är en riktig vass chaufför men lite för väl "mediatränad", men visst har han kapacitet att bli världsmästare i rätt bil.
Brandon Lee

skriven
#20: Tommy

Nu blir det 2 inlägg idag minsann. För att följa upp - det är så skönt att slippa alla spekulationer hit och dit som det är på Jannes blogg - må de aldrig hitta hit med sina hjärndöda inlägg. Vissa är vassa, även där, men här är det en annan stämning tack vare din kunskap. Här lär man sig ett och annat och det är bara så mycket guld värt! Låt de som spekulerar vara kvar hos Janne så njuter vi av kunskap här.

Amen-låt den den blogg leva vidare :)

Svar: Folk gillar att spekulera i brist på bättre, men ibland kan det bli lite väl mycket önskedrömmar istället för kalla fakta som stallchefer baserar sina beslut på, det finns ett antal förare i F1 som åker ut direkt om plånboken inte är välfyllt nog, 40% är utbytbara med kort varsel,..apropå inlägg, inte två utan den tredje? ,.;-)
Brandon Lee

skriven
#21: OK

Även om bara 2 % kommenterar är min känsla att det är en riktigt bra fart i kommentatorsfälten jämfört med andra bloggar - men att inte fler kommenterar frågar när man nästan alltid får ett svar är ett av de stora kvarvarande olösta mysterierna... Och inga j-a tankar på att lägga ned nu - mina förhoppningar om ett strålande F1-år 2017 måste förutom snabba bilar ha en riktigt bra blogg också!

Svar: Det finns bloggar som har tiotusentals besökare per dag, men knappast några kommentarer alls, några procent är en vanlig förekommande siffra, dock kan just kommentarer ofta vara mer intressanta att läsa än själva inlägget, speciellt när det gäller sportbloggar.
Brandon Lee

skriven
#22: Trainer

Tack att du ruskade lite liv i trögskallarna (bland annat jag).Din blogg uppskattas verkligen bland racing fantaster i Södra Dalarna som samlas hos mig varje helg när det vankas till race tyvärr är jag den enda skrivkunnig,andra har färdigheter i andra brancher(rock`n roll and brew)
Det känns bara torftigt att kommentera när vi alla ihop har mindre IQ än din hattstorlek,men vi har märkt bl.a Alonsos samurai snack är slut,ska han göra harakiri nu när han inte kan gå på vatten längre som han trodde att han kan.
Andra reflektioner Perez har höjd ett snäpp ,Hulkenberg är väl avslöjad, diff mellan Bottas och Massa är väl lite för stor diff mellan Massa och förra stallkamrater var mindre??
"Merca" fusk med däcktryck ,active ride mm som man inte hade en aning om är tråkigt.
Ricardos tvålande av Verstappen varje helg gör oss glada ungtuppen är så överreklamerat att man nästan spyr.
Nasr är väl klar med F1 ,Eriksson också om sponsorerna inte köper eget stall åt honom.
Sainz är oskrivet men gör så här långt stabilt jobb,Kvyat snabb men har nog inre spänningar som är svåra att bemästra.
Haas duon svårt för oss bedöma hade väntat lite mera av Grosjean kanske utvecklings rutin saknas både han och stall.
Och till slut Vettel vs Räikkönen, Kimi har aldrig varit en tidskörning specialist men fantastisk i racet stark mentalt och som vi sett kört max prestation nästan samtliga race.
Vettel har varit snabb och gjord sitt men inga prestationer som fått oss höja ögonbrynen några klantigheter har kostat mycket poäng till Ferrari om andra platsen i märkesmästerskapet

Vi tackar och bugar här till Dig som öppnat oss en ny dimension i Formula 1 och när du åker över håll skinnvästen på då behöver du ingen plåster möjligen en ny väst

Har det så bra önskar vi alla till Er alla

Svar: Rock och öl är två av den heliga treenighetens stöttepelare, den tredje varierar, ibland kan det vara en brud, ibland en hoj eller något annat helt efter tycke och smak.Det händer rätt så ofta, att jag ifrågasätter förekomsten av något IQ relaterad hos mig med tanke på alla dumheter som man pysslar med, men kul har man så det hela jämnar ut sig på sätt, även om folk omkring mig ibland påpekar, att ingen vettig människa pysslar med sånt som jag gör, men jag har aldrig räknat mig själv som en vettig människa.

Du borde kommentera oftare, mycket skarpsinniga observationer om det som pågår i F1, sanningen om F ettans nuvarande status kommer från Södra Dalarna liksom sylvassa brudar, jag dejtade med en från dina hemtrakter för ett antal år sedan, till slut hittade hojen dit nästan för sig själv.

Jag ska hålla i minnet det där med skinnvästen, funderade ett tag om det inte rent av krävdes en skottsäker sådant att värja sig från Ambers närmanden med livet behåll, men jag har nog tillräckligt med skinn inte enbart på näsan, utan även på ryggen för att klara av hennes närstrid teknik.

Ha det bra där ute och försök att hinna med lite motorrelaterad aktivitet innan snön kommer, det finns inget värre än genomfrysna pungkulor.
Brandon Lee

skriven
#23: Skärblacka Gangster

Jag läser och njuter Brandon. Simma lugnt.

Svar: Jag är rätt så taskig att simma, sjunker som en bauta sten om jag hamnar i blötan, men jag ska försöka simma så lugnt jag kan;-)
Brandon Lee

skriven
#24: zenkert

Såg att någon ville ha Bloggen som Disguize eller vad det nu heter.

Det vore RENA VANSINNET Brandon.
Då försvinner ju den sköna känsla av att glida in i klubben, brasan är är tänd, dricka finns att tillgå vid behov och lust, och man sjunker ner i en fåtölj, läser och slappnar av.

Allt det Exklusiva försvinner. Det kommer bara att bli en massa dumt TJAFS, Brandon.

Det är du som äger klubben. Du svarar, om du vill.
Och vill man kommentera någon annans inlägg kan man allt göra det i ett nytt inlägg.

Jag röstar för att det ska vara som det är. Traditionellt som en gammal Engelsk Herrklubb.

Så kan du vandra runt i klubbhuset och puffa upp dynorna i fåtöljerna och bara mysa och ha det gott, Brandon.

Ciao


Svar: Man kan använda disqus tex med WordPress, men jag gillar varken det ena eller det andra, deras inloggning och snokande, jag gör det på mitt sätt så att man kan undvika onödig skit som inte tillför något av värde, så tills vidare får bloggen leva sitt liv som den har alltid gjort, hur det blir i framtiden återstår att se.
Brandon Lee

skriven
#25: Magnus Lundahl

Brandon siffran 2% är bra. För många av dom där 98% kommer du önska du aldrig fick veta något om när dom väl har talat hahahah
Alltid kul att skoja. Men till och med jag blev förvånad över 2%.Jag hade trott ca 10% faktiskt.

Jag blir lite nyfiken på banan.Men så länge grusfållerna är kvar är jag nöjd.
Annars längtar man mest efter nästa år. men orolig mad Max ska köra i hjäl sig eller någon nästa år.
Jag hoppas på Felix 2018 i F1. Men det är väldigt sällan någon bra förare kommer in i F1 nu för tiden. Bottas var väl senaste riktigt bra?Det är länge sedan nu.

BMW ger noll goodwill.Så det märket avråder jag helt i från nu.Vatten fyld bil i 10 månader av ett fabriksfel är inte skäl nog att få lämna tillbaka utan 150k förlust. Dom ger vanlig inbytes pris bara. Stångas med läkare och diagnos och smärtor och så ska man ha ork stångas med BMW. lagt timmar vis med Mejl.
Jag var nöjd tills felet uppdagades. Sagt det många gånger och ändå svaras det tar ej tillbaka bil bara för kund inte nöjd hahha. Vem fan vill köpa loss en bil som haft vatten och massa el fel där av sedan? Inte jag. Så byta med stor förlust tycker BMW är rätt.

Alltid dessa 98% som är över allt och jävlas med oss 2% hahahah

mvh

Magnus

Svar: Bloggbesökare är inte speciellt pigga på att säga sin mening, utan de allra flesta intar en passiv läsare roll, lite trist eftersom de kan säga sin mening om vad som helst utan att blanda in mig på något sätt.
Sepang är en ok bana utan att vara en höjdare för den skull, det blir intressant att höra vad förarna tycker om de ombyggda kurvpartier, negativ bankning på halt underlag kan vara rätt så äventyrligt när man gör ett omkörnings försök.

BMW är inte direkt kända för goodwill, utan mer av tyskinspirerad arrogans, du har inte det lätt, en man i taskig form i en bil taskig form, gå in en gång till hos handlarn och slå någon på käften;-)
Brandon Lee

skriven
#26: 1014johansson

Bruka kommenterar lite då och då det vet du! Händer faktiskt också att man kommenterar men inget svar, tex undrade jag för ett par blogg inlägg sedan varför kimi plötsligt verka vassare än vettel? Även om jag alltid vetat att kimi är den snabbaste föraren på gridden. Har bilen plötsligt kommit tillbaks till honom? Är ett gravt kimi fan! Glömmer aldrig åren i mclearen.

Leave me alone
I know what i am doing

Svar: Jag hinner inte med att svara på kommentarer när jag har mycket att göra, Kimi har nu en bil som passar bättre för hans körstil om än inte perfekt,och alla vet hur snabb han kan vara när bilen är precis som han vill, då är det få eller ingen som hänger med.
Brandon Lee

skriven
#27: Ghostface

Bästa bloggen punkt !

Svar: Så måste det vara om du säger så;-)
Brandon Lee

skriven
#28: zenkert

Håller med MAGNUS LUNDAHL

Brandon siffran 2% är bra. För många av dom där 98% kommer du önska du aldrig fick veta något om när dom väl har talat.

Helt rätt MAGNUS LUNDAHL. Bespara oss dom 98 procenten här i Klubben.

Och som sagt igen, Brandon. Låt denna blogg vara som den är, en Exklusiv Klubb i gammal Engelsk stil.

Njut, Brandon av att vara The Owner av denna exklusiva klubb. Fråga Amber, hon vet.
Hon kan hjälpa dig att puffa upp kuddarna i fåtöljerna och tända brasan medan du sitter och njuter av att äga detta lilla exklusiva universum för F Ettans bästa och livets bästa.

Inom parentes sagt Brandon. Du deppar ju ihop lite på hösten och ska skrota bloggen och är sur och vrång i största allmänhet. Det var du hösten 2015 också.
Höst-depression är en vanlig företeelse.
Liksom, hör och häpna, Vår-depression.

Doktor Zenkert har uttalat sig :-)

Ciao

Svar: Jag är en glad skit som sällan eller aldrig är deppig, livet blir inte bättre för det om man deppar, bloggen kommer att leva så länge den skänker någon slags skaparglädje som man kan vidarebefordra till andra racingfans, en blogg som är lite annorlunda, lite lätt galen ibland precis som bloggaren själv,..ett inlägg om dagen håller doktorn borta;-)
Brandon Lee

skriven
#29: Tompa

Och delar man inte åsikterna så blir man idiotförklarad. Kan vara en av anledningarna till att folk inte kommenterar. Behöver jag nämna alla konspirationsteorier kring Kimi....

Svar: Om man jämt är lite spydig bitterfitta som du har en tendens att vara, så blir man behandlat därefter, det som man ger får man tillbaks, och vad det gäller Kimi så vet jag en hel del om det som händer och har hänt kring hans F1 karriär, faktisk mer än de allra flesta inklusive dig.
Brandon Lee

skriven
#30: DaNKaN

Jag älskar i det tysta! :)

Du gör ett bra jobb!
Även om vi inte alltid "gillar" eller kommenterar

Svar: Tackar, jag önskar att bloggen även hade en "ogillar" funktion.
Brandon Lee

skriven
#31: Patrik Jansson

Läser din blogg och tycker den är riktigt bra gillar ditt sätt att skriva och hoppas verkligen du fortsätter :)!
Däremot tycker jag att F1 blivit tråkigt tyvärr, hoppas att reglementet för nästa år gör det litet intressantare?!
Fast tittar man historiskt har det ju ofta vart ett stall som dominerat?!

Svar: Man tackar och bockar, visst har årets säsong varit rätt så seg, men jag tror att nästa års nya giv kommer att hjälpa de andra stallen att bryta mercedes dominans så att vi får ett mästerskap värt namnet.
Brandon Lee

skriven
#32: Anonym

Hamilton tror inte att det kommer bli bättre nästa säsong. https://youtu.be/e5yoldSte64 Ganska tragiskt att höra vad Alonso och Hamilton tycker om dagens bilar

Svar: Hamilton kan ha rätt, men han kan lika gärna ha fel, om Pirelli tar fram däck som verkligen tillåter förarna attackera genom hela racet kan det bli hur bra som helst.
Brandon Lee

skriven
#33: Björn

Håller med många föregående här, har heller aldrig kommenterat på bloggen tidigare, men läser med stort intresse för både initierad information och en bra dos humor.
Kepp it up!

Svar: Nu har du gjort din kommentators debut så kanske kommer det mer av den varan framöver, lite som med ketchupflaskan, först kommer ingenting och sedan allt på en gång;-)
Brandon Lee

skriven
#34: viktor

Läst dina skriverier enda sedan du tampades med dårarna i Annas kommentarsfält. Otroligt givande läsning, ska försöka tillföra något i kommentarsväg i fortsättningen.

Svar: Du har varit med länge, kommer inte ens ihåg när man senast skrev något hos Anna, det är väl rätt så tyst där numera eller? Dina kommentar är välkomna, det är alltid kul att läsa vad andra tycker och tänker om dagens F1.
Brandon Lee

skriven
#35: Rikard

Har följt det du sagt sen aftonbladet dagarna och är en av dem 98% som inte kommenterar men gillar det du skriver! Klart bästa stället att läsa om F1 på svenska!

Svar: Där ser man, det finns ett antal ex AB läsare här som jag knyckte från Anna, gör din röst hörd genom kommentarer Rickard , du läser min blogg och jag läser dina kommentarer;-)
Brandon Lee

skriven
#36: Chello

Det är som med förhållanden i stort: "Jag älskar dig! och säger till om det blir nån förändring"
Vi på jobbet läser och pratar mycket om dina suveräna Analyser/Kåserier/Rapporter, med våra motorintresserade chaufförer på fraktbolagen m.fl.
Vi "älskar dig!"

Svar: Fan,.det känns bra att vara älskad, och kul att ni snubbar hittar något värt att prata om i min blogg, tack för din kommentar Kjell och ride on!
Brandon Lee

skriven
#37: Jonatan

Kommer inte på nåt o skriva egentligen... e inne o kommenterar nån gång då o då:) men lusläser fan i mig allt!!
Man får ju nästan en liten känsla av att du småkänner Kimi;)
Apropå Kimis karriär! Han kom ju in som ubertalang, har han nånsin haft ekonomisk backning som så många andra har? Är det därför som Ferrari offrar honom i många race till förmån för Vettel.


Ha de fett i staterna m Amber nu:)
Du skulle förbi o se usa's GP va?


E du i Götet nån gång så kom förbi min foodtruck så bjuder jag dig på porkbuns:)

Keep it up👊🏽

Svar: Kimi har aldrig haft med sig ekonomisk stöd, ingen farsa med fet plånbok eller välvillig företagsledare som har betalat kalaset, det var talangen som gav honom en F1 sits.
Det kommer flyga gnistor mot himlavalvet när Amber och jag möts, vi ska vara på plats både i USA och i Mexiko.

Jag ska lägga i minnet ditt pork löfte ifall att jag hamnar på dina trakter, ha det gött Jonatan.
Brandon Lee

skriven
#38: Tompa

Det var faktiskt jag som postade videon med Hamilton och Alonso :D Glömde dock att fylla i mitt namn.
Jag hoppas att du har rätt angående Pirelli men jag tvivlar tyvärr.

Svar: Med Pirelli vet man aldrig vad de hittar på, den sämsta däckleverantören i F1 genom tiderna.
Brandon Lee

skriven
#39: Tompa

Och så försvinner min kommentar, va lämpligt :)
Spydig? Jag svarar ju bara i samma anda som du skriver, klarar du inte av det så har du ju problem. It takes two to tango. Du vet säkert massor men du har ju inte en aning om vad jag vet och inte vet. Sen att du har följt Kimi länge gör väl bara att du är partisk.

Svar: Kommentar som försvinner,.?,,nä, det tror jag inte på.
Jag har inga som helst problem med något i min blogg, om du tror att du vet och kan så mycket, starta en blogg och se hur många läsare dyker upp. Mycket kan man säga om mig, men partisk, nä, men kunnig i fallet Iceman.
Brandon Lee

skriven
#40: Classe Salem

Hej BL
Tillhör även jag de som läste dina inlägg i Annas blogg. Det var så underhållande att jag fortsatte läsa din egen blogg. Jag har ju ett förflutet i bilbranschen, då med utveckling av drivlinor. Var med på den tiden då Gunnar Axelsson kom med den nya
16 ventilstoppen till SAAB. Den hade ju gjort succe' på Volvo. Den utvecklade vi i Södertälje på SAAB-labbet.
Pelle Gillbrand var ju motorchef där då. Det fanns flera snubbar från Trollhättan som var riktigt duktiga på utveckling av motorer. Jag undrar vart de tog vägen ibland? Har varit med om, när jag tänker efter, en massa skoj i den eran. Hörhastighetsprov på MIRA i England, med den då ganska nya tvålitersmotorn. Sålde tre block till Håkan Sandin på Trendab, hoppas det är preskiberat nu, de var skrot, men han (Trend) ville väl se vad de kunde göra med dem i trimningshänseende. Lägg inte av med din blogg, den är som jag skrivit förut både initierande och undervisande, jag kan inte så mycket om vad som händer i stallen. Lyssnar mest på vad det snackas om i sändning, de är ju inga snillen, Pigge å Gnidde , men Älgen är ju hyfsat kunnig och jag tycker det är kul när han tillrättavisar Blomman på plats! Kul som fan! Har ingen lust längre att se allt de visar på TV, det brukar bli kval och race, om det verkar bra, annars, nä! Men hoppas på 2017 förstås. Hitta nu inte på några dumheter i USA så vi får höra av dig igen. MVH Claes

Svar: Du har varit med om en hel del intressanta saker, duktiga motor utvecklare brukar vara efterfrågade och byter arbetsgivare lite då och då, så de kan ha hamnat var som helst på jordklotet där man utvecklar nya motorer.
Jag ska göra mitt bästa att hålla bloggen vid liv, just nu har man så mycket på gång att man inte riktigt hinner med att blogga som man skulle vilja, men jag antar att jag får mer tid över för bloggen over there. Hitta på dumheter,.jag,.ha ha, nä, men lite adrenalin producerande verksamhet kommer det nog att bli på två eller på fyra hjul, jag kan inte låta bli, så är det bara. Ha det fint Classe och släng in en kommentar någon gång om andan faller in.
Brandon Lee

skriven
#41: ThomasF

Du ser Brandon här e många fans.Jag har läst på en av dina gamla bloggar(tror jag) o D va intressant att läsa om annat än F1! Keep it upp//Thomas

Svar: O fan, det måste i så fall vara något som skrevs länge sedan, men jag har skrivit lite av varje inklusive låttexter, mc sport och artiklar om amerikansk vapen lobby verksamhet osv, jag blir lätt uttråkad av att skriva om samma ämne hela tiden. Ha det fint Thomas.
Brandon Lee

skriven
#42: Freddie

Finns det inte ett talesätt...
"Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är en idiot än öppna munnen och bevisa det..."
Kollar nästan varje dag här efter nya inlägg av dig.
men eftersom jag inte alltid har någon klok kommentar så är jag tyvärr tyst.
men sluta inte!!!!


Svar: I så fall lär jag bli idiotförklarad varje dag med tanke på hur ofta jag vädrar mina inte alltför genomtänkta åsikter i diverse sammanhang;-)
Kloka kommentarer eller inte spelar ingen roll eftersom mina inlägg allt som oftast är allt annat än kloka, alla kommentarer är varmt välkomna, man ska aldrig underskatta sin förmåga i onödan. Ha det Freddie.
Brandon Lee

skriven
#43: Mårten

Kan bara hålla med om föregående talare, kollar bloggen så gott som dagligen, kommenterar ibland, men om man inte har ngt vettigt att säga så håller jag tyst.
Fått tips innan på var man kan kolla på kval o racen via nätet innan men hittar inte det nu, har börjat o tröttna på att föda de två gubbarna plus allt annat löst folk på viasat motor.
Tycker oxå att de senare åren varit sämre race, sen 2007 har det typ bara varit RBR o Mercedes som vunnit.
Det enda som är roligt denna säsong är att Rosberg hänger med o kan knäppa Hamilton på näsan.
Tack / Mårten

Svar: Det finns inte mycket som är vettig i livet, allra minst min blogg, ju mer ovettiga kommentarer det rullar in desto bättre eftersom de i så fall matchar bloggens innehåll;-)
Många streamar Sky F1, vi kikar ofta tyska sändningar istället, viasat rånar folk genom att pracka på en massa annat skit på de som bara vill kika på motorsport, och ursäktar sig med att det inte skulle vara ekonomiskt försvarbart att enbart sälja viasat motor separat. Fullständigt bullshit förstås, låt oss hoppas att Liberty skippar viasat så att F1 hamnar i mindre giriga händer än viasat.

Tack för din kommentar Mårten och ride on.
Brandon Lee

skriven
#44: zenkert

Citerar ditt svar till mig längre upp.
Längre ner för . . .
FAAAAN, vad man ska behöva Scrolla nu, när alla som aldrig sagt något tidigare, helt plötsligt upptäcker att det finns ett tangentbord vid datorn.

Med Bokstäver Som Man kan använda och göra ord av. Och till och med meningar. Med Stora bokstäver och en punkt efter.

Nå i alla fall, så skriver du:

Man kan använda disqus tex med WordPress, men jag gillar varken det ena eller det andra,
deras inloggning och snokande.

Mmmmm, precis min åsikt.
Har gjort lite WordPress grejer åt folk och fä.
Men är definitivt inte ett fan av det.

Och så en annan helt galen grej.
Jag erkänner, jag har snott det från Anna på AB.
Ibland finns det faktiskt info där som är användbar.

Jag citerar Anna:
En annan ändring som publiken kommer att kunna notera är att föraren ska behålla en
liknande hjälmdesign under hela året, men från och med nästa år får man välja ett
lopp att ha en annorlunda design.
Kanske ett hemmarace eller ett annat lopp som betyder mycket.
Dessutom får föraren ändra hjälmdesign om han byter F1-team under säsongen.
Slut Citat.

WOW, WOW, WOW, säger jag. F Ettan kommer att bli så Otroligt mycket mer attraktiv och intressant för fansen med denna regeländring angående Hjälmdesign.

Jag fanboostar dig Brandon :-) :-) :-)

Ciao

Svar: Kan det vara så, att FIA har anställt en arbetslös svensk byråkrat från vägverket, som har hittat på den nya regeln om hjälmdesign, eller kanske den som skapade den svenska sexköp lagen, man får sälja sex men inte köpa;-)
Brandon Lee

skriven
#45: Magnus Lundahl

Hej igen.Kul att någon håller med mig eller uppskattar min humor som är speciell.
Jag skrattar nog minst 1 timma om dagen. ofta så hårt så jag nästan kväver mig.
När Brandon åkte snöskoter utan något på huvudet. Då dog jag nästan av skratt.
Jag tror att Brandon är som Mick Jagger. Ingen av dom kan bli deppiga hihi

Nästa år är spännande. Men också testerna nästa år och Brandons Analyser inför starten nästa år är mycket intressanta.
Så jag hoppas du kommer fortsätta Brandon och att mer skriver här.
Jag lider av nyfikenhet och jag är dödens nyfiken på vem fan du är. Till och med min mor frågat senast idag om jag nu vet vem du är. MH 370 varning på dig nu snart för mig hahha

mvh

Magnus

Svar: Jag är Mick Jaggers polare Jumping Jack Laugh som försöker förlänga sitt liv genom att skratta, när jag tröttnar på livet så ska jag sluta skratta och blir en seriesjälvmördare;-)
Jag funderar på att dyka upp i Barcelona när F1 testerna drar igång, men kan lika gärna hamna i ett Shaolin kloster, en vacker dag kanske jag berättar både för dig och din mor vem fan jag är, kanske en mystisk varelse som försvann i Bermuda triangeln för att senare dyka upp i Area 52 för att bli bloggare i Peking.

Fridens liljor Magnus.

Brandon Lee

skriven
#46: Anonym

Även jag har följt dig och din blogg under många år, så det är väl hög tid att jag kryper fram ur environgerna och lämnar en kommenterar som ett uttryck för min stora uppskattning av din ypperliga blogg. En fundering som jag har och som jag tänkt att jag måste dryfta med dig är: vad är grejen med Kimi och Ferrari. OK, de hade ett riktigt lyckosamt 2007 tillsammans, men efter det så känns det som att Kimi har fått agera stöd åt först Massa och nu Vettel, och någon sorts testförare under Alonsos sista år, för att inte tala om de märkliga utköpsturerna inför säsongen 2010. Jag kan tycka att Kimi borde vara "mad as hell and won't take it anymore", men får intrycket att han trots Ferraris tillkortakommanden och prioriterande av Vettel befinner sig i det stall där han vill vara. Hur ser du på saken, Brandon?


Svar: Tja, Ferrari har försökt göra världsmästare av några oduglingar som Massa och Alonso på Kimis bekostnad, nu försöker de göra samma sak med Vettel inblandad i det hela, inte helt lätt med tanke på att Kimi både är snabbare och omåttligt mer populär bland fansen än de ovannämnda herrarna. Kimi i sin tur är Ferraris senaste världsmästare, som skrattar hela vägen till banken eftersom Ferrari till dagens datum har pröjsat omkring 1 miljard kronor för hans tjänster. Det spelar ingen större roll om man blir världsmästare en gång eller hundra gånger, legend blir man enbart då när man är älskad av fansen världen över som Kimi är, och som Vettel aldrig kommer att bli,.kan det bli mycket bättre än så?
Brandon Lee

skriven
#47: 1014johansson

Den här bloggen blir bara bättre o bättre hehe, fan va kul att läsa alla kommentarer! Slår vad om att både Anna o blomman är inne o tjuv läser hehe!

Svar: Anna och Blomman är mer eller mindre hjärtligt välkomna till min blogg, det är aldrig fel att besöka ställen där man kan lära sig något;-)
Brandon Lee

skriven
#48: Peter

Till Mårten jag använder http://www.vipleague.me/watch/32669/1/sky-f1--live-stream-online.html för att se kval och lopp och sidan fungar mycket bra kör i full screen för att slipa rutan mitt i bilden.

skriven
#49: Anonym

Tack Peter, ska testa i helgen.

skriven
#50: DårenShomsky

Följt dig sen tiden då stångade dig blodig i diverse argumentationer med "Shomsky" på Annas blogg vill jag minnas(?) hur som. Inte varit inte på varken jannes eller Annas kommentar sen jag hittade hit, följer slaviskt men har tidigare inte lämnat någon kommentar. Någon gång måste ju vara den första så här är jag, ride or die peace

skriven
#51: DårenShomsky

Tror inte tidigare kommentaren postades.

Följt dig sen du stångade dig blodig mot en ignorant förståsigpåare vid namn "Shomsky" på Annas blogg om jag inge har helt fel. Varken varit inne på jannes eller annas blogg sen jag hittade hit. Följer bloggen slaviskt men har aldrig tidigare kommenterat, men någon gång måste väl vara första gången. Over and out.

Svar: En dubbelpost som skrämde skiten ur mig, jag trodde först att det var katmannen Shomsky själv som hade klivit ur sin kista för att lämna en kommentar, jag ska skriva något elakt om Hamilton för att locka fram Shomsky;-)
Någon gång ska vara den första, gör det till en vana så kan du säga som Shomsky: "En gång var jag där två gånger".
Brandon Lee

skriven
#52: Anonym

Bit ihop Brandon, vi älskar bloggen men är lata öldrickare. Mvh Peter

Svar: Öldrickare är inte lata, de orkar ju dricka öl;-)
Brandon Lee

skriven
#53: Mayol

Måste villigt erkänna att jag inte upptäckt gilla knappen längst ned i blogginläggen, hade jag gjort det hade jag tryckt på den varje gång. Förmodligen skall det skylas på min bristande uppmärksamhet och inte belasta ditt samvete gällande få "gilla" klickningar. Ta statistiken om hur många som läser som en mer relevant fingervisare om hur mycket vi uppskattar dina blogg ansträngningar :-)

Svar: Statistiken har jag, men inte vetskapen om hur många av mina besökare tycker att jag skriver något vettigt eller bara en massa skit, det borde finnas en ogilla knapp med att trycka, en the finger knapp så att man vet var man står;-)
Brandon Lee

skriven
#54: La Garonne

WTF! Försöker göra inlägg via datorn men kommer upp ngt skit om moderator?? F--n, är det så länge sedan jag gjorde ett inlägg !! Hur gör man? Måste man skapa ett konto??

Svar: Nej nej, man behöver inte skapa ett konto, det är bara Blogg.se totalt värdelösa spam blockerare som uppfattar en mailadress som spam och börjar löpa amok, hos mig är det fritt fram att kommentera, men tyvärr kan jag inte göra något åt Blogg.se dumheter, så försök igen, du har varit osynlig under en längre tid:-)
Brandon Lee

skriven
#55: svennefinnen

Har följt din blogg sedan du startat den men aldrig lämnat en kommentar.väl skriven upplysande eller helt enkelt jävligt bra blogg.hoppas du kör länge till.

Svar: Ta det som en (o)vana att lämna en kommentar lite då och då om du känner för det, alltid kul med lite nytt blod bland kommentarer.
Brandon Lee

skriven
#56: Flash

Brandon, Ferrari har betalat närmare 2 miljarder kr för hans tjänster. 2007 skrev han på ett 3-års kontrakt värt 150 miljoner dollar (Bara Tiger Woods som hamna före på Forbes lista under den perioden) 2014 pröjsa de ca 30 miljoner dollar för hans tjänster. Därefter och fram tills nu släpar han på omkring 10-20 miljoner dollar inkl. bonusar.

Nu är jag varken Kimis Revisor eller jobbar för Ferrari men ser man dock till vad de trovärdiga sajterna skrivit om förarnas löner så bör ovan nämnda stämma:)

Svar: Nja, man ska inte tro på allt som Forbes hittar på, jag syftade på grundlönen utan bonus, med bonus bör det ligga kring 1,6-1,7 miljarder,.plus det han tjänade hos Macken och Lotus, så lite pengar finns det i Icemans madrass.
Brandon Lee

skriven
#57: zenkert

När blir man pensionär i F ettan?
Var går gränsen och finns det någon vetenskaplig test
för att bevisa att det är dags att sluta köra F1?

Kimi - 36 år, en finne som kanske borde ge sig.

Jenson - 36 år, han slutar efter 2016. Bra beslut.

Massa - 35 år, han slutar efter 2016. Bra beslut.

Alonso - 35 år, han slutar inte än. Men borde göra det.

Lewis - 31 år, trodde han var yngre som han beter sig.

Rosberg - 31 år, ser inte en dag äldre ut än 30.

Grosjean - 30 år, fattar inte att han är kvar än i F1.

Vettel - 29 år, herregud vad tiden går, nyss var han ju 20.


Ciao

Svar: När man är långsammare än en annan världsmästare.
Brandon Lee

skriven
#58: 426 Hemi

Från det ena till det andra. Är lite nyfiken på dig BL. Kan själv inte motstå frästelser som ges då & då på vårat svenska vägnät, blir troligt vis aldrig vuxen där. Hur är din syn på Ghostriders bedrifter? I förhållande till licensierade tävlingsförare.

Svar: Furstenhoff hade väl tävlingslicens någon gång, jag har aldrig sett honom i landsvägsracing eller på en bana. Det är en sak att busa i vanlig långsam vardagstrafik, något helt annat i tex landsvägs racing när alla runt omkring en håller 300 knyck och är duktiga förare, Patrick pysslade väl mer med stunts än med racing.
Brandon Lee

skriven
#59: Ghostface

katmannen Shomsky .. asgarvar !!!

skriven
#60: 1014johansson

Man blir ju lite konspiratorisk kimi har varit starkare än vettel hela helgen i prencip och när det är dags för Q3 och alla ska göra sina sista och avgörande försök så lyckas vettel med nöd o näppe ta sig förbi kimi och kimi för lämplighetens skull avbryter sitt sista försök. man undra ju om kimi fick order om att backa av för att vettel skulle kunna vara före kimi och snygga till i listan.

Svar: Kimi brukar vara lite artig och avbryter sista försöket med budskapet: Jag missade lite;-)
Brandon Lee

skriven
#61: Zynaps

1014johansson: det skulle kunna vara som kimi själv sagt till F1.com att han blev störd på sitt ut varv och inte fick rätt temp i framdäcken till de fösta kurvorna.
Men om inte jag missminner mig så såg hans race sim väldigt bra ut👍. Hoppas han får till en bra start, samt att ham och verstapen tar ut varandra i första kurvan. Då kan det bli ett trevligt race.

skriven
#62: 1014johansson

zynaps det kan ju iof vara så, det har du helt rätt i! och din plan för ham och verstappen tycker jag verkar ok.

skriven
#63: zenkert

Hakar på ZYNAPS.

Hamilton och Verstappen krokar ihop och tar ut varandra och dessutom får Rosberg också sig en smäll
och halkar långt tillbaka i fältet.

Sen när Kimi bir inkallad i depån svarar han bara:
Leave me alone I know what I am doing !!!

Och så Cruisar han bara i mål som segrare med Vettel på andra plats. 30 sekunder bakom Kimi, för Seb gick i depå. Ha-ha-haaaa.

Vad sägs om det scenariot :-)

Dissa eller Lajka

Ciao

skriven
#64: Ulf Heikkinen

Har ra"knat ut att om man a"r "British" a"r det va"rt 2 poa"ng i den "British Press" Niko Kari vann i F3 i ga'r pa; Imola o"ver Lance Stoll, Joel Ericson

Svar: Jag tror att Niko kommer få testa hos Toro Rosso inom ett år, sedan får se vad det kan föra med sig, talangen har han att ta sig hela vägen till F1.
Brandon Lee

skriven
#65: Tomi

Om Vettel är före Kimi i starten kommer det att bli som på Imola, hålla sig sig på behörigt avstånd för Kimi och inte försöka pressa Vettel......
Men oj vad Hamilton såg stark ut i kvalet med den farten kan ingen hota honom imorgon även om Rosberg tar starten......

skriven
#66: 1014johansson

Jag kan ha fel men jag har för mig att kimi gjorde 1,32 blankt 2008 på sepang international i Q2

skriven
#67: peppsi

Halåååå! BRANDOOOON📣

skriven
#68: zenkert

Min fråga:
När blir man pensionär i F ettan?
Var går gränsen och finns det någon vetenskaplig test
för att bevisa att det är dags att sluta köra F1?

Ditt svar Brandon:
När man är långsammare än en annan världsmästare.

Ett inihelvetes JÄVLA roligt svar, Brandon :-)
Och en äkta Mindbender, lite som Moment 22.
Jag skrattar så jag gråter.

Have I nice Flight

Ciao

Svar: Du vet, det finns världsmästare och sedan finns det världsmästare, det beror på vilken av dem man använder som referens;-)
Brandon Lee

skriven

Kommentera inlägget här :