PARANOID BRAT

Paranoid brat  är den föga smickrande beskrivningen av Lewis från Fleet Street media murvlarnas håll efter Hamiltons Snapchat lekar för några dagar sedan, det tycks vara som så, att den brittiska tabloid median har mer eller mindre övergett sin tidigare helgonförklarad hjälte, och har nu istället inlett en skoningslös jakt på Hamiltons huvud i en sann head hunter anda.
Visst kan man ha åsikter om Hamiltons egotrippad , respektlös  beteende, och hans engagemang i social media via diverse olika kanaler som inte riktigt rimmar med F ettans traditionella värderingar, det är ju trots allt lite märkligt när en vuxen man beter sig som en 10 årig tjej, när han leker med sin mobil framför media istället för att koncentrera sig på det väsentliga.
 
Det är enbart positivt om man till en viss mån kan behålla barnasinnet även i vuxen ålder, men agerar man som ett bortskämt barn inför media bör man tänka om, det är knappast den här typen av uppmärksamhet som Mercedes är ute efter, de säljer ju trots allt bilar till vuxna, inte till barn.
 
 
Dynamiska trion på bilderna här ovan sägs innehålla minst en av Renaults förare till 2017 säsong, enligt Renault chefen kan det ena sitsen nästa år bemannas av en tysk, finsk eller en rysk förare, eller en kombination av dem som team kompisar, hur det kommer att gå för Magnussen och Palmer säger han inte så mycket om, med andra ord, rörigt värre fortfarande hos Renault, speciellt med tanke på att det  på sina håll påstås att Bottas har redan tackat nej till en Renault sits, hur det hela kommer att sluta återstår att se.
 
Arrivabene och Vettel tycks ha vissa problem med att komma överens om vem som bestämmer hos Ferrari, där Vettel vill agera i Schumacher anda genom att blanda sig i allt som pågår inom stallets verksamhet.   Varken högsta chefen Marchionne eller stallchefen Arrivabene verkar gilla Vettels engageman, utan tycker att Vettel ska nöja sig med att göra det han får betalt för, nämligen köra stallets ena bil, och det helst med större framgång än han har visat upp hittills i år.
Det är ett högt spel Vettel spelar hos Ferrari, Arrivabene har en nära  relation till Kimi som är en trogen team arbetare som inte blandar sig i det stallpolitiska, och är väl så snabb som Vettel, det kan hända att tysken överskattar sitt värde på förarmarknaden, och tar för givet att han får en förlängning av sitt kontrakt när det går ut i slutet av 2017.   Hos Ferrari ska man inte ta något för givet, Vettel kan ju alltid fråga Kimi hur lätt hänt det är att man helt plötslig är oönskad i stallet, bilden här ovan med Arrivabene och hans fru är från Kimis bröllop där Vettel inte var inbjuden, samma kan hända med Vettels racesits hos Ferrari om han inte spelar sina kort rätt, helt plötsligt är man inte inbjuden längre för att köra för Ferrari.
 
Det om F 1 relaterad, jag och Amber tog en road tripp var på sin hoj på Angels Crest Highway, alla hojåkarnas favorit väg i Kalifornien, där även snubben på bilden här ovan ibland luftar sin hoj av märket Arch som byggs i hans egen lilla hoj fabrik, är det någon av er som känner igen honom, en motorintresserad skådis?

Vi avslutar med ett down under besök, bilen på bilden är en Formula Thunder 5000 med 5 liters Ford V 8, den ska köras i Australien och i Nya Zeeland i en sommarserie.  Jag är, har alltid varit och kommer alltid förbli en vän av motorer med ordentlig slagvolym, F ettans 1,6 liters gräsklippare maskiner med sitt vinande är inget för mig, jag slänger in en länk med F 5000 bilar av historisk karaktär med motorsång av klass,..enjoy.
 
 
PS. Apropå psykfall som har dykt upp här i min blogg, psykfall hänvisas till sjukvården och är inte välkomna hit  med sin hjärndöda smutskastning, utan blockeras omedelbart, punkt slut.
 
Amen,..må  V åttans mummel vara med er, för mig är det dags att sova.  
     
 
       
          

Kommentarer :

#1: Jonatan

E det inte Johnny Utah månne;)

Svar: Nope,..men nära.
Brandon Lee

skriven
#2: ironman

Keanu Reeves aka "matrix"

Svar: Yes, the matrix man.
Brandon Lee

skriven
#3: Classe Salem

Ser skönt ut, 7 grader och snålblåst i Rönninge idag 12/10-16. BRRR!

Svar: Fy fan, jag kom undan i sista stund, det är för jävligt att se när hösten tar ett skamgrepp om sommaren, och pungkulorna fryser till is;-)
Brandon Lee

skriven
#4: Classe P

Som det börjar lukta rök från Ferrari, nu är smekmånaden slut för Vettel. Vet inte riktigt vad jag ska säga om Ferrari, men deras taktik byggd på kopiös godtrogenhet om sig själva och deras egna förmågor leder ju ingen vart. Ska det ta sådan förbaskat lång tid för dem att själva inse det? Tyvärr tror jag varken Vettel eller Kimi kommer vara med och utmana i täten nästa år, men blir gärna motbevisad när säsongen drar igång.

Vad tror du Brandon om nästa säsong angående den aktiva fjädringen Merca har? Om andra team lyckas kopiera systemet, kommer fältet bli betydligt jämnare då, eller sitter Merca fortfarande på trumfkortet iom att de haft tid att utveckla mer runt detta system?

Svar: Ju mer grepp desto mindre nytta Merca har av sin aktiv fjädring, greppnivån ökar till nästa säsong, både den mekaniska och den aerodynamiska så fältet i all fall bland toppskiktet borde bli jämnare nästa år, delvis pga det ovannämnda och delvis pga att andra har haft tid att kopiera Mercas lösning.
Brandon Lee

skriven
#5: Ghostface

Keanu : )

Svar: Japp.
Brandon Lee

skriven
#6: Ghostface

ps Arch = inga billiga bågar..

Svar: Nope, men fina bågar;-)
Brandon Lee

skriven
#7: Svenn

Hoppsan, var Vettel inte med på bröllopet. Trots att alla är såå goda vänner i stallet enligt Vettel. Skygglapparna sitter på ordentligt.

Svar: Allt är relativt, även det hur goda vänner man är, Arrivabene är nog en mer ärlig människa än Vettel och därmed mer av den sortens människa som Kimi brukar umgås med.
Brandon Lee

skriven
#8: 1014johansson

Tänk om vettel åker o kimi är kvar hehe

skriven
#9: Jonatan

Haha!!

Va faen!! gills inte rollfigurer;)

Ja på de vägarna hade de inte varit fel o åka:)


skriven
#10: mika-fan

OJ! Var inte Vettel inbjuden till Kimis bröllop? Jag tycker det känns lite konstigt, mtp att dom sk vara såna vänner.
Har Kimi tröttnat och genomskådat honom, eller??

skriven
#11: Tomi

Ser väldigt skönt ut det där Brandon, ett tag trodde jag att det var du som åker på den orangea cykeln...:)
Vad tror du har Ferrari tillräcklig kunskap inom teamet för att ha en chans på aero och greppsidan nästa år?
Ha det gott!

skriven
#12: zenkert

Forza Ferrari.
Forza Felix Rosenqvist.

Felix som btw figurerade på Red Bulls site nyligen.
Angående en fråga om F ettan behöver mer "Power".

Frågans relevans bryr jag mig inte om, inte heller de andra svarande. Men att min ÄLSKADE Felix är där
är ju helt underbart :-) :-) :-)

Vill ni läsa, så är är länken här.
http://www.redbull.com/uk/en/motorsports/f1/stories/1331823352024/do-f1-cars-need-more-power-big-question

Så jag vidhåller att Felix is the Man.

Ciao

skriven
#13: Marcus

En sådan motorcykel skulle jag inte tacka nej till :)

Trodde Kimi och Vettel var bättre vänner än så men tydligen inte. Det kvittar väl egentligen då det viktigaste är att Kimi är snabbare än Vettel. Sedan är det rätt smart av Kimi att bjuda in teamchefen till bröllopet :)

skriven
#14: MagnusLundahl

Tjena Brandon.Jag gillar nog 3 liters V12 bäst. 90 talet alltså.Då Mika vann VM lät det gött på Spa minns jag mycket väl och hans berömda omkörning.

Hamilton har tappat allt.Jag håller med dig. Han är inte ens man.Utan ett bortskämt barn var bra beskrivet av dig.

Du får gärna skriva lite om Felix framfarter när du har tid och njutit mycket tid med bästa njutningarna. Då kan en vila vara på sin plats ibland*S*

mvh

Jaså du blockerade den dära. Riktigt sjuk förvrängd värld en del lever i. Psykos kanske han har? aja skitsamma.
Ha det gött

skriven
#15: viktor

BOTTAS HULKEN i Renault, PEREZ OCON i Fi 2017, vad tror du om den tippningen brandon?

skriven
#16: antonio

2 år med Vettel och jag har tröttnat, jag tar hellre Pérez än Vettel i Ferrari just nu. Ska man leka boss så får man se till att leverera titlar. Det här med det kalla vädret är bara hemskt att vakna till, 4+ grader och en kall vind som blåser rakt igenom en.

skriven
#17: Flying finn

Vad världen behöver idag är Big Blocks......
The bigger the better...

skriven
#18: mika-fan

Force India-Mercedes
Sergio Perez (Confirmed)
TBA
Possible Candidates - Pascal Wehrlein, Esteban Ocon, Felix Rosenqvist (WOOOOOT?) Vart kom han ens in i spekulationerna? Nog för jag hoppas lika mycket på detta som Zenkert :D

Read more at http://www.crash.net/f1/feature/232769/1/who-is-going-where-2017-f1-driver-lineup-so-far.html#yvXytkWUbFVW3XvK.99

skriven
#19: ThomasF

Mika-Fan,jag läste oxå detta om Felix!Mercedescheferna har väl inget val när de ser hans speed vad dom än placerar honom!Nu får nog Zenkert frispel.Det har varit frost här nu så man får kolla glykolen Brandon.Ha D gött i värmen//Thomas

skriven
#20: mika-fan

THOMASF:
Jag vet inte exakt hur det går till, men eftersom wehrlein verkar vara påläggskalven hos merca, borde då inte rimligtvis han flyttas (med stöd från mercedes) till force india, och öppna upp en plats hos manor för Felix (med stöd från merca återigen)?
Bara en glad amatörs tankar. Jag tycker det vore skitgött om han hamna hos FI, för dom är ju närmast efter top 3 stallen just nu, t o m bättre än williams.

Vore nåt det att se Felix varva Marcus i första loppet :D

skriven
#21: zenkert

WTF :-)
Felix som ett prospekt för Force India 2017.
Crashnet måste älska Felix minst lika mycket som jag.

Frispel har jag inte fått än THOMASF . . .
Men spel-känsla !
Eftersom frispel fick mig att tänka på Flipper. Gamla hederliga maskiner på metallben, med skruvfötter i botten som man kunde justera för att få den optimala spelkänslan och skaffa massor med frispel utan att TILTA spelet alltför ofta.

Justeringarna gjordes i lönndom förstås . . . och höll i max 2 veckor, sedan kom leasing-gubbarna och såg att det var för lite inkomst på just det spelet, så då justerade dom skruvfötterna så att det var hart när omöjligt att få ett endaste ynka litet frispel.

Bara att se Felix namn i prospekt-listan gör ju att skinnet knottrar sig av vällust. Men frispel, nä, inte än. Men om det händer, kommer jag att få ett Frispel av sällan skådat slag.

Som alltid.
Felix is the Man - the Real Deal !

Såklart han varvar Marcus i första loppet MIKA-FAN!

Ciao

skriven
#22: zenkert

Och så har vi den extraordinära talangen Joel Eriksson.
Ett lopp kvar i 2016 Championship - FIA-F3.

Joel säkrade Rookie-titeln idag.
Multo, multo bene!
Stort grattis till pågen från Tomelilla, med de sömniga ögonen!!!
Joel kan med lite flyt och andras otur eller oförmåga, klättra till 4:de plats i det totala Mästerskapet i morgondagens avslutande Race på Hockenheimring.

Felix då i DTM idag. Inget vidare. Inget vidare för Mercedes över huvud taget bara 1 poäng. Felix bröt dagens sprint med tekniska problem. Kvalade dåligt p.g.a. ett eget misstag, kunde varit topp-10. (FRO satt nog och tänkte på crashnet.net just då, he-he-he).

Nya tag i morgon, i årets sista DTM-race.
Felix is the Man

Ciao

skriven
#23: zenkert

Nog verkar jag har fått ett litet frispel i alla fall ;-) :-)

Felix i Mahindra i FormulaE. Indien.
Force India i Formel 1. Indien.

Tänk på det, eller strunta i det.
Jag vet att jag har varit inne på en kopplingen tidigare. Men ur ett annat perspekiv.

Nu ska jag titta på franska kort, F1-porr från 80-talet, turbo-eran.

Ciao

skriven
#24: Nico

Hello,

Beträffande Lovisa's beteende så tycker jag mest att det är jävligt fånigt. Du minns säkert att jag har tyckt snarlikt om Kimi.
Att man inte vill prata med media, fine - att man liksom driver med dom så som Kimi har gjort genom åren när t ex Brundle kommer för att få ett litet chitchat innan start så skojar Kimi med dom. Det funkar tycker jag. Men som fallet här med Lovisa på presskonferensen... jag tycker faktiskt att det är riktigt jävla fånigt när en förare som tjänar miljoner gör så. Det är media som har skapat honom (och alla andra). Media både göder dig, och slaktar dig. Part of the game. Men när du sitter på en presskonferens så är du "på jobbet". Det är lika skarpt läge som när du sitter i cockpit. Det är FIA's arrangemang för tekniker/stallchefer/förare/Pirelli där de ska sitta vackert och svara på frågor. Inte låtsas vara 5-åringar bara för att protestera. Vad en förare gör privat, eller i en random intervju skiter jag faktiskt i. Jag (brukade) stimuleras av tävlingsmomentet. Om en förare är "cool" eller "stiff" har aldrig haft något värde för mig. En cool förare bromsar sist i mina ögon...

Nåja... Hulken till FI. Grattis Renault, lycka till Hülkenberg. Silly-season blev ju faktiskt lite bra till slut. Nu har vi Renault och Williams som ska göra klart med sina uppställningar. (Resten är ju föga intressant). Läste att Williams väntar med att lansera Stroll tills han är 18 år pga stallets huvudsponsor. Vet inte om det är bull?

Nu hoppas vi bara att dom klämmer in Gasly någonstans - gärna innan året är slut. Är lite ivrig på att se vad han går för. Och faktiskt, Stroll har nog vuxit ett par snäpp ganska fort på slutet av pågående säsong. Han kommer förmodligen att vara mer mogen än Max när han gör sin debut. Men avsaknaden av race-erfarenhet i F1 och dyka rakt in i mitten på grid'en.... spännande!

Kör hårt!

// Nico

skriven
#25: Nico

*edit

Menade förstås Hulken till RENAULT, inte Hulken till FI som jag råkade skriva. Men det förstår nog t o m den mest nitiske bajservajsern.

skriven
#26: David

Vem är det som skriver denna blogg? :) tycker den är fantastisk!

skriven
#27: ThomasF

David,
Det är nog för att nästan ingen vet som bloggen är så bra.
Zenkert,
Tittade på Eurosport o Felix igår när han poffade mercan.Det var synd.Sen säger kommentatorerna att de inte vet var han hamnar nästa år för han har så otroligt många erbjudanden nu.👍

skriven
#28: MagnusLundahl

http://www.expressen.se/motor/ingen-hjalm-behovs-pa-bmws-nya-mc/

Tjena tänkte direkt på dig Brandon.Snacka om tvärrt i mot vad du står för och gillar.
Idag hittades felet på mig. En MR visade jag har högst troligen har syringomyeli.

mvh

skriven
#29: zenkert

Såg inte FRO, THOMASF i söndags.

Hade annat i tankarna, helt annat.

På tal om andra tankar.

Det ser väldigt tomt ut hos Williams just nu... om nu Bottas sticker också.
Lance Stroll, nja, njä, hmmmm, pengar i så fall, pappas pengar eller Mercedes pengar, men in terms of driving skill, no! Särskilt inte med tanke på spec 2017-bilarna. Det är långt ifrån TV-spels-racing, om man ska tro det som skrivs. Det kan bli obehagligt för Lance.

Så då slänger jag in Felix i Williams, förstås, med Mercedes-pengar. Felix är ju 23, så han får ju både dricka Martini och har mileage och mognad nog för att tackla uppgiften.

Ciao

skriven
#30: OK

Ferrari verkar ha ett litet dilemma. Om någon frågat mig för ett år sedan hade jag sagt att planen helt klart var att Vettel var framtiden och att Kimi skulle hjälpa honom dit. Bilen anpassades efter Vettel med hjälp av Kimi typ. Det blev sådär och nu märker man att Kimi går minst lika bra som Vettel. Problemet som jag upplever är att man kanske skulle vilja men inte törs satsa på Kimi eftersom han trots allt har några år på nacken. Men jag tror att det viktigaste är att man tydligt väljer en linje och sen håller fast vid den.

skriven
#31: zenkert

Brandon, nu är det din tur.
Kom med ett Austin-inlägg med sedvanligt goa och läsvärda ord.

Helst med minst en bild på några sköna Babes förstås ;-)

Ciao

skriven

Kommentera inlägget här :