SILVERSTONE SECRETS


Om några dagar är det dags för F1 att återvända till Silverstone, en bana som har nästan allt bortsett från höjdskillnader, men branta backar är ju rätt så sällsynta på före detta  flygplatser, så Silverstone kommer aldrig nå samma höjder som till exempel Spa, men är likväl en både utslagsgivande och utmanade bana för förarna att ta del av.
 
Det finns snabba kurvor som Abbey, Copse och Aintree, kurvor som skoningslöst avslöjar eventuella brister hos bilarnas aeropaket, det finns förhållandevist långsamma partier som Brooklands och Luffield där bilen rollar lätt, och avsaknaden av mekanisk grepp blir kostsam, och till sist men inte minst den riktig utmanande, medelsnabba vänster, höger, vänster, höger, vänster kombinationen genom Maggots-Becketts-Chapel, där skillnader i down force nivå och balans mellan toppbilar och resten av gänget så brutalt blir synlig för blotta ögat även för de mindre sakkunniga bland åskådare på de vanligtvis utsålda läktarplatserna.
 
Valet av gummiblandningar säger det mesta om hur hårda belastningar bilarna utsätts för på Silverstone, vilka som har lyckats pricka in rätt kommer märkas under racehelgen där väderförhållanden i vanlig ordning kommer att spela en avgörande roll, liksom Pirellis val däckstrycket. Det var ett antal som föll offer för Pirellis sänkta däckstryck i Österrike, bland annat  Williams med onormalt hög däckslitage som följden, och några andra som tjänade på det, som till exempel Wehrlein i sin Manor.
 
Det som man alltid bör hålla i minnet är faktum, att vissa resultat för vissa bilar kan vara banspecifika eller har samband med just däckstrycket och ban-luft temperatur, så de bilar bortsett från bilarna i toppstallen som gick bra i Österrike senast behöver inte alls göra det på Silverstone.
 
Det om Silverstone, det har varit mycket roande att diskutera med britter om det senaste  racet på Red Bull Ring, och ta del av till exempel Sky Sports betygsättning av förare, som var följande.
 
Hamilton        9,5
Verstappen    9
Räikkönen     7,5
Rosberg        7,5
Ricciardo      6
Button           10
Grosjean       8
Sainz             9
Bottas           6,5
Wehrlein       9,5
Gutierrez      7
Palmer          7
Nasr              6,5
Magnussen  6
Ericsson       5,5
Haryanto      5
 
Så, har "experterna"  Galloway och Morlidge hos Sky Sport tagit hänsyn till det ovannämnda faktorerna som kunde påverka förarnas prestationer på banan i Österike? Inte direkt, de här "experterna" är som tio åringar som tar en bild av en  kit car Aventador för äkta vara , och hänger upp den på väggen i pojkrummet där hemma, monkey see, monkey do.
 
Inte heller den dynamiska duon Brundle-Davidson hos Sky Sports håller någon högre nivå, två bittra "Britterfittor" med mer eller mindre misslyckade F1 karriärer bakom sig.  Brundle lyckades aldrig vinna ett enda race i F1 trots det att han fick köra bland annat för McLaren, där han blev förnedrad av den tio år yngre Häkkinen, och inte heller hos Benetton, Williams eller Tyrrel orkade Martin hela vägen till en seger, en typisk medelmåtta med andra ord som så många av hans landsmän som har figurerat i F1 sammanhang. Den andra britterfittan Anthony Davidson i sin tur lyckades aldrig ens att ta en endaste poäng som F1 förare, och är nog ett par klasser sämre som förare än Brundle, men likväl en "expert" av rang enligt Sky Sports.
 
Båda ovannämnda herrarna och duon Galloway-Morlidge är enligt brittiska F1 fans Räikkönen hatare av rang, något som alltför ofta märks i deras kommentarer om Kimis prestationer, något lite patetisk kan man tycka, men bittra medelmåttor har allt som oftast en tendens att agera som de här fyra herrarna hos Sky Sports gör, den enda medarbetaren hos Sky man kan ta på allvar är Ted Kravitz, vars reportage brukar hålla en saklig och kunnig nivå.
 
Ja ja, nog om britterfittor, Micke The Man ringde i morse, och meddelade att han kommer till Silverstone, Jonas B ville han med men kunde inte.  Micke berättade i vanlig ordning även om sina kärleksaffärer, han hade hamnat hos någon brud under helgen, och blivit tvungen att följa F1 med Viasat Motor i brist på bättre alternativ.  Viasat är kända för sin expertis, Micke hade varit mycket road bland annat av den teknikrelaterade kunskapsnivån, där Viasats experter bland annat hävdade, att hjulupphängningen på Nicos bil hade reparerats genom att man hade "förstärkt stötdämparen med en carbon ark", dvs förstärkt den övre wish bone med kolfiber, och där Blomman hade lite problem med huruvida det gällde kam eller vevaxeln i samband med  energiåtervinningen. Fullständigt fascinerande expertis måste jag säga,jag blir både stum och döv av beundran, de  svenska F1 fansen är lyckligt lottade när de har möjligheten att ta del av Viasat Motors expertis och Blommans visdom i hans förnäma blogg. 
 
Amen,..må Viasat Motor och deras fagra Blomma vara med er i brist på bättre.
 
        
       
 

Kommentarer :

#1: Lilja

Hamilton 9.5!!!!! hahah
Undra om vi såg samma race???
Han tappade ledningen, misslyckades med sin undercut, att han ens gjorde en undercut när han hade mycket nyare däck, gnällde att han fick fel där när det bevisligen var tvärtom samt att han kolliderade på sista varvet med sin teamkollega.

Svar: Brittisk media är som den är, väldigt brittisk med andra ord, men den mest populära av dem inhemska förarna här på öarna är inte Hamilton, utan Button.
Brandon Lee

skriven
#2: Classe Salem

Ja vad säger man, kunskaperna hos Blomman blir bara mer besvärligt ju mer han försöker, han erkände att han inte kunde något om tekniken, alls! Vilken överraskning!
Trist tillställning, Louice borde undersöka sig, map avståndsbedömning samt adhd, han verkar inte vid sina sinnen ibland. Kekkebarnet borde tänka framåt, inte snett åt sidan. Tvåa hade väl varit bättre än fyra (eller kanske ingen poäng alls) men är man manisk så är man. Proportionerna på stridigheter har blivit groteska, de får börja tänka för fan. Bra att du fått lite reda och ordning på "livet" glad för det, är jag! Mer skvaller det är bra! Ser fram mot Silverstoneracet!

Svar: Pinsamt värre med en journalist, som skriver om tekniksport som F1 utan kunskap om det. Apropå Mercedes och duon Rosberg-Hamilton, det mesta av deras "inbördeskrig" är ren show för F1 fans, alla är medvetna om att Mercedes kommer åter igen ta båda titlarna i år, vilken av förarna gör det kvittar för Mercedes så de bjuder lite show för att väcka intresse och diskussion bland fansen, F1 kallas ju för F1 cirkus.Livet för var och en innehåller både uppförs och nerförs backar, men just nu kan jag väl säga "det går bra nu", hur länge det håller i sig är en helt annan femma;-)
Brandon Lee

skriven
#3: Flash

Jag har sen en tid tillbaka slutat kolla på förarbetyg som delas ut av SKY efter varje race och om jag nu mot förmodan skulle göra det är för att få mig ett gott skratt. Det är vansinnigt vad partiska britterna är gentemot sina förare och deras s.k. gullungar tex Verstappen och Ricciardo.

Några som lirar på samma liga är Italienska blask medier som "oväntat" nog skyllde på Kimi för utebliven vinst senast och höjde Vettel till skyarna för hans insats från 9-startruta till förstaplats. Men hur saker och ting utspela sig under loppet och vad det skulle leda till, var det inte alls intresserade att skriva om.

Engelsmännen och Italienarna borde kanske bygga ett gemensamt land där de kan utbyta åsikter och idéer fritt?. Det hade varit något eller?

Svar: Britter och italienare tycks ha vissa problem, kan vara frågan om gammaldags, hederlig avundsjuka, Kimi själv bryr sig inte ett skit vad de skriver, utan säger: Om människor gillar mig, bra, om inte, deras problem, inte mitt. Apropå Kimis popularitet bland fansen på brittiska öarna, han har flera fans där än Hamilton, den mest populära inhemska föraren är Button, inte Hamilton.
Brandon Lee

skriven
#4: Magnus Blomqvist

Det är därför vi älskar att hänga här. Hade jag bara valt tyska istället för teknik på högstadiet hade jag nog slängt på RTL istället för Viasat. Såg en hel sändning för några år sedan när min mor tvingade med hela familjen till Spanien på charter mitt i en F1 helg. Förstod nada men proffsig sändning var det. Tråkigt att höra att Sky är så under isen för har kollat lite på hur jag skulle kunna få in den kanalen igen. Janne är en total loser, Eje är ok. Det enda som får mig att fortfarande betala är vetskapen om Viasat tappar rättigheterna lurar SVT i vassen med Johan Ejeborg och Jonas Kruse. Ryyyyyyys.

skriven
#5: Marcus

Ted Kravitz då han verkar vettig och verkar ta reda lite mer på hur saker och ting ligger till. Sedan så är han ett Kimi Fan :) Sky sports är bättre än Viasat så jag kollar hellre på dom. BBC och de andra håller väl inte högre standard förmodar jag.

Hoppas iaf på ett bra och problemfritt race för Kimi

Svar: Vi i garaget brukar kika på tyska sändningar, där vet ju de alla fall vad de pratar om, och det kostar inget, att pröjsa en fantasisumma för att lyssna på Blomman hjärndöda pladder är bortkastade pengar och bortkastad tid,.och ja, Eje är en kul snubbe med sin torra humor och han kan en hel del om racing.
Ted är ok snubbe och gillar Kimi, apropå Silverstone, Kimi säger att Ferrari har en bra chans att ta årets första seger där, vi får väl hoppas på att han har rätt.
Brandon Lee

skriven
#6: Classe Salem

Angående liv upp och ner så har jag erfarenhet! Tre förhållanden som gått åt pipsvängen men nu med en fin familj så är det bakom mig, det stör inte värst heller. Se framåt inte bakåt!
Kan det vara så att MB vill ha lite mer konkurrenter som kommer närmare, om det strular för MB kanske de andra stallen vädrar panik och försöker än mer att komma till? Är de så säkra på titeln att de chansar?Blommans tillkortakommanden är pinsamma, att inte veta vad som är vad i en motor borde vara ett kriterie för att sitta där han sitter! Hoppas att de andra kommentatorerna inte lyssnar, Viasat borde sätta honom i skola!

Svar: Precis så är det, man ska inte leva i det förflutna, utan i nuet, det är ju faktiskt det enda man kan göra, det som har varit är borta och förbi.Merca har råd med att leka lite, skapa lite artificiell spänning så att säga, det enda spänningsmomentet är ju kampen mellan Rosberg och Hamilton, så de kryddar lite extra för att bjuda på underhållande race.
Blomman är som han är, en glad amatör som låtsas vara en proffs, säker lurar han någon, inte minst de" Wikipedia experterna" som läser hans blogg, och gratulerar varandra för hur många kommentarer de har skrivit. Det är fullständigt häpnadsväckande, när en snubbe som tituleras som F1 expert i Sverige har kommenterat F1 20 års tid, och kan inte ens grunderna om det tekniska i en materialsport som F1 är, lite som en snickare som inte vet vad en hammare är och till vad den änvänds för. Blomman är en arrogant besserwisser som missköter sitt jobb, är man så ointresserad av sitt jobb, att man inte ens bry sig att lära det mest grundläggande inom ämnet, då bör man pyssla med något annat, som en F1 expert är blomman ett dåligt skämt, som enbart kan lura dem mest okunniga bland fansen, och sina lika okunniga arbetsgivare hos Viasat.
Brandon Lee

skriven
#7: ThomasF

Blomman påminner mkt om Janne Svanlund (Svt) på RonnieP,s tid.Var konståkning hans specialitet?Han var en av få som kunde få Ronnie att tappa fattningen med frågor typ "går en sånhär F1 bil fort?"Jag tror vissa TV bolag söker sådana programledare för att fånga upp ointresserade tittare med skratt och gapande?Kort tid mellan skrivningarna nu Brandon! Underbart.//Thomas

Svar: Blomman är ju en ex STV broiler, en glad amatör på samma nivå som Svanlund, ett nybörjar startpaket för småglin, som är på väg att lämna pojkrummet för att ta steget in i F ettans förtrollade värld under Blommans sakkunniga ledning,.snubben borde återvända till SVT och börja kommentera konståkning.
Jag har mer tid över nu att skriva, jag är upptagen under sen kväll-tidigt natt,men ledig på dagtid, där av uppryckningen med skrivandet, och givetvis har även den positiva energin som min amerikanska donna sprider omkring sig en stor del i bloggens nyfunna formtopp;-)

Ha det gött Thomas.
Brandon Lee

skriven
#8: Flying finn

Att Blomman inte kan ngt om motorsport är tydligen en merit inom sv tv prod.Men strunta i honom och kolla RTL eller SKY eller BBC, vvbv=Våga vägra betala Viasat.
Brandon upplys mig om Kimi`s meriter på Silverstone när F1:or var riktiga, för nu handlar det mest om att han ska få värme i sina däck(Spyrelli)=grepp i framvagnen.får inte ihop det med ett kallt England?
PS hälsa Bönan...

Svar: Kimi gillade bättre den gamla slingan innan ombyggnaden, och jag håller med honom, den gamla slingan var mer följsam och rytmisk, men Kimi klarar sig bra även på den nya. Med den mjukaste gummiblandningen borde det inte bli några problem att få upp däckstempen inom fönstret, hur blir med regndäck är en annan femma, och det återstår att se vad Pirelli gör med däckstrycket.
Brandon Lee

skriven
#9: 426 Hemi

Efter att ha följt denna blogg en tid och jämnfört mot Blommans (viast) så verkar kraven på viasats kompetens inte vara speciellt högt ställda som du på pekar och kan bara hålla med. Men har du någon info. ang. Saubers ev. Investerare/nya delägare?
Som nord bo håller man ju på Sv och FI

Svar: Blomman tycks inte vara intresserad av att skaffa kunskap i ämnet han påstås vara expert i, en del människor är såna, de pratar mycket utan att säga något alls.Nope, ännu så länge är det tyst om vem som eventuellt ska satsa på Sauber, man får väl hoppas på, att det är frågan om seriöst folk och inte några skojare ur "investerare" kretsar.
Brandon Lee

skriven
#10: Magnus Lundahl

Ted Kravitz gillar jag. En trevlig spontan man ,som inte är någon jag vet bäst person ,och som försöker hålla sig till ren fakta.
Att han är Kimi fan visste jag inte. Bara reflekterat att han inte snackar ren skit om Kimi.
Som vanligt är det en sann fröjd läsa dina inlägg.
Vem är du igentligen. Kan du inte mejla mig och berätta? Jag lovar hålla det för mig själv.
Men när jag kan räkna på en hand om personer jag verkligen tycker är duktiga och vettiga. Så är du en av dom.
Jag berätta i höstas att jag jagade tjuvar som försökte ta min båt som stod på min hus tomt. Igår snoddes den på stället jag köpt det.Var inne på mindre garanti lagning. Första natten stals den.
Swexit tack ha ha ha

Jag önskar du hade jobb i större tidning och skrev som du gjorde här. Då kanske F1 kan ändras till bli en sport med skill och risker igen. Bilen får gärna vara säker,men dessa blöjbanor och gnällande från många förare knäcker mig.
Inget är häftigt längre. Det mest tuffa folk längtar efter är nya iphone 7 ska komma. Verstappen längtar nog lika mycket efter den som playstation 4k.
Redbull har dom bästa förarna enligt horner läste jag.
Bäst på vad undrar jag då? krascha in i murar och köra sönder bilen på curves?
Silverstone och spa ,Interlagos, och banan i japan.Monaco. Där har du mina favoriter., Interlagos och monaco är väl banor mitt dåliga minne klarar av kunna varje cm av banan.Men inte bara därför. Spa kan jag nästan lika bra med. Galet kul bara köra i simulator. Finns ett par till bra. Men sedan är resten totalt skit.

Sedan tycker jag däcken och och dess tillverkare är en stor anledning till F riktigt suger. Michellen in tack. med däck som går attackera med. men dom kommer väl Verstappen och andra inte vara kvar länge till i F1. Så lär nog inte bli ändring. >Redbull och korkade tonåringar riktar ju sig redbullfitta till. Som är mer skadligt en snus och cannabis för ta några exempel.

mvh

PS.Jag kollar varje dag din blogg.

Svar: Vi får väl se hur det blir, kanske kan jag kasta iväg mail till dig någon gång i framöver, just nu har jag fullt upp med lite av varje.
Apropå båtar och tjuvar, det vimlar av yrkesbrottslingar från baltiska länder som agerar i Sverige, och fraktar grejer hem med färjor för vidaretransport till Ryssland, risken att åka fast är minimal eftersom Swedalas poliskår är den i särklass sämsta i norden att sätta fast tjuvligor som härjar i Sverige året runt.

Om jag ville skriva om F1 mot betalning, så skulle jag kunna göra det precis när som helst, men just nu gör jag det bara för skojs skull, men vem vet, kanske låter jag någon placera in lite riktad reklam i min blogg i framtiden, och tar betalt för det.

Ha det gött Magnus.
Brandon Lee

skriven
#11: antonio

Om man nu ska hålla medelmåttig nivå när det gäller kunskap så kan man ändå vara rolig istället som Murray Walker.Att inte kunna allt om F1 när man som ung person började följa F1 är en sak men efter 20 år borde man ha läst till sig hur F1 bil är bygd

Svar: Tja, alla tycks inte vara så värst intresserade av att utvecklas i sitt yrke, kan man ingenting om det tekniska efter 20 år i ett sport som är materialsport, då borde man byta jobb.
Brandon Lee

skriven
#12: Magnus Blomqvist

Haha! Jag kanske inte var så långt ifrån sanningen när jag skojade om Kamprad för nu hör jag fåglar viska om Tetra Pak och om att affären är klar och de anställda har fått sina löner. Tydligen med restriktionerna att Marcus och Monica får stanna kvar på respektive jobb. Men varför Brandon är detta en av F1:s stora "hemlighet" när alla redan sen Marcus inträde vetat om var pengarna kommer ifrån?

Svar: Jag tror inte att det handlar om svenskrelaterade pengar, och tycker att det låter illavarslande om man vill ha kvar en så okunnig person som Kaltenborn, hon har inte alls det som krävs att vara en framgångsrik stallchef.Vem som sponsrar Marcus personligen vet nog bara han själv, men ett par hundra miljoner räcker inte långt i F1, att driva ett F1 stall under ett år kostar en bra bit över en miljard kronor.
Brandon Lee

skriven
#13: 1014johansson

Intressant läsning Brandon, kan inte du förklara hur stötdämparna och antiroll sammspelar i olika situationer, soft or stiff osv. Du är kung Brandon

Svar: Det skulle bli en hel bok, men roll som sådan är inte poängen, utan att man tappar down force när "oönskad" luft hamnar under bilen. Det avgörande att förhindra roll är hur bra bilen hanterar lastförskjutningar vid förändringar av färdriktningen, om styrresponsen är kvick nog osv, om bilen rollar för mycket så klarar den inte längre av att stänga in luftflödet som skickas till diffusern under bilen ,och man tappar down force och då försvinner greppet. Det krävs en mycket välbalanserad bil som tex Merca eller RBR genom kurvpartier, för att undvika roll som saboterar greppet, dvs ett optimal samarbete mellan chassi-aero.
Brandon Lee

skriven
#14: zenkert

Lite hej och hå om expertkommentatorer.

Brundle-Davidson på Sky är bra tycker jag.
Dom kanske inte lyckades så bra på banan.
Men som det heter:
- De bästa spelarna sitter på läktaren -

Och på läktaren är dom bra, t.o.m. mycket bra tycker jag. Men Grahams son Damon, F1-Meister tycker jag gör en ganska blek figur i rutan, han borde ha mer att komma med.

Blomman kommenterar jag inte ens.
Tycker han ska satsa på ridsport istället.
Där finns det bara en hästkraft, och det borde han väl fatta hur man ska kommentera, ELLER?

Ciao


Svar: Tja, smaken är delad som baken, Brundle har sina fåtal ljusa stunder, men Davidson är mina papper ett riktig kräk, en småaktig föredetting som har kastat skit på Kimi under flera år, jag ger inte mycket för Sky duons "expertis".Damon må vara blek i rutan, men han har i alla fall åstadkommit något på banan, Blomman i sin tur är bara en pratmakare som inte kan ett skit om F1.
Brandon Lee

skriven
#15: peppsi

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/07/08/lysande-nyheter-ferrari-forlangde-med-raikkonen

Svar: Det var rätt så gamla nyheter eller hur;-)
Brandon Lee

skriven
#16: Ghostface

Japp nu e det bekräftat !!

#Kimi7 to drive for Scuderia in 2017


Tjena blixten säger BL : D

























Svar: Beslutet togs länge sen, men Marchionne gillar prata skit, så man väntade ett tag innan man bekräftade det hela.
Brandon Lee

skriven
#17: Marcus

Jag är inte förvånad men du hade rätt igen om Kimis kontrakt :)

Svar: Sitter man på första parketten så gör man det, jag får väl börja med att informera Ferraris "hovjournalist" Turrini om vad som pågår hos Ferrari;-)
Brandon Lee

skriven
#18: Patrik Jansson

BL du hade rätt igen :) om Kimi !

Svar: Någon måste ha det, eller hur;-)
Brandon Lee

skriven
#19: Janne

Ja, vad ska man säga, du har rätt som vanligt.
Det är tur att vi har dig, som förmedlar den riktiga
sanningen.
Ta väl hand om Amber.

Svar: Jag försöker låta bli att fabricera nyheter som så många "F1 journalister" gör, sådant skapar bara förvirring hos F1 fansen. Det är snarare så, att det är hon som tar hand om mig, mycket ömsint och kärleksfullt, kan det bli bättre än så?
Brandon Lee

skriven
#20: Flash

Autosport för några veckor sen "Why Ferrari should not resing Kimi"

Autosport idag "Why Ferrari kept Kimi for next year" med tillhörande beröm.

Svar: De glada amatörernas afton hos Autosport är ett fortlöpande fenomen;-)
Brandon Lee

skriven
#21: Magnus Lundahl

tjena, Kimi 2017.Betyder det att du bloggar nästa år då?
Du borde skriva för någon tidning och också ta reklam som du får betalt för.
Så du spelar i ett band? Jag hade mer gissat att du jobbade som polis eller liknande hahahha.

Jag är kräsen med allt som helvete. Du skriver så himla bra och jag är så imponerad över ditt F1 kunnande och Anlyserna och förklaringarna du gör. Det har förklarat många lopp för mig som jag undrar vad i helvete det gick si och så.

Ja min båt är någon öststat och det är precis som du säger.
Min musik smak. är super kräsen. Sedan 7 års ålder har jag lyssnat på Stones. Annars är the doors delad första plats.
Bättre en så här blir det inte. Mick sjunger live och playback musiken visserligen.
Musiken du har länkat i denna blogg har nog aldrig fallit mig i smaken. Gillar den del hårdrock också nämligen.

Rickarrdo är är en medelmåtta som inte gör bättre i från sig i bästa bilen i vått underlag.Verstappen gör väl det som man minst kan kräva av en förare gör i bästa bilen större delen av racet. Tröttsamt höra om att han höjd till skyarna. Men hade han varit 28 år hade väl det ej tjatats så mycket. Tydligen är ålder det mesta. Jag tycker han byter spår väldigt mycket och borde snart bli straffad för det. men inte förare det fjäskas för som dom vill sälja F1 med till alla finniga playstations fjortisar som dricker massa redbull dessutom.

https://www.youtube.com/watch?v=SBva-z1AsGk

mvh

Svar: Att spela i ett band är bara en av grejer jag sysslar med, de andra är att jobba som frilansare, och det tredje att renovera, bygga om och trimma hojar, jag skulle bli uttråkad av att bara pyssla med en och samma sak hela tiden.
För att bli polis krävs att man är jävlig dum, jag läste på nätet att intelligenskraven för sökande till polisutbildning i Sverige hade sänkts från 4 till 3 på en 9 gradig skala, så det är inte så konstigt att de inte haffar några förbrytare, de är för korkade för att klara av det.

Jag för min del gjorde en Mensa test en gång i tiden för skojs skull, och snittade över 170, visserligen består deras tester bara av enkel matematik och logik på sandlåda nivå, men lite smartare än en medelintelligent polis borde jag väl vara, så jag pysslar med de ovannämnda grejerna istället.

Stones är bra även om några av dem numera måste ha syrgas med sig, The Doors är för min del lite överskattade, men musiksmaken är ju som baken, delad med andra ord.

Apropå Max och ålder, Hill debuterade som 32 åring, och blev världsmästare som 36 åring, bilen var designad av samma man som har designad bilen som Max kör nu, så åldern betyder ingenting, den är bara en siffra på pappret. Ha det gött Magnus.
Brandon Lee

skriven

Kommentera inlägget här :