FUCKING CUNT

 
 
Vettels flitigt citerade ord om Kvyats färdigheter efter Kinas GP  förefaller tämligen harmlösa i jämförelse med vad den gode Grosjean klämde ur sig efter sammanstötningen med Marcus Ericsson, den något upprörda Haas piloten kallade svensken bland annat för idiot och jävla fitta, väl så starka ord efter en vanlig raceincident där Grosjean blev av med framvingen. 
Ericsson replikerade med att Grosjean i hans tycke agerade barnsligt och omoget, och påminde Grosjean om hans mindre smickrande förflutna som en kraschkung som var nära att bli utkastad ur F1.
 
För min del såg sammanstötningen ut som en vanlig raceincident, dock måste man tillägga, att Marcus har en tendens att rätt så bryskt stänga dörren för de bakomvarande, och då även för bilar som är betydligt snabbare där man är chanslös att försvara sin position under någon längre tid.   Det är inte enbart fruktlösa omkörningsförsök som sliter däck i onödan när man ligger för nära och tappar down force, utan även försvarsinriktad defensiv körning som orsakar onödig sidobelastning som resulterar till däckslitage, Marcus borde välja sina fajter med större omsorg, ibland kan det löna sig i slutändan att släppa förbi en snabbare bil.
 
 
På Ferraris hemmaplan tycks media vindar sakteliga ändra riktning till Kimis favör, italiensk media med Ferraris hovjournalist Leo Turrini i spetsen verkar åter igen tagit Iceman i sitt hjärta. Leo har alltid varit en stor Kimi fan, och är också den av italienska journalister med den bästa insyn hos Ferrari,  redan nu flaggar han för att Ferrari bör behålla Kimi även 2017.
Jag är av samma åsikt, och skulle vilja redan nu påstå, att Kimi kommer köra röda sjuan även nästa år, det finns ett antal young guns som vill komma åt hans sits, men de får nöja sig med att vänta ett år till, Iceman är som en flaska gammalt årgångsvin som bara blir bättre med åren, något som uppskattas av Maranellos  finsmakare.
 
 
 
Ferraris hårdföre chef Sergio Marchionne var inte nöjd med teamets insats i Kina, även om han tyckte att det var kul när Kimi "förnedrade" Mercedes när han enkelt blåste förbi Hamilton, dock är den gode Sergio väldigt nöjd med Ferraris beslut att inte leverera motorer till RBR.  Jag kan förstå hans sinnesstämning, RBR har som jag tidigare har påpekat det bästa aero-chassi paketet i F1 för nuvarande, jag kan tänka mig att Mercedes chefen även han tackar sin lyckliga stjärna för sitt beslut att inte leverera motorer till RBR, med en Ferrari eller Mercedes PU skulle RBR köra ifrån den dynamiska duon.
RBR chefen Horner säger, att RBR nu är hack i häl Ferrari, men jag tror att han drar lite förhastade slutsatser efter Kinas GP, visst gick deras bilar bra i Kina, men deras bra resultat kom ändå i första hand från Vettels misstag, det saknas fortfarande ett antal hk i Renault PU för att den ska kunna matcha vad man tar ut från Mercedes och Ferraris kraftkällor.
 
 
Marchionne fortsätter att banka på den stora reklamtrumman för Alfas comeback i F1, han nämner Haas koncept som ett förstahands val för en lyckad återkomst, och när man ställer frågan huruvida det skulle vara av intresse att köpa Sauber och döpa om den till Alfa Romeo, så svarar Sergio: Varför inte om någon först betalar deras skulder, med andra ord, han lär inte vara intresserad att göra som Renault när de tog över Lotus stallet och deras skulder, utan är enbart intresserad av Saubers fina anläggningar och andra tillgångar till ett reapris.
 
Det var några ord om F1, jag har mottagit ett ultimatum från mina ex bandmedlemmar, som begär att jag ska avstå från min "too young to die, too fast to live" verksamhet på hoj under den kommande sommarhalvåret till förmån för en mindre turné på rockklubbar i Storbritannien under juli månad.
Snubbarna säger att de har ingen som helst lust att besöka sjukhuset med vindruvor i bagaget till en skadeskjuten BL, och ännu mindre en begravning med blommor, så jag får väl avstå från hojövningar på landsvägsbanor fram till höstkanten, det finns en hel del röj på vägarna även under  sensommaren, och jag vill inte heller missa midsommar utflykten på retrohojar med Micke och Jonas B.
 
Amen,..må F1 förarnas underhållande åsiktsutbyte vara med er.   
 
     

Kommentarer :

#1: ThomasF

Det var kloka bandmedlemmar.Då "lever"förhoppningsvis bloggen oxå vidare!Känns lite positivare med Kimi nu.Man kan hoppas på 2017 för hans del nu.//Thomas

Svar: Ha ha, killarna försöker hålla tillbaka mitt adrenalin beroende, lever jag så lever bloggen.Ja, Kimi har mycket bättre läge i stallet nu när de har en bil värt namnet, nästa år kan det bli ännu bättre. Men Thomas, hur ska det gå för Frölunda, Skellefteå är en svår motståndare, ett lag utan svaga punkter, en riktig lagmaskin, det var väl 2006 när Frölunda senast tog SM titeln? Ha det fint.
Brandon Lee

skriven
#2: Flash

Kimi är på hugget i år. Mest positivt är att han har hittat fart även i kval. Tror du Brandon att den fina formen kommer från att Ferrari övergav pullroad?


Svar: Att de bytte från pull rod till push rod är givetvis positivt på så sätt att det är lättare att fixa rätt set up, men den avgörande punkten är att bilen nu styr in som Kimi vill, Allison är duktig på att bygga bilar med bra framända.
Brandon Lee

skriven
#3: DD

Visst har Marcus en tendens att stänga dörren hastigt ibland. Men i detta fallet har han ju Alonso och en av Toro Rosso bilarna på vänsterkanten.

Svar: Nu syftade jag inte på just racet i Kina, utan jag tycker rent allmänt att Marcus ibland ägnar för mycket tid på att försöka blockera snabbare bilar, resultatet av det blir att man själv tappar i varvtid och sliter däck i onödan när man kör alltför defensivt.
Brandon Lee

skriven
#4: Marcus

Det hade varit trevligt att se Kimi ett år till i F1 så jag hoppas du har rätt om det.

Jag tror att de goda resultaten för Haas stigit Groesjean åt huvudet och han förväntar sig att alla ska flytta sig för honom. Visst hade det varit smart av Marcus att flytta sig för snabbare bilar men samtidigt måste han ju visa vad han går för

Svar: Grosjean har ibland svårt att bemästra sin temperament, han kan vara lite labil ibland, kanske det är därför han har anlitat en mental tränare. Vad det gäller Marcus så syftade jag inte på Kinas GP, utan jag tycker att han ibland kör onödigt defensivt utan att tjäna något på det, många av toppförarna släpper förbi en bil som de vet att de inte kan matcha fartmässigt, och spar därmed sina däck till ett senare läge som kan bli avgörande för hela racets utgång.
Brandon Lee

skriven
#5: JoyBoy

Tjena igen Brandon!
En stilla fråga när det råder power break i hockeyn. Något nytt om James Allison efter fruns bortgång. Har han kommit tillbaka till Ferrari eller finns det en fara att han blir borta en längre tid och hur påverkar det fortsatta utvecklandet av bilen. Han har väl det övervägande ansvaret för det men undersåtar som sköter de mindre detaljerna. Orolig att om Allison blir borta en längre tid att det påverkar Kimis chanser att få en bil som utvecklas åt hans håll. Vill att han får visa för alla tvivlare att han inte är slut och lider av motivationsbrist.
God fortsättning på bloggandet.

Svar: Allison tillbringar det mesta av sin tid i Maranello, det är Jock Clear som sköter hans tidigare åttaganden på depån, Allison basar över en grupp av designers som kommer med nya idéer, sedan är James som avgör vilka av dem kan fungera i praktiken tillsammans med de Beer. Huruvida han har återhämtat sig efter frugans bortgång vet jag inte, sådant varierar från människa till människa, men att arbeta kan vara ett sätt att försöka återgå till det normala.
Brandon Lee

skriven
#6: YThomasF

Ja berg o dalbanan Frölunda har gett mig huvudvärk hela livet.Tränaren nu verkar få dem att ge allt iallafall men Skellefteå är kanske för bra.Senaste SM-guldet var nog när NHL strejken gav dem en bra förstafemma.Nu blir det nog för mkt hockey på den här eminenta bloggen//Thomas

Svar: Lite hockey prat skadar aldrig bland all F1 tugg;-)
Brandon Lee

skriven
#7: Nico

Måhända att ordvalet är starkt - men det var ju bra att Romain vräkte ur sig lite skit. Jag saknar sånt i F1. Ryggdunkeriet har sina gränser. Klart man ska kunna slita av sig hjälmen och använda lite flagrant språk för att uttrycka sig.

Detta var som jag förstår också något mellan två förare och inte framför kameror? Enda anledningen att vi alla vet om detta är väl för att Marcus berättade detta?
Rätta mig gärna om jag har fel.


....

Fucking cunts!

Svar: Personligen tycker jag att det är mycket underhållande när förarna för en gångs skull agerar som riktiga människor, och säger spontant vad de tycker, det finns tok för mycket vattenkammat politisk korrekt PR skitsnack i F1, mer fucking cunts åt folket.
Grosjean är rätt så frispråkig inför kameran, vore kul om någon gjorde en dokusåpa av vår garage, 80% av allt som sägs skulle övertäckas med beeb ljud, och man skulle censurera bildmaterial av känsliga kroppsdelar när vi spelar klädpoker med brudarna;-) Simma lugnt Nico.
Brandon Lee

skriven
#8: ThomasF

Marcus erbjuder Nasr att byta bil.Hur tror du utfallet skulle bli av det BL?http://www.grandprix247.com/2016/04/19/ericsson-willing-to-swap-cars-with-nasr/

Svar: Chassi som chassi om de är felfria, det är mer en fråga om åt vilket håll man har gått med utvecklingsarbetet, några uppdateringar åt andra hållet kan kasta om styrkeförhållanden mellan förarna väldigt snabbt.Det kan räcka med tex en ny framvinge, Williams kom med en ny kortare nos inklusive ny framvinge som producerade mer down force,.för mycket som det visade sig, och balansen i bilen försvann.
Brandon Lee

skriven
#9: Mayol

NICO, jag tror du har fel, Grosjean uttalade sig i SKY strax efter intermezzot och Marcus intervjuades lite senare med frågor om sin reaktion på GRO's uttalanden.

skriven
#10: Nico

Mayol, tack!

Fan va kul. Då gick han alltså till Sky och kallade Ericsson för Fucking Cunt. På Ericsson lät det som att det var mellan dom två.

skriven
#11: Anonym

Ha ha ha
Världens bästa blogg detta

Svar: Ett gott skratt förlänger livet om man inte blir tillplattad av en tjock kärring;-)
Brandon Lee

skriven

Kommentera inlägget här :