RUSSIAN RUBBISH

 
För andra året i rad landar F1 cirkusen i armhålan Ryssland, sektledaren Ras-Putins hemmaplan, där Hitler diggaren Bernie trivs som fjärten i ändtarmen, och det trotts att ryssarna inte har betalt  2014 års arrangörs avgift till trägårdstomten.  På annat håll har Bernie kommit med direkthot om nedläggning av racet i fall pengarna har saknats, men inte hos sin soulmate Ras-Putin, vad gör man inte för en kompis.
 
Bernie håller kontakt med sin andliga fader över en direktlinje till helvetet,..
 ,..liksom hans bisexuella pojkvän Ras-Putin,..
 ,..så vi får räkna med flera ömhetsbevis i form av kindpussar, när den dynamiska duon återförenas igen för att deklarera sin odödliga kärlek för varandra,.puss puss turturduvor.
 
 
För årets så kallade race har Pirelli valt den mjuka linjen med soft och supersoft, ifjol lyckades Rosberg med konststycket, att genomföra i stort sätt hela racet med ett set däck, den extremt släta asfalten, och den nästan totala avsaknaden av sidokraftsbelastningar tillsammans med hårdare gummiblandningar gav Nico chansen till det, till årets race har asfalten åldrats något, och bör därmed ge något utökad däckslitage.
 
Tilkes ryska parkeringsplats är en typisk stopp and go bana, hårda inbromsningar och hårda accelerationer samt några skapligt långa rakor gör den till en följa John  bana, där mekanisk grepp och bra traction är huvudingredienser tillsammans med många hk och effektiva bromsar, samtidigt som aerodynamiken spelar en mer undanskymt roll, banan liknar väl mest Singapore och Abu Dhabi ur såväl förare som åskådare perspektiv, så chansen att få beskåda ett odödlig race är lika obefintlig som en afrofrilla hos Fredde Reinfeldt.
 
Pirellis val av gummiblandningar kan möjligtvis ställa till det för några på samma sätt som det gjorde det för Mercedes i Singapore, men det mest sannolika är trotts allt, att de sex första platserna under kval och race är vikta åt trion Mercedes-Ferrari- Williams i valfritt inbördes ordning, sedan är det förekomsten av  traction, antalet hk och bromsförmågan som bestämmer rangordningen för resten av startfältet, samt det ständigt  närvarande hotet från "loose cannons" ala Maldo, som chansar på omkörningar på en bana där möjligheterna till det är mycket begränsade.
 
Det vara några ord om ett race som enligt min mening inte borde existera, lika lite som tveksamma livsformer som Bernie och hans pojkvän Ras-Putin, skit med luft i flyter, men bara tills den når ett reningsverk, spola ner skiten där den hör hemma, nämligen i kloaken.
 
Jag för min del lämnar Sverige i morgon, och det utan någon större saknad, hösten, kyla och mörkret kan jag med lätthet avstå ifrån. Jag ska försöka hinna med, att lite då och då rapportera om min road trip, och om mina mer eller mindre odödliga funderingar kring fenomenet F1 cirkus. Det ska bli intressant att höra jänkarnas åsikter om det hela, Haas F1 ses inte som något speciellt amerikanskt over there, kanske inte så konstigt med tanke på, när motor och chassi har italienska rötter, och förarna fransk/mexikanska.
 
Amen,.må höstkylan ta ett skamgrepp om era pungkulor, mina kommer att bli smekta av ljumma sommarvindar, samt eventuellt något mer fysiskt,.so long suckers.  
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Johan

Ha en go resa, väntar otåligt till nästa inlägg.

Vad tror du om pratet om att vissa stall vill köra med tre bilar? Blir det inte bara en utfyllnads/testbil.

Svar: Tack,.inte första gången Bernie pratar om en tredje bil, men det skulle innebära, att han skulle vara tvungen att ge ännu mer pengar till de stora stallen, att ha en tredje bil skulle kosta några hundra mille extra per år för stallen.
Brandon Lee

skriven
#2: Peter

Ha en trevlig resa och här finns inget dåligt väder utan dåliga kläder ...

skriven
#3: kjell levén

Haha!
"lika obefintlig som en afrofrilla hos Fredde Reinfeldt"
Läser din blogg med stor behållning, uppfriskande intelligent och väldigt kunnig.

skriven
#4: OK

Man får nästan intrycket av att du är missnöjd med hur F1 sköts... Kör försiktigt är väl knappast något medskick till resan du behöver. F ö imponerande att du orkar ta tid på dig att besvara en massa kommentarer - det, vid sidan av bloggen, uppskattas!

skriven
#5: Doktor

Trevlig resa och rolig läsning som valkigt. Lär somna under racet igen men men...några favoritbanor väntar...Mexico GP !!!

skriven
#6: Magnus Lundahl

Vilken bra ide. Se 3 mercor följa john.För det kan ju inte finnas andra problem som gör att de har detta förslaget.

Jag kallar F1 arkard spel bilar idag.Det betyder dom ska vara lätta köra spela, så att stora massan kan köra.
För dom flesta vill inte spela simulator spel.Det är för svårt. Därför är Nintendo stora. Kräver inget av spelaren. Jag för min del hatar allt som är lätt. Ger ingen utmaning.
Det är en större utmaning ha sin båt utanför huset. För då får man jaga tjuvar på nätterna på små grusvägar och skogavägar i högfart och samtidigt ringa polisen.
Mer underhållande och spännande en F1 idag. Förr hände det jag fick pausa under loppen. Jag var som galen när Mika körde.Fick så hög puls att jag nära swimma ibland.Hand skador inträffade också i mellanåt hahah

Eller tok arg när fuskaren shumi puttes låss ur sandfolla och vann det året med ca 1 poäng före Kimi.Eller när han körde om Kimi under gulflagg och fick inget straff och vann loppet före Kimi.
Jag höll fan på slänga ut tven.
Shumi kanske skulle vunnit 3 vm igentligen bara och nu får man höra han vann 7 gånger. Att fuska är inte att vinna.Indirekt låg han bakom Sennas död och Fia med. Det året 94 vann han vm.
Allt var inte bättre förr inte. Det fuskades betydligt mer då och reglern böjdes ofta och för viss team och förare skulle vinna.
Hur många VM borde Senna vunnit innan han dog. och hur många vunnit om han inte dött.
För mig är F1 idag Brandon Lee. Man får vänta tills nya regler, och passa på lära sig tekniska saker och om gamla goa tider från kunnigt folk på denna blogg.

Så vad ger loppet i ryssland nu då? Ett effektivt tråka ut en så hårt,att man börjar tänka på meningen med livet hahah
Men man längtar tills det är kört det loppet så man kan gå in här läsa vad du Brandon har att skriva kring loppet tex.

mvh

skriven
#7: Linus

Såg på blaskan att F1 var till salu. Men tomten äger väl bara rättigheterna eller hur är det? Ha en fin resa!

skriven
#8: Mortimer Max

Ibland undrar jag vad för mediciner en del kommentatorer på denna blogg går på?
Nästan lika underhållande som dina blogginlägg BL.

Nåja – trevlig resa!

skriven
#9: Zenkert

Vitsigt BL med Ras-Putin.
Tyder på ett stor mått av humor :-)

För er som inte är lika historiskt bevandrade, eller kanske glömt det man lärde sig på historielektionerna i skolan om originalet - Rasputin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Grigori_Rasputin

PS.
Med anledning av detta blogginlägg, lär du vara "Persona non Grata" en bra tid framöver i Putins Ryssland ;-)
DS.

skriven
#10: Raa Raa Rapsutin

https://www.youtube.com/watch?v=VmkySNDX4dU

skriven
#11: Magnus Lundahl

https://www.youtube.com/watch?v=BZKbYH1W0HE

Jag ser direkt första sekunderna hur illa det kommer gå. och han ska köra den. Ja hur går det?
Rik hade han nog fått vara test förare för F1 iallafall?

Ska alla förare skaka hand denna gång med Putin igen eller? Hur kan man ens gå med på köra F1 där? Å andra sidan finns ju flera ställen man kan bojkota då också. Sport och politik ska inte blandas ihop.Men tomten gör det politiskt och pengamässigt som fan.

skriven
#12: Lars Pihl

Jag har läst den här bloggen ibland för att jag älskar bilsport, speciellt F1. Varje gång har mått lite illa efter...

Brandon kör sitt race här på sin blogg med stort kunnande om racing känns det som... jag som de flesta som läser njuter av den delen.

Men... fler än jag måste väl känna att den kvinnosyn Brandon har är så löjlig att även ni måste känna er lite generade när ni läser. Eller?

skriven
#13: Reijo Turunen

Mortaimer Max just nu en blandning av citodon och oxycontin ;) riktigt trevlig kombo. Förövrigt tror jag missat loppen i ryssland och kollar nog inte nu i helgen heller. Ha en kul resa nu BL.

skriven
#14: Mika-fan

Enda anledningen till att jag inte lägger ner mitt F1 bevakande, är just denna bloggen. Själva racen är tråkigare än nånsin, men det känns ändå spännande att titta på bilarna individuellt, med dessa nya ögon jag fått av Brandon. Allt det tekniska, spelet bakom galleriet, taktiker, förutsättningar, styrkor och svagheter hos stallen, ja, det blir som att titta på en annan sport. Visst, man behöver inte vara kärnfysiker för att fatta att mercorna är där uppe, och MANORerna är där nere, men i mittfältet är det roligt att följa, nu när man börjar fatta lite bättre vilka bilar som passar på vilka banor.

DET, ska du ha ett JÄVLIGT stort tack för Brandon. Hade nog annars suttit och tittat på bumbibjörnarna, eller Mcgiver annars, för det är faktiskt mer spännande och underhållande än dagens F1 generellt sett.

skriven
#15: ThomasF

Mikafan
Kunde inte skrivit det bättre själv!☀️

skriven
#16: Mayol

Mercedes har antytt lite att banan i Sochi är ganska lik Singapore's vilket kan innebära att den inte riktigt passar deras bil. Ur den synvinkeln kan det kanske vara värt att se det, trotts risken att man får kedjeknapra Cipramil för att inte begå harakiri eller somna ;-)
Lycka till med resan & pungkulorna Brandon, gissar att ett besök i Austin är inplanerat och i så fall ser vi fram emot onsite rapporterna :-)

skriven
#17: zenkert

F1 är till salu.

Hittade en rolig bild, iaf enligt min åsikt.
Men som jag förstått det, kan jag inte infoga den i min text.

Här länken om den kan vara till nöje.

Rubrik:
Investerarna letar efter dolda paragrafer (loopholes) i Tomtens kontrakt vid försäljningen av F1-cirkusen.

http://www.dreamstime.com/royalty-free-stock-photography-shih-tzu-puppy-6-months-old-hen-image17952707

God Kväll

skriven
#18: Ricky

Tack för info om rysslands gp och ha en bra resa som du säkert förtjänar men skruva på utav h-vete när du sitter upp för det lär du ju göra . Väntar med spänning på att läsa lite från din resedagbok.
Take care
//Ricky

skriven
#19: Plyma

Lars Phil// Nope

skriven
#20: OK

Lars Piehl: priset du får betala för att läsa någon som skriver "från hjärtat" är att ta del av en del personliga idéer/åsikter som inte delas av alla. Men i valet mellan det och en blogg som tar hänsyn till att alla är ok med de uppfattningarna som den ger uttyck för är valet enkelt för mig. Sen tror jag inte heller man ska tolka ev plumpa skrivningar som en förlegad syn på saker och ting. Tänk då på hur trädgårdstomtarna skulle känna sig över vilka de blir jämförda med!

skriven

Kommentera inlägget här :