Kommentarer :
Hej jag satt och skrev när två lika inlägg las in???
Det jag hade o tillägga var att jag tycker strategigruppen skulle satsa på mer mek grepp bredare däck med bra grepp och skippa all launch kontroll i starten.
Tack för en bra blogg Brandon.
Härligt inlägg Brandon! Hoppas armen återhämtat sig som förväntat.
Såg också dessa rykten om att det var planerat. Skratta lite när jag läste kommentarerna på aftonbladet där man mer eller mindre var helt hundra på att Hamiltons race förstördes medvetet. Håller helt och hållet med dig Brandon om att det var ett misstag. För Mercedes är det bara att "unfuck yourself" efter helgens miss. Om det i sin tur innebär att man kommer att ge tillbaka en vinst till Hamilton återstår att se.
Ang. Kimi så är hans största brist just kvalen. Han kan såklart inte rå på Mercedes duon, men Vettel är såklart inom räckhåll. Jag har iofs aldrig sett Kimi som någon enastående kvalförare, samtidigt kan jag köpa att Vettel är duktig på kval. I själva racet är ändå Kimi vassare, vilket han bevisat flera gånger.
Sen har väl åldern och erfarenheten gjort honom mer medveten och han har kanske prioriterat målgång mer än en placering eller två. Med det menar jag att han oftast ger mer utrymme till rookies med hybris, kanske mer än vad han egentligen borde. Rookies och wannabes har såklart lärt sig att Kimi undviker kontakt och de utnyttjar det.
Kimi gynnas såklart inte heller av de långsamma bilarna, för skulle de gå 5-6s snabbare per varv så skulle ingen kunna hålla Kimis pace. Han gynnas inte längre av sina perfekta körstil, inte lika mycket som förut iaf.
Kombinationen av låg topphastighet med gigantiska avåkningszoner samt däckens förmåga att självförstöra inom 20min gynnar inte en förare av hans kaliber. Däcken är så dåliga så att så fort de ställer fram dem i ett rum så är de oanvändbara efter 20min oavsett om de sitter på bilen eller inte.
Jag tror inte heller att Schumacher hade lyckats lika bra i dagens F1 av samma anledning som för Kimi. Så tyvärr tror jag att dagens F1 inte behöver förare av Kimis kaliber helt enkelt. Det räcker med förare av Maldonados kaliber i en Mercedes droska för att plocka hem ett VM. Så med slutsatsen att Kimi är för bra för F1 så ska jag nu dammsuga lägenheten och när jag är klar tar jag en kopp kaffe och väntar på bättre tider. Mvh CH
Visst är det så att kimi måste lyckas bättre i kval, men hur många ggr har det inte varit teamet själv som varit orsaken till att det blivit ett dåligt kval?? Skickat ut kimi i trafik, fel inställningar mm mm, men sådant nämns ju aldrig från Ferrar eller arrivibane
"Jag tror inte heller att Schumacher hade lyckats lika bra i dagens F1 av samma anledning som för Kimi. Så tyvärr tror jag att dagens F1 inte behöver förare av Kimis kaliber helt enkelt. Det räcker med förare av Maldonados kaliber i en Mercedes droska för att plocka hem ett VM."
Hear, hear! Det behövs lite mer sport och mindre tv-spel i Formula 1.
Gäsp.... Jag vaknade iaf när Max fickparkerade sin bil i gränden...
Innan höll jag på att somna.
Lustigt att Mr ögonbryn fick 5 sek straff men inte Ricciardo när han gjorde samma sak..
Sen kan man väl säga vad som helst om Hamiltons beteende vid prisutdelningen.
Han bevisade ju vilken mental nivå han besitter.
Sånt där funkar när man är 12 år och kör gokart.
Ta det med teamet efter och innanför stängda dörrar.
Bryt ihop och kom igen säger man ju.
en off topic slog mig vid priscermonin
Nico har världens största öron... tur att han har en hjälm att stoppa in dom i.. annars skulle det störa all luft runt bilen *L*
Och jag har iaf en likhet med Albert.. och då är det inte plånboken utan att vi har Twins :-)
Kom hem nu Brandon... Du kan ju inte glida omkring på räkmackan hur mycket som helst :-)
Synd om er som gäspar er igenom ett F1 lopp. Själv har jag hög puls oavsett vilket lopp det är. Visst finns det banor som är bättre bland annat, Belgien, Monza och Interlagos. Men oavsett var de kör, så är det F1 och det är vad som räknas, i variefall för mig.
Max har gjort allting rätt än så länge, för att kunna passera måste du ligga så nära som han gjorde på Grosjean sen att han släppte gasen/bromsa tidigare än han brukar är sånt man lär sig att vissa gör. G hade hela höger backspegel full av en Toro Rosso han visste att han skulle bli passerad i kurvan sen kan man undra varför han bromsa tidigare än han brukar?
skrivenMax fick en läxa men jag hoppas han fortsätter att satsa. Sen är jag också imponerad av Sainz som har gjort det bättre än jag trodde att han skulle göra.
Pirellis dåliga däck är största orsaken att Mercedes dominerar, 2013 var däcken bra fram till sommaren när dom ändrade specen och efter det är det bara Mercedes som får till det