MICKEY MOUSE PARTY

 
Gäsp,.lite trött idag, i natt var det blixt, dunder och erotiska under, en sen kväll blev en tidig morgon, just när man hade somnat så väcktes man av hybrid valsång, lite som att vakna på baksätet i en Toyota Prius ,när mormor släpper en smygbrakare av körglädje bakom ratten när hon gasar lite extra, och når samma aktningsvärda hastighet som F1 bilarna genom hairpin i Monaco.
 
Ni har säkert hört till all leda av F1 piloter vilket fantastisk race Monaco är , hur roligt det är att smyga runt Monacos gator,.de ljuger, ställer man frågan of the records blir svaret något helt annat, att sitta i en F1 bil och hasa runt stadsgator i 60 knyck är aldrig roligt,. lika lite som F1 piloter som gömmer sig i garaget om det regnar lite, publiken betalar inte dyra pengar för att sitta och stirra en tom bana ,bemannat enbart av en fiskmås som tar ett fotbad i en vattenpöl.
 
Monacos GP må vara en tradition, men i mina ögon en förkastlig  sådan, bort med skiten och ersätt den med ett riktigt race på en riktig bana, det enda som saknas är trängselavgift och trafikljus, köbildning  kan jag kika på helt gratis klockan 7.15 på morgonen på Söderleden i Peking.
 
De som förtjänar sitt leverbröd inom F1 cirkus ,inklusive journalister, pratar på som vanligt, det vill säga, sjunger den höga visan om Monacos förträfflighet som juvelen i kronan i VM serien. En rätt så arrogant inställning i mina ögon med tanke på, vilken nivå underhållningsmässigt Monacos GP bjuder, de här drönare tycks aldrig vakna ur sin Törnrosa sömn, utan fortsätter att piska en död häst, eller en tjur, biljettförsäljningen i den röda tjurens hemland inför Österikes GP går uruselt,.så kan det gå, när alla små tjurarna bara sitter under korkeken, och luktar på pengarna,.ursäkta,.på blommorna.
 
Torsdagsträningen gick som väntat, några Mercor skuggade av några Ferraris, RBR, Toro Rosso osv, en del PR körde, några andra brydde sig inte om att göra det, jag halvsov on board huvudet nedbäddad i klyftan mellan D kupor, man kan ha det värre, mycket värre, måste vara charmen med min rosa gips, den väcker moderliga känslor hos kåta kvinnor.
 
Ja ja, det var lite om ett race som jag inte gillar, nu är det dags för vin, kvinnor och sång, som ska inte tolkas som vindrickande kvinnor som sjunger, livet är för kort för att man ska kasta bort det genom att vara bekymrad över hur kort det är, man lever bara en gång.
 
Amen,..må livet som man bara kan leva en gång vara med er.
 
PS. Jag lyckades med att ta en bra bild på Bernie ,när han provkörde banan innan dagens träning, det gick undan på två hjul.DS
 
   
 
 

Kommentarer :

#1: Tomi

Tycker att du är lite väl kritisk mot Monaco, vet inte om förarna ljuger i PR syfte men det finns många genom åren som sagt att de vill vinna i Monaco, att de är något speciellt att få vinna där. Kan ju hända att det är för att racet är så medialt påpassat och inget annat inte vet jag......

Svar: Tja, smaken är delad som baken,.om man tar bilar som toppar 360 km/h till en bana som ger 158km/h som snitthastighet, då är det i mina ögon ett dåligt skämt, inte ett race.
Brandon Lee

skriven
#2: Anca

Håller inte alltid med dig Brandon men Monaco suger.
Ändå så tittar jag men jag faktiskt inte varför?

skriven
#3: freddie

Kollade just på GP2 rejset...
Det brukar vara ganska intressanta lopp men som du säger Brandon...
Monaco funkar som spektakel men knappast som racerbana.
Men att ta bort den ifrån kalendern... nja... svårt... Monaco är ju Monaco...
Men hoppas Kimi kan få till kvalet lite bättre nu så han slipper ligga i kön och köra.
Har du badat i hamnen än ??tyckte precis jag såg en kille med rosa gips och rosa kjol... var det du?

skriven
#4: Tomi

Brandon, Kimi har ju problem med att få upp tempen i framdäcken-borde det inte gå att justera med mer vingstryck fram?

skriven

Kommentera inlägget här :