WINTER GAMES

 
 

Så, F1 säsongen är slut, förarna är på semester, vad pysslar dem med då?  Kimi lånade en gammal F etta från Ferrari, och körde till Korvatunturi för att träna sin blivande roll som jultomte för sonen Robin, efter några öl provade Kimi konsten att göra snöänglar.
 
Innan Kimi lämnade Maranello, så testade han att dra tomtepulkan efter sin bil, enligt den aero ansvarige gav pulkans nya aeropaket  ca 22% mer down force.
 
Min italienska kusin Luca Lee lyckades så sent som för en vecka sedan ta spionbilden här ovan av Kimis nya 2016 års bil på Ferraris egen testbana, Kimi är ju enligt Sergio Marchionne en lycklig familjefar som vill tillbringa så mycket tid som möjligt med sin familj, i den nya bilen får han plats både för frugan och sonen.
 
 
 
RBR hade ingen lyckad säsong 2015, så de har redan börjat testa nästa års bil i Kanada. Ricciardo sägs vara nöjd med bilens väghållning på snö, men på blankis tenderar bilen att drabbas av viss överstyrning, något som enligt Adrian Newey kan botas med dubbdäck från Nokian Tyres, som blir en ny däckleverantör i F1 nästa år.  Jag har lyckats komma över lite hemlig video material från RBR tester, klicka på länken här nedan om ni vill se 2016 års RBR i action.
 
 
 
Det sägs att ett gott skratt förlänger livet, vill ni leva lite längre så bör ni ta del av skämtsajten Autosports ranking av de 50 bästa förarna i världen 2015. Autosport kallar sig för "the authority on F1, Indy Car, NASCAR, Rally, Moto GP" etc, deras gäng av tusentals journalister har granskat samtliga förare inom samtliga motorsport grenar i hela världen, för att kunna leverera denna förnäma lista över världens bästa förare, jag blir stum av beundran inför deras djupa kunskap  och expertis, världen behöver flera experter av Autosport nivå.
 
 
Vi avslutar med ett videoklipp av årets mästare i det Lettiska öppna rallymästerskapet för tvåhjulsdrivna bilar, Kalle Rovanperä, 15 år. I klippet är Kalle 13 år och tränar lite på semesterstuga vägen i sällskap med en kvinnlig co driver, som inte är Kalles mamma, hon verkar lite spänd på något sätt av någon anledning, vad det nu kan vara, Kalles pappa är den inte helt okända rallyföraren Harri Rovanperä.
 
 
Amen,..må de unga talangernas körskicklighet vara med er.            
 
 
 

Kommentarer :

#1: Classe

Utan att ha sett listan så gissar jag på att Kimi inte ens är med, alternativt står väldigt långt ner, under förare som Verstappen, indyförare osv.

skriven
#2: Marcus

Riktigt kul och bra skrivet!!

Kul klipp med Kalle han verkade ha rätt kul åt henne :) Såg ett klipp tidigare med Kimi som passagerare då han garvade åt en kvinnlig journalist som körde in i en snödriva, Bottas också så det kanske är något finskt över det :)

Kunde tyvärr inte se hela listan men Topp 5 är ju skrattretande bara den. Hur in i helvete kan Vandoorne komma med i Top 5?

1. Hamilton
2. Vettel
3. Ogier
4. Rosberg
5. Vandoorne

skriven
#3: zenkert

Med alla dessa roliga Vinterklipp på video och bild, så finns det väl bara en sak att göra egentligen.

Önska dig Brandon, en God Jul och ett Gott Nytt År.

Och alla er andra här som besöker denna eminenta blogg, precis detsamma. Skriftställare eller bara läsare av Braille-skrift.

GOD JUL på er alla och ett Gott Nytt ÅR!

Ciao

skriven
#4: zenkert

Och här är min julklapp till dig Brandon.
Och till alla er andra också.

Mannen i ett soundcheck - Mr SRV - gitarristen med taggtrådar som strängar.

https://www.youtube.com/watch?v=grBmQwLSlDw

Ciao

skriven
#5: Peter

Tack för ett trevligt år med många skratt Brandon

God Jul och Gott nytt , gör inget som inte jag skulle göra
haha ha det

skriven
#6: La Garonne

Haha, bra där Brandon. Skulle vara roligt och se ett race på snö, se vilka som skulle klara av det, behövs nog Tikke banor med stora avåkningszoner för flera av förarna 😁
Vad tror du om Renault nästa år? Jag tänker då framförallt på motorfronten. Jag tror ju att dom i ett väldigt tidigt skede la ner årets säsong och la fullt fokus på 2016. Kanske dom kan bli farliga pga detta, sedan är ju frågan hur bilen och förarna är såklart. Den ena föraren vet vi ju 😉 men samtidigt så ska man ju komma ihåg att han har ju vunnit ett race.
Usch, känns långt kvar tills första testerna, längtar så tills det är dags för lansering av nya bilarna. Tror du att Ferrari kommer med kort nos nästa år ? Jag hoppas inte det för jag tycker deras bil var snyggast(och McLaren när dom hade lång nos).
Behöver också hjälp av dig eller ngn annan här. Jag vet inte vad jag gör för fel. Men jag får inte uppdateringarna när jag är inne på bloggen med min mobil. Dvs, om väl gott in på bloggen som tex nu så ser jag inte det som skrivs av någon annan efter mig eller svar från dig Brandon. Utan dom kommer inte fram förens du gör ett nytt inlägg. Det fungerar på datorn men inte med mobilen, vad gör jag för fel? Tacksam för hjälp.
Ha en bra söndag

skriven
#7: Kim(i)

La garonne det är samma för mig. Har med cookies och/eller cache att göra. Rensa den historiken i mobilens webbläsare så går det bra :)

skriven
#8: Ghostface

HahahahahhahaKalle är iskall ;)
Ihan rennosti otat vaan hahahah :D Ta det bara lugnt tanten hahahah ! God Hjul :) o Gott nytt år till dej mr Lee och alla er andra F1 fantaster..

skriven
#9: Ghostface/a.k.a mörkönaama/a.k.a Keyser Söze

@Zenkert Helvette vad bra han e på gitarren ! shit !
Vilken känsla..

Yngwie ;) ------------------------ > https://www.youtube.com/watch?v=QvMKsgVBzMo

Hahah Yngwie är för tung !

skriven
#10: Reijo Turunen

Någon som har listan på betygen/poängen på förarna?

skriven

Kommentera inlägget här :