MOTOR ROCK MELTDOWN

 
Jag drabbades av en våg habegär relaterad skit, när jag såg skapelsen här ovan i Italien, en Ducati 1199 Superleggera, en riktigt "mean machine" , vill ha, nu!
 
Pajaserna inom F1 cirkusens senilmaffia har åter igen drabbats av en härdsmälta, den dynamiska duon Bernie Ecclestone& Max Mosley levererar föga genomtänkta teorier om tekniska lösningar, som ska rädda kungaklassen från en undergång av tredje graden.
 
Bernie vill lätta på bestämmelser och regler kring motorer, enligt honom borde man kunna välja mellan olika motorvarianter, V8 med eller utan turbo, V6 med hybridteknik eller utan med dubbelturbo,.varför inte en Boxer 12 eller en V12 diesel, eller kanske en ångmaskin?
Visst har det förekommit diverse olika motortyper samtidigt, men då har det  allt som oftast varit på grund av en  övergångsperiod, när man gav stallen en möjlighet att välja fritt under viss tidsperiod med tanke på de kostnader, som uppstår i samband med ett byte av motorkonstruktionen.
 
Max i sin tur vill införa ett kostnadstak, och ge samtidigt stallen fritt fram inom det tekniska bortsett från den säkerhetsrelaterade biten,.hur enfaldig kan en människa bli?
Är det ingen som har upplyst Max om det faktum, att ett kostnadstak och fritt fram inom det tekniska är en ekvation som är omöjlig att få ihop, fritt fram inom det tekniska är lika med astronomiska kostnader, samtidigt som ett kostnadstak är lika med kastrering av den tekniska utvecklingen i F1,.det är inte särskilt många aktiva hjärnceller i bruk numera hos den gode Max, sluta pudra näsan på L.A way Max, dvs, på insidan.
 
Jag i min tur har blivit uppmärksammat av några feministdamer via mail, det sedvanliga dravlet om kvinnan som objekt etc,.vad är mannen i så fall, en subjekt, parentes,  kommatecken eller något annat oväsentligt ur grammatiken?
Lättklädda damer ska tydligen inte få förekomma någonstans, varken i form av grid girls, eller liggande på en hoj under en motorshow, dock ska det vara fritt fram att visa sig toppless i ett badhus i jämnställdhetens namn.
 
Ok, då kör vi på i jämnställdhetens namn med några bilder, de känsliga subjekt/parentes/kommatecken varelser bör blunda på grund av risken för allvarliga störningar på den mentala hälsan orsakat av bildmaterialet.
 
 OBJEKT
 SUBJEKT
 
OBJEKT
SUBJEKT
Ok, nu kan ni öppna ögonen igen, dags för lite renande bad mother fucker musik med en helt brudfri video,.visst är BL duktig på med den här jämnställdhetsbiten av livet?
 
Amen,.må jämnställdheten och manliga hängbröst vara med er.
 

Kommentarer :

#1: La Garonne

Äntligen en bild på dig Brandon :-) Men ser att du är väldigt röd om armarna. Du får inte slarva med solskyddsfaktor när du är på varmare breddgrader :-) Är väl också svårt att växla med dom där skorna :-)
Tack för att du hela tiden håller oss informerade och uppdaterade om vad som händer. Ha en bra dag !

Svar: Tycker du inte att mina lår är för tjocka? Gillar inte de här röda skor, men jag hade lånat mina gröna till Janne Blomqvist, han använde dem under ett pyjamasparty hos Jonas Gardel,.och inte alls svårt att växla med quick shift, men man måste akta naglarna när man gasar.
Brandon Lee

skriven
#2: Skumberg666

Rent initialt tycker jag att det vore bra för sporten med större fönster kring motoralternativ etc, rent PR mässigt vore det kanon! Säkert jättesvårt att få det att fungera i praktiken dock. Jomen dessa feminister kanske skulle hålla sig till sina kanaler och inte sprida sin skit till övriga befolkningen, könet är inte en social konstruktion och kommer aldrig att vara, basta! Fram med grid-flickorna och det som hör motorsporten till, snygga kurvor är aldrig fel 👍🏻😅

Svar: Ja, men motortillverkare är inte alls roade av Bernies förslag, det kostar mycket pengar att ta fram nya motorer.Rabiat feminister är hycklare, som ser ner på andra kvinnor, kommer med pekpinnar och berättar för andra hur de ska leva,.kanske inte så konstigt med tanke på, att de finns så många flator bland dem.
Brandon Lee

skriven
#3: Flash

hahahahahaha

skriven
#4: La Garonne

Brandon ! En fråga om MotoGP. Jag har börjat att följa det sista tiden men kan knapp inget och har inte så mycket erfarenhet av hoj mer än att jag for om kring på en liten luftkyld DT på glada 80-talet :-). Dock så har jag nästan alltid haft lite koll för hur det går för Rossi då han verkar vara en intressant karaktär. Vad är hans styrka, av det lilla jag kan så ser det ut som han kör väldigt mjukt i svängarna och får ett bra flyt. När jag tittar på Marquez så verkar han ha en mycket mera aggressiv ingång i kurvorna àla Alonso, som i sista loppet då han kom in i dom flesta kurvorna med "ställ/bredsladd". Har jag rätt eller är jag helt ut cyklar ?

Svar: Tja, den moderna Moto GP hojen är ingen svår hoj att bemästra, trixandet med motormjukvara och traction control gör det hela rätt så enkelt, det är därför det ser mjukt ut genom svängarna, plus att man ska komma ihåg, att kurvhastigheterna är låga med en Moto GP hojarna, Moto 3 är snabbare genom kurvor.
Ställ/bredsladd kommer ur hur man bromsar, jag själv tex använder bakbromsen för att stabilisera hojen under inbromsningen, en del gör så, andra inte.

Rossi har jag aldrig hållit som en speciellt märkvärdig förare, han behöver en perfekt hoj för att leverera, hos Ducati var han helt vilse, Casey Stoner, som enligt mig var en bättre förare än Rossi tog titeln med besten.

Om du vill se en riktigt bra förare, så kika på gamla videos med Mick Doohan, min favorit genom tiderna, under hans tid fanns ingen traction control eller trixandet med motormjukvara, chassies var dåliga och däcken mycket sämre än idag, plus att motorn hade mycket knuff=svårkörd med andra ord, man fick brottas och tvinga in hojen genom kurvor, fram och bakhjul gick inte många meter i samma spår under ett varv.

Genom kurvor gäller, att ju längre ner du kommer med kroppen, dvs, ju längre ner du får tyngdpunkten, desto mer upprätt du kan hålla hojen, en del jobbar mer med rumpan, hänger mer, och håller överkroppen mer upprätt, jag för min del är nere både med knät och armbågen mot banan.

Jag tycker att det är bättre racing i Moto 2 än i Moto GP med enhetsmotorer utan traction control och annat skit, allt sitter i förarens handled som sig bör.
Brandon Lee

skriven
#5: Freddie

Ha ha man kan ju undra hur din sökmotors historik ser ut när du letar efter alla dessa bilder...
Åsa Regnér ska nog passa sig så du inte tar hennes jobb ( jämställdhetsminister för dom som inte vet)
Men det jobbet är ju bra betalt Brandon med förmåner.
Om vi skulle sluta titta på kvinnorna som objekt så skulle dom ju tjuta för det,dom blir aldrig nöjda.

Sen råkade jag hitta din andra blogg du har Brandon...förlåt ;-)

https://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/


Fortsätt underhåll oss Brandon.

Som sagt sitter och väntar mer på ditt nästa inlägg än lönen.

Svar: Det finns en massa dårar som kallar sig feminister, jag skulle vilja kalla de för psykfall med nazistvibbar istället, maken till enfaldiga struntpratare har väl aldrig tidigare förbrukat syre helt utan anledning, bitterfittor ur flatrörelsens stormtrupper, helt urlakade av all fiskslickande.
Brandon Lee

skriven
#6: Freddie

Svar: Tja, den moderna Moto GP hojen är ingen svår hoj att bemästra, trixandet med motormjukvara och traction control gör det hela rätt så enkelt, det är därför det ser mjukt ut genom svängarna

tjena... jag skulle nog inte komma ett varv med en sån maskin.
Det fattas ju två hjul på dom.
Men tycker det ser skitfränt ut när det blir TVÅ svarta spår IN och UT i kurvorna. har av naturliga skäl inte sett så mycket MC på tv, men Mick Doohan kommer jag ihåg.
Är det inte lite som dagens Formel 1 bilar Brandon??
Var dom inte mycket svårare att köra förr??


Svar: Moto GP hojar och F1 bilar är inte svårkörda alls upp till en viss gräns för vanligt folk,.när gränsen är passerat blir det lite svårare.Visst var F ettor mycket svårare att köra ett antal år sedan, mycket mer fysiska med grymma kurvhastigheter, speciellt bilar med aktiv chassi.
Brandon Lee

skriven
#7: puttekula

Personliga favoriter i moto classerna. Stoner. Marguez. Kallio. Kevin Swanch. Wayne Rayney. Inte säker på om rätt stavning! Blogg som måste läsas. Tack!

Svar: Ingen dålig samling, om man tittar lite tillbaks i tiden, så skulle man kunna lägga dit ett namn till,.Jarno Saarinen.
Brandon Lee

skriven
#8: Bill

Brandon du får ju inte bomma stjärnor som Garry McCoy och Randy The Man Mamola.

Svar: Det gör jag inte heller, tog bara min nummer ett gubbe som exempel.
Brandon Lee

skriven
#9: ricky

Tjenixen BL + all in!
Har en fråga : Vad är det för skillnad mellan klasserna i stora drag du som vet . 1)Superbike, 2)Supersport, 3)Superstock 1000, 4)Superstock 600. Svensken Christoffer Bergman kör ju i nån klass ,är det nåt att hoppas på eller som vanligt (en i mängden bara) en lallare som inte kommer någon vart. Jag kan knappt något om och kring 2 Wheels racing . Tackar för alla update som du har levererat sedan Barca helt suveränt gjort av dig . Vet du redan nu om du kommer att vara fysiskt på många av racen i europa eller sjappar du om lusten faller på så att säga.
I ll be back
Ricky

Svar: Tjena Ricky,.att svara på din fråga ordentligt skulle ta jävligt många textrader, det är så stora skillnader mellan de olika klasserna, men riktigt enkelt uttryckt handlar det hela om hästkrafter, precis som inom all annan racing.
Jag planerar inte speciellt mycket i förväg, utan åker när jag har lust och tid, hur många race det blir återstår att se, jag är en impuls människa som lever för stunden.
Brandon Lee

skriven

Kommentera inlägget här :